• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • Skehamn2010
    rednose skrev 2010-01-15 23:53:11 följande:
    skulle gärna vilja ha tips på vart du hittat fejk UGGs som var lika bra som äkta??? Har båda delarna och det är skillnad som natt och dag.
    Mina fejkuggs är precis lika varma som dom äkta. Som höll väldigt bra men det gör dessa också.

Det måste vara äkta mocka, annars tar dom ju in vatten direkt. Det kan alltså inte vara dom som är i textil och det är väldigt många.
  • Skehamn2010

Jag förstår inte hur man kan lägga ut 6-10 000 på designerväskor. Dom är fula och ser ut som tantväskor.

Samma med alla dyra kappor. Man ser snarare ut som 75 än 25 i dom + att jag fattar inte. Sånt vansinnigt slöseri med pengar. Försöker man köpa sig lycka eller vad handlar det om.

Visst har man råd men dom flesta är inte så rika att dom har det.

Jag kommer aldrig förstå det där. Badar ni i pengar så skänk bort dom till såna som behöver dom bättre.

• nollåtta
    Skehamn2010 skrev 2010-01-16 07:16:17 följande:
    Jag förstår inte hur man kan lägga ut 6-10 000 på designerväskor. Dom är fula och ser ut som tantväskor. Samma med alla dyra kappor. Man ser snarare ut som 75 än 25 i dom + att jag fattar inte. Sånt vansinnigt slöseri med pengar. Försöker man köpa sig lycka eller vad handlar det om. Visst har man råd men dom flesta är inte så rika att dom har det. Jag kommer aldrig förstå det där. Badar ni i pengar så skänk bort dom till såna som behöver dom bättre.
    Det är ju din åsikt och inte någon vedertagen sanning dock. För övrigt är tantstilen grymt snygg.
  • Lady Dahmer
    Skehamn2010 skrev 2010-01-16 07:16:17 följande:
    Jag förstår inte hur man kan lägga ut 6-10 000 på designerväskor. Dom är fula och ser ut som tantväskor. Samma med alla dyra kappor. Man ser snarare ut som 75 än 25 i dom + att jag fattar inte. Sånt vansinnigt slöseri med pengar. Försöker man köpa sig lycka eller vad handlar det om.Visst har man råd men dom flesta är inte så rika att dom har det.Jag kommer aldrig förstå det där. Badar ni i pengar så skänk bort dom till såna som behöver dom bättre.
    jag förstår inte hur man kan lägga ner tusenlappar på en sport tex ishockey eller hur man kan lägga massa pengar på andra hobbys typ stickning.

alla har olika intressen och det är ju det man prioriterar. Hade du råd så hade du antagligen också lagt pengar på det som intresserar dig eller hur? inte fan hade du skänkt bort dem!

och varför ska man slita tio timmar om dagen för att sen ge bort pengarna?
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • margarita

Jag tycker att det är bra att folk är beredda att betala för saker och inte alltid jagar "det billigast möjliga". Jag tror att det är viktigt att konkurrens inte enbart handlar om priset. Oavsett vad "lyxmärkena" har för produktionsvillkor så skapar de en acceptans för högre priser vilket kanske gör det lättare för de som inte vill tävla i pris mot de som har små barn som sitter inlåsta i en källare och syr.

• mona83
    puss skrev 2010-01-14 15:25:24 följande:
    har du ingen känsla för kvalitet? vissa har inte det, det vet jag, är du sån?
    Så det är bara om det är dyrt som det är kvalite på kläder och skor?
  • mona83
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-14 15:42:06 följande:
    Inget påhopp, bara en undran :) Vart hittar du snygga vuxenjackor som är varma och goa (dvs man inte fryser allt utan att ha flera lager) för 500 `
    Jag hittade en fake dunjacka på Josefssons som kostade under 500 kr och den har varit helt perfekt i år för jag har inte frysit fast jag haft ex en kortärmad under... Så det går....
  • mona83

Röstade annat men  hade antagligen kunnat röstat nej.
    Jag köper märkes på skor men inte hur dyra som helst. Mina sista puma skor kostade 600 i ord pris, det är max vad jag är villig att betala.
    Mina andra puma skor kostade till ord pris 900 men jag gav 450 kr för dom på rean.

Dotterns jacka och termosar av märket McKinley köpte jag på rean för ca 400 kr ord 800 kr. Men har redan varit på väg och sälja ett par ggr för det verkar som ett sånt sett är för varmt här nere i Nyköping.
    Hon vart för varm och svettades och kläderna, speciellt jackan luktade skunk efter bara nåra dagars användning. Så fick tvätta väldigt ofta innan kylan kom.
    Sen nackdelen att man bara kan tvätta dom i 30 grader, dom ser inte riktigt rena ut trots tvätt.

Sonen däremot har ärvda jackor, termosar och så sin bävernylonsoverall för 3 året i rad. Nästan bättre än dotterns McKinley sätt. Inte för varma och inte för kalla.
    Var inne på att skaffa ett till sonen på rea, men blir inte så eftersom det luktar så illa om dotterns McKinley sett efter ett par dagar.

Annars handlar jag mest på Kappahl och lindex. Tycker inte det är nån dålig kvalite på dom kläderna. Dom har hållt bra ochär fräscha när dom är urväxta...

• Disela
    mona83 skrev 2010-01-16 09:30:21 följande:
    Röstade annat men  hade antagligen kunnat röstat nej. Jag köper märkes på skor men inte hur dyra som helst. Mina sista puma skor kostade 600 i ord pris, det är max vad jag är villig att betala. Mina andra puma skor kostade till ord pris 900 men jag gav 450 kr för dom på rean. Dotterns jacka och termosar av märket McKinley köpte jag på rean för ca 400 kr ord 800 kr. Men har redan varit på väg och sälja ett par ggr för det verkar som ett sånt sett är för varmt här nere i Nyköping. Hon vart för varm och svettades och kläderna, speciellt jackan luktade skunk efter bara nåra dagars användning. Så fick tvätta väldigt ofta innan kylan kom. Sen nackdelen att man bara kan tvätta dom i 30 grader, dom ser inte riktigt rena ut trots tvätt. Sonen däremot har ärvda jackor, termosar och så sin bävernylonsoverall för 3 året i rad. Nästan bättre än dotterns McKinley sätt. Inte för varma och inte för kalla. Var inne på att skaffa ett till sonen på rea, men blir inte så eftersom det luktar så illa om dotterns McKinley sett efter ett par dagar. Annars handlar jag mest på Kappahl och lindex. Tycker inte det är nån dålig kvalite på dom kläderna. Dom har hållt bra ochär fräscha när dom är urväxta...
    Men puma anses väl inte vara svindyra märkeskläder. Märkeskläder är Gucci, Armani, osv.
  • rednose
    Eisa skrev 2010-01-15 22:50:20 följande:
    Nej jag tycker inte att märkeskläder är charmiga, och jag vill vara charmig. Jag vill vara hon som lyser upp med sin knallröda tröja från Myrorna. Jag vill vara hon som vägrar statuskåthet.
    haha, men är inte det en form av statuskåthet? ;)
    Det som är så slående med den alternativa klädstilen är ju just att ni jobbar så jäkla hårt på den och ändå ser likadana ut! :D
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?