• Barn2

Barnmodell?

Jag har försökt att leta efter ngn barnmodellagentur men hittar den aldrig. Är det någon av er, kära Familjelivs medlemmar som kan tipsa mig/ skriva en länk.../ telefonnummer till en sån barnmodell agentur (så att barnet kan vara med i en reklamfilm eller postorderkatalog och dylikt)??

Blir väldigt tacksam för hjälpen!!

• Svar på tråden Barnmodell?
  • Barn2

Mårbackapelargonen: Men så är det nuförtiden...kanske tyvärr men utseendet ÄR en viktig del av framgången...

• Barn2

hobnob: inget, det är nu jag som vill att andra ska upptäcka mitt barn that`s it

• Nika75

Programmet Babyboom från tv4 + hade ett program om barnmodeller för ett tag sedan. Jag försökte söka mig fram till hemsidan men misslyckades, hela Tv4-servern verkar krångla just nu... Det är i alla fall en väg att gå om du vill veta mer.

Jag vet inte om Mikas har har barnmodeller, det verkar inte så, men jag vet att det är en seriös agentur så hör av dig och fråga så kan de säkert ge lite tips!
    www.mikas.com.
    Som redan påpekats i tråden är det inte bara om barnet är "sött" eller "vackert" (de flesta barn är trots allt söta) utan det som räknas utan om barnet är lätt att jobba med - gillar att stå framför kameran, gör sig bra på bild och är tålmodig (mycket väntan). I reportaget i Babyboom verkade barnen för övrigt tycka att uppdragen var roliga och att föräldrarna var väldigt "down to earth". Ofta handlade det om ett par jobb om året och alla pengarna sattes in på barnens sparkonton - en ganska rejäl slant som nog ses ganska positivt på i slutändan när barnen blir äldre...

• Barn2

Nika75 :

det är ju det jag menar i princip

• nami

jag tror mig ha hört att h&m ska anlita mikas? både för vuxen och barn modeller. man kan ju ringa någon större kedjas reklam avdelning och fråga hur man kan gå till väga.

• Snova

Var och en gör väl som den vill i vanlig ordning. Tycker man att det är kul om ens barn är barnmodell så är det bra och tycker man att barnmodelljobb är skit så tycker man. Inget är ju bättre eller sämre än det andra och jag är helt säker på att det råder delade åsikter i denna fråga liksom alla andra.

När det kommer till den rådande utseendefixeringen i samhället så finns det dock betydligt värre saker att hetsa upp sig över om man nu vill hetsa upp sig! I just "barnmodellyrket" är det ju som sagt inte bara utseendet som spelar roll.

• Snova

Förresten - som svar på TS fråga så vet jag att åtminstone MIKA's har barnmodeller och jag kan tänka mig att många av de stora agenturerna har barnavdelningar.

• Mårbackapelargonen

Barn2: som du förstår håller jag inte med. Utseendet är bara viktigt i den utsträckning man gör det viktigt.

• hobnob

Barn2: Det beror nog på vilken sorts "framgång" man vill uppnå.
    Att helt cyniskt bara acceptera att "så är det nu" är att ge upp, tycker jag.

Vad händer när barnet växer upp och kanske inte alls "passar" längre? Hur känns det då?
    När mamma inte får tillfredsställelsen att visa upp sitt barn?

• hobnob

Och till er som tycker att man gör "påhopp" för att man börjar diskutera i en tråd, och som tycker att man ska starta en ny tråd;

TS har fått svar på sina frågor, och tråden har kanske utvecklats till en diskussionstråd.
    Varför starta en ny då? Här inne finns ju människor som tycker detta är intressant att prata om.
    TS väljer ju att fortsätta komma in och svara, så jag antar att även hon tycker om att diskutera.
    Hon har ännu inte sagt något om "påhopp", utan verkar villig att diskutera.

Svar på tråden Barnmodell?