• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • julmusten

Rhino, jag tror att de som gillade Leno var de fa som foljde med honom till 10-sloten, och de som gillade The Late Show, (alltsa Conans gamla show), bara forsatte att titta pa den, sa Conan fick inte sa manga nya tittare som NBC trodde. Om Lenotyperna inte skulle tittat klockan 10 sa skulle de fortsatt att titta pa Conan, (som jag tror de sket i nar de redan tittat pa Leno), sa tror jag att de efter ett tag skulle ha vant sig vid Conans quirkyness och fastnat dar med.

Nar Leno tog over sa vann ju Letterman over honom i flera ar, (det var val inte forran Leno intervjuade Hugh Grant efter prositutionsskandalen som hans tur ande??), sa det kanns lite orattvist att Conan inte fick chansen att bygga n publik pa samma satt. Men som sagt, jag tror pa det stora hela att NBC ar de som har problem och inte Conan eller Leno. Fast med det sagt sa tror jag aven att Leno ar lite mer ambitios an vad man kan tro av hans jolly appearance pa burken. Det kanns ju liiiite mysko att det har varit lite storm over The Tonight Show tva ganger och han har varit med bada gangerna.

Men jag vet inte jag. Jag tycker inte om Leno, och har aldrig riktigt gjort. Jag tycker inte han ar kul, men jag gillade faktiskt att det var en san show som han hade klockan 10. Det var val bara jag pa hela jorden som gjorde det!! Jag tycker det bara ar trakiga sjukhusserier och tremiljoner olika Law and Orders och SCI's pa TV nufortiden. For att inte tala om alla trakiga reality shower.

• RQL

Hej alla!

Har haft så stressigt och fullt upp på jobbet att jag knappt hunnit gå in på FL...en hel veckas läsnign att ta igen - få se när jag hinner.

Nu är det bara 3 veckor kvar till "due date" och jag har fortfarande inte fixat med något hemma!!!! Nu börjar jag verkligen känna att det är dags att ta tag i det... IKEA och tvätta bebiskläder står på helgens att-göra-lista, det borde man väl hinna med?

Trevlig helg på er alla!!!

• Mealla

Sa for att knyta samman sacken av samtalsamnen under det senaste dygnet sa kan vi faktiskt ha en svensk catfight pa Jerry Springer Show. Jag och julmusten i ena hornan for Conan, Rhino & Portland i andra for Leno, och resten "visar pattarna" och far Jerry beads... I would watch that show {#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_demon}

• southernbelle
    Mealla skrev 2010-01-30 01:35:53 följande:
    Sa for att knyta samman sacken av samtalsamnen under det senaste dygnet sa kan vi faktiskt ha en svensk catfight pa Jerry Springer Show. Jag och julmusten i ena hornan for Conan, Rhino & Portland i andra for Leno, och resten "visar pattarna" och far Jerry beads... I would watch that show 
    Jag backar upp Portland för Leno (vill ju inte att en gravid kvinna skall slåss mot en som inte är det..julis kan jag se bli riktigt farlig med)
    Visa pattarna får jag göra en annan gång men de är OK, dom överlever nog ett tag till.
  • julmusten

Men halla, raknas inte Mealla i v 35 som gravid eller?? Jag ar for ovrigt pacisfist, jag skulle inte vara bra alls i en fajt. Men jag skulle nog kunna sitta i ett horn och kasta lite ruttna gronsaker pa folk typ.

• southernbelle
    julmusten skrev 2010-01-30 02:35:41 följande:
    Men halla, raknas inte Mealla i v 35 som gravid eller?? Jag ar for ovrigt pacisfist, jag skulle inte vara bra alls i en fajt. Men jag skulle nog kunna sitta i ett horn och kasta lite ruttna gronsaker pa folk typ.
    men hallå, du är väl inte gravid eller???? Då är det ju mer rättvist om vi slåss och dom två gravida slåss eller
  • julmusten

Men Rhino da???? Om du ar med dar blir det ju tva icke-gravida mot lilla mesiga jag. Och sa hoggravida Mealla mot inte riktigt lika gravida Portland, na, jag tycker du skall komma over till Cocos sida Charly! Vi har mer nytta av dig dar.

• Rhino

julmusten:
    Hey now! Ge fan i min charly!!

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Rhino

Jag håller på att måla om här hemma jag... Barnens sovrum... som de inte sover i. Sjukt att jag ens orkar.

Jag köpte ju nya överkast, som jag verkligen gillar! Precis lagom tjocklek och färgglada och dittan och dattan. Men, de skar sig lite med väggfärgen (en färg jag inte varit så förtjust i sedan vi flyttade in, men när vi bott hos svärmor i 3½ månader och målaren äntligen var klar med alla rummen i det här huset, då kunde väggarna lika gärna varit diarrébruna).

I alla fall så fick Luke välja en färg som funkade med hans överkast. Han valde ljusblå. Inte vad jag skulle valt kanske, men det ville han ha. Men när han sitter och kollar på mig när jag målar är han inte nöjd. Han tyckte bestämt att färgen var lila, och det han hade fasiken inte valt. Luuugn... det torkar mörkare...

Jag hoppas han kan övertygas, för sådana här projekt är alltid roligast i planeringsstadiet. När man sedan står där med färg lite varstans på kroppen, då är det plötsligt inte lika kul längre...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Rhino

Vad ska vi göra av KS då, som inte ens har en aning om vilka Leno och Conan är?!

Svar på tråden USA tråden!