• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • Rigmor Mortis
    La Lola skrev 2010-01-15 11:36:10 följande:
    Om man vill förnya sig...varför köper man då så dyra jackor?
    För att man kan? Hade jag mer pengar hade jag köpt dyrare varor. 
  • Kan inte bli bättre än såhär
    High Heel Bitch skrev 2010-01-15 11:14:41 följande:
    Nej, det är bara egoistiskt
    På vilket sätt då?
  • La Lola
    Rigmor Mortis skrev 2010-01-15 11:37:16 följande:
    För att man kan? Hade jag mer pengar hade jag köpt dyrare varor. 
    "För att man kan"....hm...jag är för sparsamt lagd helt klart...
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Kan inte bli bättre än såhär
    La Lola skrev 2010-01-15 12:11:02 följande:
    "För att man kan"....hm...jag är för sparsamt lagd helt klart...
    Ja men man behöver inte ha hur mycket som helst sparat heller..
  • hundpuss
    Maja Gräddnos skrev 2010-01-15 11:23:12 följande:
    Vinterjacka i bara 5 år? Jag har min svarta täckjacka för 11 året i rad denna vintern. Och den är fortf i jättefint skick.Den kommer från JC rabbit (är liten i växten) och kostade mig 500 kr år 1998.......
    Bara och bara, den blev för stor. Jag skrev inte att den var trasig, enbart att jag inte kan använda den denna vintern. {#lang_emotions_dreamer}
  • Maijlo

Nej, ibland har jag råkat köpa ett märkesplagg utan att jag vetat om det. Min syster har kommenterat det i så fall, eller någon annan som sett det. Jag handlar nästan alla mina kläder på second hand nämligen. Så jag sliter på det DU (eller nån) har kaserat.

• hundpuss
    Maja Gräddnos skrev 2010-01-15 11:27:30 följande:
    Undrar snarare hur man lever om man lyckas slita en täckjacka på bara ett par säsonger.
    Om man är i skogen flera gånger i veckan, tränar på Brukshundsklubben och är ute på viltspår så är inte jackan i sig jättefräsch efter att ha haft korvgodis i fickorna i omgångar under flera säsonger, för att inte tala om lukten av hundstall.

Sen är det skillnad på att slita ut en jacka och att vilja köpa en ny modell, eller bara ha en i en ny färg.
    De gamla kläderna brukar jag använda i hundträningen, de nya kläderna privat.
  • southernbelle

Marc by Marc Jacobs har dom absolut snyggaste väskorna!! Håller i evighet och skinnet är så mjukt så. Min kompis spillde ett glas rött vin över sin och den klarade en amatör tvätt tom

Carisma skrev 2010-01-15 10:52:55 följande:
    Någon som har tips på bra och snygga handväskor i skinn? Jag brukar köpa DKNY och i just det märket har jag nog bara fått erfara en gång att färgen slits bort. Detta var dessutom efter typ ett och ett halvt år. Däremot köpte jag en Juicy couture handväska för 3000 kr där färgen först försvann i "handtaget" efter typ en eller två månader. Fick då en ny väska och de sa att jag måste fått ett måndagsexemplar. Den nya handväskan slets på samma sätt på mindre än en vecka. Då fick jag nog och även pengarna tillbaka. Samma sak med en Rizzo handväska från NK i höstas. Otroligt snygg men herregud vilken kass kvalité. Efter några timmars användning (gick i affärer på stan) så var den också sliten på "handtaget". Och ändå hade jag frågat innan och skinnet var färgat rakt igenom och det skulle det vara. Fick självklart pengarna tillbaka. Synd dock för väskan var ju bara såå fin.
  • Suzy QX

Någon väldigt enstaka gång. Men beror på vad det är. Jeans skulle jag aldrig betala mer än 500 kr för. Inte heller för någon annan byxa.

Däremot jackor av typen friluftsjacka har jag senast köpt en peak. Jag är väldigt nöjd med den. Den var tunn och vindtät (prasslade inte). Satt snyggt och kostade väl kring 2000 kr.

Mitt klädkonto ligger under de flestas kan tilläggas. Jeansen som jag oftast köper för 3-400 kr har jag i flera år tills de går sönder. Skor lika så. Hatar att kasta kläder.

• Tazocina

Funktionsjackor, skogsbyxor mm brukar jag vilja köpa i märken som är bättre och oftast lite dyrare. Nu när man inte växer nå mer kan man ju ha dem praktiskt taget hur länge som helst! Vanliga kläder köper jag dock det billigaste av oftast hm.

Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?