Inlägg från: Addisen |Visa alla inlägg
  • Addisen

bf-juni västerås

Det där med hustak känner jag igen från graviditeten, hade så då men inte nu längre. Angående viktminskning så gick jag upp ca 12 kg under grav men har gått ner 15 kg nu. Men jag tror det beror på amningen, så jag får passa mig sen när jag slutar amma så inte kilona smyger tillbaka.
    Förresten hur länge har ni som ammar tänkt hålla på? *nyfiken*

• Addisen

Hjälp!!!
    Frank har inte bajsat på 3 dagar, what do I do??? Han brukar ju bajsa MINST en gång om dagen. Någon som har något tips på att få honom att skita? Han tar i ibland, men det bli inget...men förövrigt så är han på gott humör så han mår nog inte dåligt av det...än. Jag har även provat att massera magen...without success Kan jag köpa nåt på Apoteket eller är det någon som har någon huskur?

//orolig mamma :-s

• Addisen

Glömde skriva att jag helammar honom, men de kan väl inte bli förstoppade av bröstmjölken eller??

• Addisen

Skuggspel
    Så jag ska inte oroa mig fast han ändrat från att bajsa ofta till sällan?

• Addisen

Nu kan jag äntligen pusta ut! Efter 3,5 dag kom bajset! Och oj va mycket det kom! Men tack för era ord skuggspel och jolins!

• Addisen

Fika nästa vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara
    Perni
    Lady of Baqueta

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12
    Perni
    Lady of Baqueta

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara (med reservation för fint väder då jag åker till Leksand)
    Perni
    Lady of Baqueta

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
    Perni
    Lady of Baqueta

• Addisen

God morgon mammor!

Frank somnade nyss i sitt babygym så jag har lite tid att plita ner några ord.

Perni
    Jag beklagar, kom nästan tårar när jag läste det du skrivit, ibland är livet inte ett dugg rättvist. Han får inte se sin dotter växa upp och hon får inte ha sin pappa under sin uppväxt. Jag ryser när jag tänker på det. Skickar lite styrkekramar till din vän!

Hur blir det med fikan denna veckan flickor? Ser på listan att flest han anmält sig till onsdagen och fredagen. Ska vi ta någon av dessa dagar? Vart vill ni träffas? Tid?

Här har vardagen infunnit sig igen...Daniel började jobba idag Rynkar på näsan Känns otroligt tomt måste jag erkänna. Och på torsdag ska Frank få sin första spruta Tyst Hoppas han inte blir allt för ledsen. Ska även bli spännande att väga och mäta honom för nu va det 1 1/5 månad sen sist och jag har en känsla av att jag går runt och bär på en 6 kg kille Flört minst...På torsdag blir han även 3 månader, tiden går så himla fort. Men vilken skillnad det är nu och när han va nyfödd. Satt och brände DVD skivor till mor- och farföräldrarna som sträckte sig från förlossningen till 2,5 månad och bara på den tiden har det hänt så mycket. Är Frank mätt, torr och utvilad så är han alltid på gott humör nu förtiden! Ler och tjoar hela dagarna! Testar verkligen rösten mer och mer...

Någon som vet vart man kan köpa finkläder (typ skjorta, väst) i storlek 68? Vi ska ha en namngivningsceremoni för Frank den 4 sept och jag vill att han är lite finklädd då.

Oj, nu prasslar det i gymmet, Mr Frank is awake!

• Addisen

Onsdag blir funkar bra för mig med! Jag tar det gärna på stan, så kan jag passa på att uträtta lite ärenden Flört
    Efter kl 14 funkar för mig oxå. Jag funderade oxå på Bredbar för det är väl rätt så barnvagnsvänligt, både inne och ute?

• Addisen

Tack för fikan igår tjejer! Mycket trevligt! Hoppas inte det dröjer till nästa...

Idag blir Frank 3 månader, det firade vi med en tripp till BVC för hans första vaccination. Men först blev det vägning och mätning. Min stora pojk är numera 62,5cm lång, väger 6710g och har ett huvudomfång på 41,5cm. Han har snart dubblat sin födelsevikt Flört
    Sen va det dax för de hemska sprutorna och han blev verkligen superledsen direkt, och alldeles röd i ansiktet...min lilla sötnos!
    Sen slocknade han i vagnen på vägen hem och sover än...1,5 timme, och för "powernapmannen" så är detta rekord. Jag vet nästan inte vad jag ska göra med all denna "egentid". Är ju inte van vid det Skrattande

Svar på tråden bf-juni västerås