Hej tjejer! Saknar er alla, får ju iaf träffa ladycocos regelbundet även om hon har den dåliga smaken att börja jobba :/ Skämt å sido, så förstår jag, det är snart dags för mig med.
Vi ska skola in lillebror i september, så mannen är hemma med de efter sommaren, blir en mkt kort föräldraledighet, men bättre kort än ingen.
Jag ska sätta mig i skolbänken igen, så det känns spännande och bra på många sätt, utom möjligen det ekonomiska.
Här är det annars ömson vin ömsom vatten, lillebror blir två i aug och han har definitivt hamnat i en härlig tvåårstrots. Han domderar och får utbrott om vartannat, retar storasyster till vansinne (och mig med) Fast jag tycker nog ändå att han är en frisk fläkt med kunskapen om vad som komma skall.
Storasyster blir ju fyra om fyra månader och är ganska harmonisk. humör har hon, jo tack, men ändå är det rätt lugnt. När hon får sina utbrott så är det dock svårt att hantera. Vissa dagar är som om hon muckar gräl, tjatar om saker om och om och om igen och nåde om man svara fel.... Suck.
När det är som värst så får hon sätta sig i sängen och inte komma ut förräns hon är snäll. Gillar verkligen inte det, typ time-out men jag vet inte hur jag ska göra. Försöker man trösta eller krama blir hon ännu argare. Så jag har inga bra ideer alls bambu :/... Tror man får försöka bekräfta, stoppa, förklara osv och samtidigt inte glömma, de ÄR ju små och många gånger kan de inte hantera sina känslor. Klen tröst....
BKlein; jobbigt läge, jag tror dock ni ska fortsätta som ni gör och ge henne plockmat. Max var ingen stortätare heller och började inte äta ordentligt förrän efter ettår. Han har dock ammat (och gör ffa) ganska mkt. Jag vill sluta, men vet inte hur. Så hur gör man?????
Hoppas ni alla har det bra i sommaren, vi är båda lediga nu tillsammans en mån, mycket som ska hinnas med och jag känner redan lite stress att det redan gått två dagar som vi inte har hunnit med hälften av alla måsten, men jag hoppas vi kommer in i ledighetslunken snart.