• enlitenbitkaka

Har ni matchande sängkläder i er säng?

Jag älskar att bädda enhetligt och snyggt, nu har vi ex;

Blå/vitt-rutigt påslakan
    Vitt lakan
    Blå/vit-rutiga örngott
    Beige örngott
    Vita örngott

Jag slås ofta av hur sjabbiga sängar folk har....påslakanen är urtvättade, har fula mönster osv. Lakan, påslakan + örngott matchar inte...

Prioriterar ni en snygg, fräsch säng?

• Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?
  • JuliaåRonjasmammis
    lövet2 skrev 2010-01-12 18:03:59 följande:
    När vi handlar (eller får) sänglinne till dubbelsängen, så blir det självklart (för mig iaf) 2 påslakan och 2 örngott. När vi bäddar så använder vi ju dem som hör ihop ...
    Så är det här med.
    Mina åsikter är alldeles gratis!
  • enlitenbitkaka
    isisisis skrev 2010-01-12 18:06:39 följande:
    Ja.Det var 20 år sedan jag inte hade råd att ha matchande lakan!
    Spelar ingen roll hur lite pengar jag har haft, har alltid matchande sängkläder....sängen ska ju vara en fristad, där man slapparna av, sjunker ner och myser. Ingen sunkhörna...
  • Jonna79

Det behöver ju inte vara sunkigt för att det är omaka. Men jo, vi har matchat.

• vill bli mamma meddetsamma

ALLTID. Nu i svart satin, svart lakan. svarta kuddar och svartmönstrade påslakan.

• AmBeZa

Såklart!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mandi74

Alltid matchande.. har en massa kuddar i sängen men de matchar alltid påslakanen.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • nexie

Nej, vi har inte ens samma storlek på täcket, eller kankse just därför då. Är för snål för att köpa nytt täcke och då köpa alla påslakan nya också bara för att matcha!

• Daimis

Vill absolut helst att det ska matcha Och helst ska de kännas nya...gillar inte de urtvättade *haha* älskar att handa påslakanset!!

• logg81

Ja jag vill ha matchande och fräscht i min säng.

De sängkläder, inkl täcket jag har är rätt sunkiga nu. Så jag har önskat mej nya i födelsedagspresent. Och mamma har lovat att köpa nya täcken åt mej

Klart en säng ska vara fräsch med tanke på hur lång tid man faktiskt spenderar däri.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • tjej87

Vi bäddar alltid så att det matchar, har 4 set med två påslakan och två örngott som vi varierar med. Två i vanlig bomull och två i satin. Till den tredje kudden vi har i sängen blir det oftast ett vitt örngott för vi har alltid ett vitt lakan. Vi har en del udda set också eftersom vi precis flyttat ihop så jag som bara hade enkelsäng innan har med mig några set därifrån. Dock bäddar vi aldrig med dessa nu utan har dom för gäster mest. Kan bli använda i kris dock :P Köper vi nya nu köper vi alltid 2 set iaf.

Våra bäddset som vi använder mest går i vitt, beige, brunt och svart eftersom det passar bäst i rummet.

Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?