• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • Mandi74

Det beror på vad det är för nått, vissa plagg kan man ju köpa och använda i många år utan att de blir omoderna eller slitna, då är det värt pengarna.

Så visst händer det..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Carisma
    southernbelle skrev 2010-01-15 00:54:41 följande:
    Håller med om Ben Sherman. Henri Lloyds pike har vi nog aldrig testat (det är maken som andvänder pike tröjorna). Jag vart positivt överaskad av Tommy Hilfigers kvalite på piketröjor. Dom är ganska tråkiga men bra kvalite.
    Ja Tommy Hifigers kläder som jag har (nån piké, nåt linne, och topp) har varit av mycket bra kvalité.
  • Choklad och Nötter

Jag köper till 90% märkes. Vad gäller smink  & hudvård så är det 90% där också.
    Tycker t ex Biotherms bodylotion är helt underbar. Alla jag testat som säljes på Ica eller Apoteket kladdar läääänge innan dom sjunker in. Biotherms sjunker in direkt! 
    Schampo köper jag faktiskt olika. Ibland unnar jag mig Redken och ibland köper jag de rosa Elvital-schampot på Ica, vilket passar mitt hår jättebra har jag märkt då jag fick panikshoppa ett schampo när Redken tog slut. 
    När det gäller kläder så köper jag inga märken som Chanel, Dior, Chloé och liknande. Min gräns går vid Gant, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger. Älskar deras kläder!
    Vinterjacka har jag fjällräven som är den varmaste jag någonsin haft. Helt klart värt sina 3000:-
    Halsdukar och andra liknande accessoarer är det Gant eller Ralph Lauren som gäller. Underbar kvalite! På Ebay kan man köpa Ralph Lauren billigt!
    Skor köper jag sällan. Det billigaste märket jag köper ifrån är Vagabond, prisvärda skor och ofta snygga modeller. De dyraste jag köpt var ett par Gucci ballerina på 30% rea för ca 3 år sedan. Jättefina än idag trots mycket användande. Andra dyra ballerinas som kostat 3000 köpte jag på rea för 500:- förra sommaren.{#lang_emotions_laughing} Det var ett riktigt kap! Helt underbara!
    Jeans köper jag sällan, sällan, men när jag väl gör det så blir det alltid Acne för ca 1300 eller vad dom nu ligger på. Det är det enda märket som passar min bak bäst har jag märkt. 

• Choklad och Nötter
    Carisma skrev 2010-01-15 00:51:42 följande:
    Ja det är ju lite svårt det där. Jag tycker att Fred Perry, Gant, Lacoste tex har jättebra  kvalité på sina pikétröjor medans Henri Lloyds bleknade i färgen fort. I övrigt så har alla Henri Lloyd-kläder jag har vart bra. Och ett par Lacoste-strumpor jag tvättade en gång blev fula och noppriga.Ben Sherman är jag väldigt besviken på också.
    Håller med gällande Henri Lloyds piké. Maken har en marinblå som bleknat ganska mycket.
  • zanna80

Valde annat, eftersom jag ibland köper designerkläder/accessoarer till mig själv.
    De flesta kläder/smink som kostar lite mer har mycket högre kvalité än billighetsalternativet.

♥ bf 16 februari 2010 ♥
  • Strix

Det är inte säkert att dyrt är bättre. Man måste titta på sakerna för att kolla material, sömmar, tvättråd etc. Köper blandat märkesgrejer och billiga saker men oavsett pris letar jag länge och jämför. Kashmir är lurigt. Har köpt två jättedyra av fint märke på rea som hade usel kvalitet medan favoriten från H&M tvättades om och om igen i maskinen och var helt underbar tills jag hade nött ut den fullständigt. Tyvärr har H&M slutat med kashmir.

Ofta lönar det sig att lägga lite extra pengar på skor. Väskor behöver också vara i bra kvalitet men jag skulle aldrig köpa en väska för 10 000. Det finns jättebra alternativ i mellanprisklass.

Ett tips är att alltid söka efter herrmärken som gör saker som kvinnor kan ha. Av någon outgrundlig anledning är herrkläder alltid av bättre kvalitet.

• Leo1977

Ja, det gör jag ofta! Inte endast, men det blir en hel del. Jag tycker det är bättre kvalité på exempelvis Odd Mollys kläder än H&M. 

• enlitenbitkaka

En sak om det här med kvalitet. Man kan köpa hur mycket märkeskläder man vill...men kvaliteten sittter i materialet. Vill man ha en cashmerekofta som är mjuk och kommer hålla sig snygg i tio år, ja då får man betala. Samma kvalitet kommer aldrig upp i med H&M's koftor. Ser man till Odd Mollys koftor innehåller de en viss mängd akryl som är det materialet som noppar mest....väldigt populärt i stickade tröjor från ex. Gina.
    Så vill man ha kvalitet ska man kolla på tvättlappen och inte märket.

• Carisma

Någon som har tips på bra och snygga handväskor i skinn?
    Jag brukar köpa DKNY och i just det märket har jag nog bara fått erfara en gång att färgen slits bort. Detta var dessutom efter typ ett och ett halvt år.

Däremot köpte jag en Juicy couture handväska för 3000 kr där färgen först försvann i "handtaget" efter typ en eller två månader. Fick då en ny väska och de sa att jag måste fått ett måndagsexemplar. Den nya handväskan slets på samma sätt på mindre än en vecka. Då fick jag nog och även pengarna tillbaka.

Samma sak med en Rizzo handväska från NK i höstas. Otroligt snygg men herregud vilken kass kvalité. Efter några timmars användning (gick i affärer på stan) så var den också sliten på "handtaget". Och ändå hade jag frågat innan och skinnet var färgat rakt igenom och det skulle det vara. Fick självklart pengarna tillbaka. Synd dock för väskan var ju bara såå fin.

• hundpuss

Det beror väl lite på vad man menar med märkeskläder? För mig finns det olika "nivåer" på märkeskläder och hur mycket det får kosta.

Den bästa vinterjackan jag någonsin haft var en Didriksson, hade jag kunnat ha den denna vintern hade det blivit 5e året. Då tjänar man på att köpa kvalité.

Calvin Kleins trosor är underbart sköna. Har enbart sådana.

Annars handlar jag blandat, Gina, HM, MQ, Peak P. på rea osv.
    De dyrare kläderna jag har har jag köpt på rea, många gånger runt 50%.

Man får inte vara dum, man får vara ekonomisk. {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?