• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • Parenthood
    Virriga Vera skrev 2010-01-16 23:40:35 följande:
    Ecco skor har försämrats mycket unde de senaste åren. Är inte i närheten av den fina kvalité som de hade förr. Jag hade ett par Clarks Curlingkängor skönare vinterskor får man leta efter.
    Jag har bara ett par ecco i samlingen, ett par rejäla doningar nästan som arbetsskor, och det är ett antal år sedan jag köpte dem. Kan ju bero på att jag inte hittat några som jag tyckt hållt måttet. Men jag brukar inte kolla så mycket på ecco ändå. Brukar alltid hitta det jag vill ha bland de andra märkena och de är alltid snyggare än ecco ändå =)
  • Parenthood
    rednose skrev 2010-01-17 00:24:49 följande:
    Hatar folk med äkta pälsar. :( Fy!
    Hatar du folk med äkta fårskinnspälsar?
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:29:30 följande:
    Tagga ner :) Jag tycker inte min CG är det minsta snygg, men den är varm och perfekt för hundpromenaderna. Och Nej, det är ingen hundpäls. Läs på, läs rätt.
    Läs på?
    Det är liksom det jag gjort. Jag har vänner som jobbar för tillverkaren, räcker det?

tagga ner? Är det verkligen det man ska göra när folk lägger så dumma kommentarer som dessutom är menade att provocera på den nivå du gjorde?
    Ska vi kanske skalpera dina barn och sätta deras hår på jackan eller? Sjukt dåligt ja, men ditt var så jäkla dumt att man mår illa.

Jag bor själv i Gbg tillsammans med en norrlänning och inte fan behöver man CG här.
  • rednose
    Parenthood skrev 2010-01-17 00:30:54 följande:
    Varför vill du veta det?
  • enlitenbitkaka
    rednose skrev 2010-01-17 00:32:55 följande:
    Läs på? Det är liksom det jag gjort. Jag har vänner som jobbar för tillverkaren, räcker det? tagga ner? Är det verkligen det man ska göra när folk lägger så dumma kommentarer som dessutom är menade att provocera på den nivå du gjorde? Ska vi kanske skalpera dina barn och sätta deras hår på jackan eller? Sjukt dåligt ja, men ditt var så jäkla dumt att man mår illa. Jag bor själv i Gbg tillsammans med en norrlänning och inte fan behöver man CG här.
    Och jag känner en återförsäljare av CG-jackorna som varit hos tillverkaren. Du får gärna hata päls men att säga att det är hundpäls är FEL. Det är ingen hundpäls.
  • Parenthood
    rednose skrev 2010-01-17 00:34:02 följande:
    Varför vill du veta det?
    Du har ju redan sagt att du gör det, så jag undrade om det verkligen är så.

• rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:34:53 följande:
    Och jag känner en återförsäljare av CG-jackorna som varit hos tillverkaren. Du får gärna hata päls men att säga att det är hundpäls är FEL. Det är ingen hundpäls.
    vad du vet nej. Som sagt, de jackor som tillverkats ett år från nu har inte hundpäls från CG. De som tillverkades innan har ofta det dock. Därav alla medierabalder världen över för ca ett år sedan och därav upphörandet av användandet. :)
    Jättebra om du VET att din inte är det ju för är du hundägare själv vore det ju ganska sjukt att gå omkring med en släktning på skallen.
  • rednose
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-17 00:36:05 följande:
    Och mitt inlägg var provocerande? Jag fryser på vintern och behöver något varmt som en CG. Inget fel med det.
    Ditt inlägg var: Och den schäfern värmer bra osv....

Tycker du inte det är provocerande så kanske du ska o kolla upp betydelsen av ordet.
  • rednose
    Parenthood skrev 2010-01-17 00:36:31 följande:
    Du har ju redan sagt att du gör det, så jag undrade om det verkligen är så. Hatar du folk med äkta fårskinnspälsar?
    Nej det gör jag inte.
    Vill du veta varför oxå eller fattar du det själv?
Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?