När man är så liten som att man klassas som en barnmodell så handlar det ju inte direkt om utseende utan mer om att man kan stå framför kameran...Näää inget fel alls att låta sitt barn bli barnmodell. Om han/hon inte gillar det så är det en helt annan sak men tro mig det finns barn som älskar det dem gör. Sen för att bli Modell, när man har en viss ålder så är det oftast dem ensamma tjejerna, som oftast tyckte att det var jobbigt att vara sååå långa eller annorlunda, för vacker det behöver man ju inte vara för att vara modell, snarare annorlunda, smal ja någon som oftast inte ens "man" skulle vända sig om för att titta men på det här har dem blivit accepterade. Sen finns det klart otroligt vackra personer som även är modeller men om ni tittar på Top modell, vem blir vald? Den vackraste? Den med finast kropp? Den med finaste näsa? Nej inte alls eller hur? Den som blir utvald måste ha mer ett ett ansikte, han/hon måste vara fotogenik samt kunna framföra något, men det är för äldre så det spelar ingen roll. Men som barnmodell tror jag att det kan ge mycket också, beror på föräldrana mest. Så nej, jag säger bara Go for it dem som vill och vet vad dem ger sig in på när det gäller ens barn, man känner ju sitt eget barn bäst.
Ha det gott!