Jag är kluven i den här frågan...
Har själv jobbat med mode i många år, men jag var över 16 när jag började. Mina egna barn har när de var mindre gjort vissa jobb, men då bara MED mig, och då med fotografer jag kännt väl. Nu när det är äldre gör de inga jobb längre, för jag vill inte att det ska tro att det är viktigast att man är sötast och finast, och jag villl heller inte att de ska utsättas för gliringar från andra i skolan t.ex. Dessutom betår en plåtning av 90% väntan och det är helt OK, men jobbigt för vuxna och mycket svårt för barn att fixa.
Min uppfattning är att om man inte har någon som helst erfarenhet av branschen så ska man vara mycket försiktig med att ta med sitt barn in i den. Det är trots all så att en bransch baserad på skönhet, ungdom och perngar drar till sig inte alltid de ärligaste typer och det gäller även på barnsidan. Och vill man trots det ska man se till att man har en stor och välrenommerad agentur bakom sig, typ MIKA´s, Stockholmsgruppen e.dyl och akta sig som f*n för att bara googla fram ett namn på ngn som på nätet verkar seriör. En större agentur kan också gen en ett ärligt svar om ens söta vackra ängel passar för fotojobb.
Tänk igenom först vems önskningar som kommer i första hand, är det verkligen barnets?