• Barn2

Barnmodell?

Jag har försökt att leta efter ngn barnmodellagentur men hittar den aldrig. Är det någon av er, kära Familjelivs medlemmar som kan tipsa mig/ skriva en länk.../ telefonnummer till en sån barnmodell agentur (så att barnet kan vara med i en reklamfilm eller postorderkatalog och dylikt)??

Blir väldigt tacksam för hjälpen!!

• Svar på tråden Barnmodell?
  • hobnob

En liten fundering...
    Varför vill du att ditt barn ska vara med i reklamfilmer? Eller i postorderkataloger?

• Barn2

hobnob:

För att jag tycker att min son är söt är stolt över det. Jag vill att de som också tycker att min son är söt ska se honom ofta och bli glada av att se ett vackert ansikte

Så varför inte

• Gissella Star

Vad kul! Det är klart man vill visa upp sitt barn för världen om man kan! Kram och lycka till!

• Mårbackapelargonen

Jag tycker också att mitt barn är sött, världens sötaste till och med, men dels vill jag inte sätta honom i arbete för det och dels vill jag heller inte sända signaler om att utseendet är så viktigt att det är det man ska bedömas efter och bedömma andra efter, för bedömda kommer de att bli och barn fattar...han förstår snart att när han talat med tanten eller farbrorn och inget mer händer, så har han blivit bortvald.

När han blir gammal nog vill jag att han talar om för mig vad han vill göra...jag vill att han ska vara så lite influerad som möjligt av mina eventuella intressen.

• hobnob

Mårbackapelargonen: exakt mina tankar.
    Visst är min dotter världens sötaste och jag är oerhört stolt över henne, dock inte enbart över hennes utseende. Hon är ju SÅ mycket mer. Hon är snart 10 år och jag har lyckats bra med att få henne att förstå att man inte dömer människor efter utseende.

• Gissella Star

När man är så liten som att man klassas som en barnmodell så handlar det ju inte direkt om utseende utan mer om att man kan stå framför kameran...Näää inget fel alls att låta sitt barn bli barnmodell. Om han/hon inte gillar det så är det en helt annan sak men tro mig det finns barn som älskar det dem gör. Sen för att bli Modell, när man har en viss ålder så är det oftast dem ensamma tjejerna, som oftast tyckte att det var jobbigt att vara sååå långa eller annorlunda, för vacker det behöver man ju inte vara för att vara modell, snarare annorlunda, smal ja någon som oftast inte ens "man" skulle vända sig om för att titta men på det här har dem blivit accepterade. Sen finns det klart otroligt vackra personer som även är modeller men om ni tittar på Top modell, vem blir vald? Den vackraste? Den med finast kropp? Den med finaste näsa? Nej inte alls eller hur? Den som blir utvald måste ha mer ett ett ansikte, han/hon måste vara fotogenik samt kunna framföra något, men det är för äldre så det spelar ingen roll. Men som barnmodell tror jag att det kan ge mycket också, beror på föräldrana mest. Så nej, jag säger bara Go for it dem som vill och vet vad dem ger sig in på när det gäller ens barn, man känner ju sitt eget barn bäst.

Ha det gott!

• Pius

stöööön, är nästa steg att vara med i barn-beauty-contests som i "the united states of shallowness"?

Svar på tråden Barnmodell?