• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • southernbelle

Så vi har funfest här hemma. Maken är tok magsjuk och jag antar att jag inte är den enda som vet hur det är när karlar är sjuka{#lang_emotions_throwup}
    Viggo är fortfarande dålig med lite feber, slem och hosta. Vägrar fortfarande äta men jag har lyckats få i honom vatten ivarjefall. Fy fasen rent ut sagt vilken dag jag har att se fram emot

• Sweden

Hoppas alla sjuka barn kryar pa sig snabbt! Mina barn ar faktiskt pigga, det ar bara jag som mar apa fortfarande men pa nat satt ska jag forsoka ta mig till My Gym med dem sa de far ur sig lite energi.

Charly - Stackars lilla Viggo! Nena hade bra rad annars kan jag bara tillagga att tvinga honom inte att ata, det har alltid "backfired" med mina barn. Kop Pedialyte, blanda med lite vatten och ge lite i taget.

• julmusten

Sandra88, det ar spring break lite olika i olika skolor. Typ hela mars och april skulle jag halla mig borta fran Spring Break stallen, (sager jag samtidigt som jag planerar skidresa till Vermont i mars!! ). RUnt pask brukar high schools ha spring break om jag inte ar helt ute och velar. Universitet lagger det lite nar det passar terminen i allmanhet, (om de inte ar statliga, da kanske de foljer det vanliga schemat?!!).

Rhino, vilka fina blommor.

Blaaaaa, Finn har sovit lika daligt i natt som han gjorde igar natt, sa nu ar jag helt knapp av trotthet igen. Jag tror att jag har fatt sova kanske 2,5 timma, fast inte sammanhangande. Och anda har jag inte nan koll pa vem som vann vad i Golden Globes. Var det nagot speciellt moment?? Nat tal som var lite battre an nagon annans?

• hewa
    Sweden skrev 2010-01-18 13:54:17 följande:
    Nena hade bra rad annars kan jag bara tillagga att tvinga honom inte att ata, det har alltid "backfired" med mina barn. Kop Pedialyte, blanda med lite vatten och ge lite i taget.
    Håller med, maten struntar jag fullkomligt i när barnen är sjuka. De får helt och hållet själva välja om de vill prova äta och hur mycket i så fall. Däremot vätska försöker jag med lock och pock, nyttighetsgraden negligeras också - så just nu sover min äldste med en sippy cup med lingondricka intill sig
  • southernbelle

Nena jag glömde nog att tacka för råden och tack ni andra som håller med Nenas br råd!
    Skiter i det där med maten men vill gärna att han dricker å jag får nog ta mig till affären och skaffa pedialyte och juice. Antar att den där andra som bor här i huset oxå kommer ha en lista av saker han vill att jag köper.

Förresten hur länge tycker ni man bör vara hemma från jobbet när man har magsjuka? Brukar man inte ivarjefall säga ett par dagar efter sista spyan?

• hewa

Charly - barnens dagis har alltid haft som krav inget kräks/diarré på 24 timmar. Så det går vi efter, förutsatt att barnen/vi själva känner oss pigga redan.

• southernbelle
    hewa skrev 2010-01-18 14:13:58 följande:
    Charly - barnens dagis har alltid haft som krav inget kräks/diarré på 24 timmar. Så det går vi efter, förutsatt att barnen/vi själva känner oss pigga redan.
    ok, då vet jag när jag kan ge maken ok att jobba igen
  • Sandra88

Tack så mycket för svaren, då vet jag. =)

• Mealla

Kram till alla sjuka/trotta stackare i traden.

Jag hade tva barn som slocknade ganska fort efter ett fodelsedagskalas sa jag kunde se golden globes i lugn och ro. Glee vann for basta  comedy serie, kul och valfortjant, Rick Gervais var riktigt kul {#lang_emotions_laughing} Och sa ar det ju alltid kul att se hur alla ser ut. Helen Mirren var otroligt snygg, Jennifer Anniston ocksa, hon sag riktigt, riktigt bra ut, hon har val den basta kroppen i Hollywood om vi ska vara sa ytliga. Jennifer Garner som jag brukar tycka se lite val maskulin ut, sag ocksa riktigt bra ut. Up fick massa priser ocksa.
  • Mealla

ooh, glomde att saga att Michael C Hall (som har cancer och genomgar behandling just nu) vann baste manlige huvudroll i TV drama, sa det var kul och valfortjant. 

nae, nu ska jag forsoka fa ut barnen i det fina varvadret...
Svar på tråden USA tråden!