• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • Carisma
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-15 11:04:08 följande:
    Ska man ha bra, snygga handväskor i skinn som håller år ut och åt in är ju Mulberry det enda rätta.
    Det är väl så. Brukar dock aldrig titta i den affären då jag fått för mig att det inte riktigt är min stil på väskor.
  • High Heel Bitch

Nej, det är bara egoistiskt

• mrs holiday

Jag röstade nej, för till 99,9% köper jag inte dyra märkeskläder. Jag har dock något enstaka plagg som är i prisklass högre, exempelvis Part Two. De plaggen är jag extremt nöjd med, de har hållit sig, inte bara rent fysiskt utan även modemässigt, i flera år och är som nya. Så hade jag råd skulle jag köpa mer märkeskläder, faktiskt. Tyvärr är jag studerande och tillika shoppingtokig så jag klarar inte av att spara i flera månader för att endast köpa något enstaka plagg. Därför blir det mest kläder i de något lägre prisklasserna för mig!

• enlitenbitkaka
    Carisma skrev 2010-01-15 11:08:11 följande:
    Det är väl så. Brukar dock aldrig titta i den affären då jag fått för mig att det inte riktigt är min stil på väskor.
    Det är ju inga "in-your-face"-väskor Men klassiska fina skinnväskor som blir snyggare och snyggare.
  • Maja Gräddnos
    Vision400 skrev 2010-01-15 11:02:37 följande:
    Det beror väl lite på vad man menar med märkeskläder? För mig finns det olika "nivåer" på märkeskläder och hur mycket det får kosta.Den bästa vinterjackan jag någonsin haft var en Didriksson, hade jag kunnat ha den denna vintern hade det blivit 5e året. Då tjänar man på att köpa kvalité.Calvin Kleins trosor är underbart sköna. Har enbart sådana. Annars handlar jag blandat, Gina, HM, MQ, Peak P. på rea osv. De dyrare kläderna jag har har jag köpt på rea, många gånger runt 50%.Man får inte vara dum, man får vara ekonomisk.
    Vinterjacka i bara 5 år? Jag har min svarta täckjacka för 11 året i rad denna vintern. Och den är fortf i jättefint skick.
    Den kommer från JC rabbit (är liten i växten) och kostade mig 500 kr år 1998.......
  • mrs holiday

Måste bara tillägga: Smink köper jag däremot heller dyrt än billigt! Dels köper jag inte det lika ofta, dels smärtar det mindre i plånboken än kläder. Och jag älskar känslan av att använda bra sminkprodukter!

• enlitenbitkaka
    Maja Gräddnos skrev 2010-01-15 11:23:12 följande:
    Vinterjacka i bara 5 år? Jag har min svarta täckjacka för 11 året i rad denna vintern. Och den är fortf i jättefint skick. Den kommer från JC rabbit (är liten i växten) och kostade mig 500 kr år 1998.......
    Good for you Men är man intresserad så kanske man vill förnya sig ibland
  • Maja Gräddnos
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-15 11:25:50 följande:
    Luscious: Jag har andra jackor också, inte bara denna

Menade bara att jag inte tycker det är något speciellt med en Didriksson-jacka som håller i 5 år. Undrar snarare hur man lever om man lyckas slita en täckjacka på bara ett par säsonger.
  • La Lola
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-15 11:25:50 följande:
    Om man vill förnya sig...varför köper man då så dyra jackor? {#lang_emotions_undecided}
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?