• Barn2

Barnmodell?

Jag har försökt att leta efter ngn barnmodellagentur men hittar den aldrig. Är det någon av er, kära Familjelivs medlemmar som kan tipsa mig/ skriva en länk.../ telefonnummer till en sån barnmodell agentur (så att barnet kan vara med i en reklamfilm eller postorderkatalog och dylikt)??

Blir väldigt tacksam för hjälpen!!

• Svar på tråden Barnmodell?
  • hobnob

Kala skriver: "Jag anser att om barnen är småa o trivs med att göra de så varför inte??
    Inte blir dem "skadade" för livet av de om dom sen ser ut som en "normalsvensson", tror inte man känner sig värdelös senare i livet för de"

Om barnen trivs??? Det handlar inte om att trivas/vantrivas framför en kamera, det handlar om vilka värderingar man ger sitt barn.
    Och de värderingarna sitter ofta väldigt djupt rotade när du blir äldre.

• Mårbackapelargonen

Kala75: Hur vet du om barnet trivs eller vill göra dig glad? Svar: Du vet inte. Barn gör mycket för att lyckliggöra sina föräldrar även om föräldrarna inte alltid förstår det.

Vad gäller byta spår på tråden, det händer hela tiden på fl om du inte noterat det och ärligt talat tycker jag att det är ärligare att föra diskussionen i ursprungstråden än att starta en ny tråd, med tydlig referen till den gammal och sedan diskutera där. DET tycker jag är ett oskick som gränsar till utfrysning och mobbing av den trådstartare som sas var upphovet till diskussionen. Jag agerar som jag själv vill bli behandlad och jag vill inte att folk sas går förbi mig och startar en tråd. TS som är ursprunget ska ALLTID ha en rättvis chans att bemöta eventuella kritiker.

• Kala75

"Men snälla" pius- om de inte blivit en diskussionstråd av de så hade jag inte laggt ett inlägg så de är jag väl medveten om men som du får ha din åsikt så måste väl jag få ha min, eller hur??

hobnob- "Och de värderingarna sitter ofta väldigt djupt rotade när du blir äldre."
    De anser inte jag. De beror ju lite på vilken ålder barnen är i oxå, man har ju inte minnen från hur tidigt som helst.

Mårbacka.... "Hur vet du om barnet trivs eller vill göra dig glad? Svar: Du vet inte. Barn gör mycket för att lyckliggöra sina föräldrar även om föräldrarna inte alltid förstår det."
    Vet du att dom inte inte trivs o är lyckliga, de vet inte du heller???
    Däremot i att byta spår på tråden tycker jag att du har delvis rätt i.. Men TS skulle ha fått svar på sin fråga sen kan man spinna vidare.

Min åsikt är klar i frågan!!

• Mårbackapelargonen

Kala: Hon hade fått svar.

Skillnaden mellan mitt inte veta och deras inte veta, är att mitt inte veta, inte är skadligt, medan jag anser att deras mycket väl kan vara det och förmodligen är det, utifrån de kriterier jag angivit ovan. Att som förälder utsätta barnet för något de egentligen inte själva har valt kan mycket väl vara något som slår på deras självkänsla och självbild på sikt, som jag ser det.

Och vad beträffar åsikter, jo vi har förstått att du gör det. Ligger inte det i sakens natur?

• Kala75

Fick inga svar utan ifrågasättning anser jag...
    "Och vad beträffar åsikter, jo vi har förstått att du gör det. Ligger inte det i sakens natur?"
    Jovisst, VI uttrycker ju din!

• Mårbackapelargonen

*garv* jag är kunglig, jag kan kalla mig VI hur mycket jag vill...men skämt åsidå och allvarligt talat. Vi kan knappast vara en felaktig användning i sammanhanget, jag tror faktiskt att alla i tråden har förstått var du står, oavsett sida i debatten.

Bara bortsett från det så tror jag faktiskt att du förstod och att den sista kommentaren var till för att dumma ned och misstänkliggöra mig och mina åsikter, inget annat.

• Kala75

Vad menar du med "dumma ned på folk"!
    Är de nått jag skrivit som misstolkats??

• Atikin65

TS:Alla mina fyra döttrar jobbar/har jobbat som barnmodeller/skådisar,,,jag har lite info om hur man går till väga plus adresser under dagboksanteckningar:)

• Gissella Star

Men snälla vilket tjat om utseende osv. När man är barnmodell så handlar det ju faktiskt inte så mycket om utseende utan det handlar om charm, tycka om att stå framför kameran samt att vara fotogenik och det behöver man ju inte vara vacker för, eller? Nej jag tycker verkligen inte att du på något sätt lär ditt barn något negativt genom att vara barnmodell, tvärtom så kan det ge mycket till ditt barn om du gör det på rätt sätt och så länge barnet ÄLSKAR det han/hon gör. Sen om att man tycker det är sååå hemskt att visa sina barn på en Ellos katalog , ja men man visar såna bilder även här på Fl, och här kommer säkert även många pedofiler och kikar. Hemskt? Ja visst skulle kunna skjuta ihjäll dem jävlarna men det var inte det jag ville komma fram till utan att som barnmodell och förälder till en barnmodell har egna krav, det betyder att alla jobb som erbjuds är upp till en själv att tacka Ja till.Ingen tvingar ju en att göra ett jobb man inte gillar. Vill du bara att ditt barn ska göra reklam för glass, ja då är det som gäller,punkt slut! Sen en annan sak, vaddå arbete? Visst barnen kanske får pengar för det, men oftast är dessa barnmodeller bara barnmodeller någon/några gånger per år och inte mer.
    Jag har tidigare skrivit i denna tråd och än en gång säger jag: Nej tycker inte att det är fel att låta sitt barn bli barnmodell. Är det något som är fel med denna värld, så är det inte bara tidningarnas, utseendefixering,och blablabla, vikt, blablabla Osv.utan vi föräldrar får ju också ta ett ansvar och inte skylla på allt annat.

• Atikin65

Gisella star: Underbart inlägg, du har träffat spiken på huvudet eller hur man nu säger på svenska.Tro att allt för många har fått sin uppfattning om barnmodeller av filmer om barnstjärnor i USA.De som någonsin har varit på en casting/modelljobb/filminspelning inser snabbt att det absolut inte har någon likhet...sen finns det ju tyvärr även "modellemammor" som gärna vill får det att låter "bättre/märkvärdigare" än det är och spe på osnanningarna...men det är ju en annan sak

Svar på tråden Barnmodell?