• enlitenbitkaka

Har ni matchande sängkläder i er säng?

Jag älskar att bädda enhetligt och snyggt, nu har vi ex;

Blå/vitt-rutigt påslakan
    Vitt lakan
    Blå/vit-rutiga örngott
    Beige örngott
    Vita örngott

Jag slås ofta av hur sjabbiga sängar folk har....påslakanen är urtvättade, har fula mönster osv. Lakan, påslakan + örngott matchar inte...

Prioriterar ni en snygg, fräsch säng?

• Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?
  • Lapplandspärlan

Jepp, jag matchar alltid. Men jag tycker att det är döfult med färgade sängkläder och vill enbart ha vitt så det är ju lite svårt att inte få det matchat
    Byter varje vecka då vi har tvättid.

• mosterYster
    Jess87 skrev 2010-01-13 12:55:13 följande:
    Alltid matchat.. och helst ska det matcha övriga rummet med. Jag har svart/vitt i sovrummet, alttså vill jag att sängkläderna ska matcha det :p
    IKEA hade förut ett jättefint påslakanset i svartvitt. Vet inte om det finns kvar.
  • Miss Obsessive
    hannis skrev 2010-01-13 13:01:54 följande:
    Absolut! Sängkläderna måste dessutom matcha övrig inredning. Jag är ett matchningsfreak. ;)
    Haha, kul att se att jag inte är den enda med detta problem! Min pojkvän bara suckar och stirrar oförstående på mig varje gång jag tex drar hem nya gardiner för att de inte matchar tapeterna eller alla sängkläderna.. Jag är likadan i resten av lägenheten, allt måste MATCHA {#lang_emotions_smile}
  • camas

japp vi matchar sängkläderna...

Filip 041227 och Tea 080401
  • KatjaKaj

Oh ja sängkläder är min passion ;)
    Nej men jag matchar våra sängkläder.

Jag bäddar och ställer i ordning sovrummet direkt när jag går upp.
    Fluffar kuddar , viker täcken , fixar överkast och gör det allmänt inbjudande.

Byter sängkläder var  5-7 dag då jag älskar att lägga mig i nybäddat.
    Det är nästan det bästa jag vet. :D

• Emster

Svarade bland de första i tråden om att vi har omatchade sängkläder jämt, och när jag sen skulle krypa i säng tänkte jag att jag skulle testa att matcha istället! Kanske skulle det kännas trevligare?

Men nu när det var dags att byta sängkläder igen (byter ca 1 gång i veckan) så insåg jag en anledning till att jag inte kommer att fortsätta matcha sängkläder:

Min man jobbar ofta natt, så nu när jag sovit sex nätter i mina sängkläder har han bara sovit två nätter i sina! Då byter jag bara mitt påslakan, mina örngott och vårt gemensamma underlakan, för inte sjutton tänker jag byta och tvätta sängkläder som bara sovits i två nätter.

Så då blev det omaka igen! (Men jag sover lika gott ändå!)

Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?