• enlitenbitkaka

Har ni matchande sängkläder i er säng?

Jag älskar att bädda enhetligt och snyggt, nu har vi ex;

Blå/vitt-rutigt påslakan
    Vitt lakan
    Blå/vit-rutiga örngott
    Beige örngott
    Vita örngott

Jag slås ofta av hur sjabbiga sängar folk har....påslakanen är urtvättade, har fula mönster osv. Lakan, påslakan + örngott matchar inte...

Prioriterar ni en snygg, fräsch säng?

• Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?
  • Emster

Vi har alltid helt omaka, vansinningt fula och urtvättade sängkläder, jag tycker det är så sköööönt när de blir så där mjuka av att ha tvättats en miljon gånger! Som tur är behöver dock ingen annan se det, eftersom vi fäller upp sängen mot väggen på dagarna.

Förut såg jag till att ha ett överkast att slänga över om det kom nån på besök.

• kvinnan47

Jag har fått dille på att matcha sängkläder och gardiner i sovrummet så nu älskar jag min romantiska stil med rosor som även finns i tapeten.
    Ur snyggt.

• mosterYster
    kvinnan47 skrev 2010-01-12 18:00:17 följande:
    Jag har fått dille på att matcha sängkläder och gardiner i sovrummet så nu älskar jag min romantiska stil med rosor som även finns i tapeten. Ur snyggt.
    HAHA så har jg också men bara på våren/sommaren.

Nu har vi helrött i sängen. I morgon blir det svart och vitt.
  • lövet2

När vi handlar (eller får) sänglinne till dubbelsängen, så blir det självklart (för mig iaf) 2 påslakan och 2 örngott. När vi bäddar så använder vi ju dem som hör ihop ...

• tandra

Självklart har vi matchande sängkläder, skulle aldrig falla mig in att ha olika även fast vi oftast har överkastet på, när vi inte sover då

• Trudel

Vi har i princip alltid matchande sängkläder, det ser fräscht ut helt enkelt. Om vi inte har det så är det nåt jag går och stör mig på.

• sagogryn

Nej, det är inget vi prioriterar. Det är omaka, det är urtvättat och en del även trasigt. Har vi besök bäddar jag med ett överkast.

• Amanda85

Matchande ska det vara.
    Mycket beiget, blått och vitt blir det.

• Emster

Kanske ska tillägga att vi har RENA sängkläder även om de är omaka, det är alltså inte ofräscht i vår säng, bara fult!{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Har ni matchande sängkläder i er säng?