Inlägg från: Addisen |Visa alla inlägg
  • Addisen

bf-juni västerås

Hippy
    Vi har beställt smörgåstårtorna och tårtorna så de slipper jag göra iaf. Jag önskar jag kunde delegerat ut lite bakning men varken jag eller Daniel ha någon släkt här i Västerås så det funkade inte kände jag.

Vi hade gärna hängt med både idag och imorgon på öf men pga all bakning och en lite snorig kille så stannar vi hemma

Startar en lista över vilka som kommer till mig den 6/9 så jag får lite översikt över hur många vi blir

Fika hos Lady B 6/9 kl 11.30

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)

• Addisen

Shia
    Jag ser oxå fram emot när ni kommer hit, nä då jag har inte prestationsångest. Men det kommer endast bli fika denna gången. Kommer antagligen vara ganska trött efter en helg av namnceremoni plus att många av gästerna stannar tills på söndagen så jag tänkte mest att om vi får massa över så är det trist att det går till spillo och varken jag eller Daniel kan äta allt själva.
    Så då tänkte jag på alla mina mamma-vänner som säkert ställer upp ;-P Och skulle det gå åt massa på lördagen så slänger jag ihop nån kladdkaka eller två bara.
    Hoppas du hittar någon overall som passar!

Igår bakades kärleksmums och idag står kanelbullar på schemat. Tänkte även fråga en sak...visst kan man göra själva muffinsen till cupcakes innan och frysa in och sen bara göra frostingen i efterhand?

Idag är Frank bra, men nu har sambon åkt på samma förkylning plus feber...trist...hoppas inte jag står på tur bara...

• Addisen

Jolins
    Jag skulle nog hellre vilja åka till Vallby runt kl 10. De har lite sångstund vid 10.30 som jag gärna vill vara med på. Men vi kan ju vänta med att göra avtrycken tills du kommit. Någon mer som tänkt gå dit till kl 10?

• Addisen

Jag hade gärna hängt me på fika på stan oxå perni men jag har fullt upp med bakning och städning härhemma.

Ni behöver inte ta med nåt på måndag, bara glatt humör och era söta bebisar (och syskon oxå såklart!)

Vi ses på Vallby imorgon!

• Addisen

Nu är det över...namnkalaset alltså! Och allt blev superlyckat! Tårtorna va supersmarriga och allt jag bakat blev sååå bra. Vet inte hur många som berömde morotskakan jag gjorde, tack Leila säger jag bara, receptet kom ur hennes bok Och Frank skötte sig exemplariskt och va på sitt bästa humör hela tiden. Matade honom 14.45 och han sa ingenting förrän de flesta åkt vid 18.00.
    Vi fick dessutom en HEL tårta över så den spar jag tills på måndag när ni kommer! Mums...
    Frank fick massa fina presenter! Allt från böcker till canvastavla... det va ju bättre än julafton det här )

Men nu är jag såååå himla trött, har gått och spänt mig för det här i 1 vecka och nu släpper allt det så då känns det som om jag skulle kunna sova i 1 vecka.

Hoppas ert dop blev lyckat oxå HippYgirl!

Ser fram emot att se er alla på måndag!

Nu ska jag umgås lite med familjen som stannar över natten.

Kram

• Addisen

Du är varmt välkommen Mums! Ta bara med dig och din fina lille kille. Fika har jag!

• Addisen

HippY
    Kul att det blev lyckat för er oxå med mat och allt! Men jag säger som Jolins, att skrik hör väl till dop i kyrkan, kommer ihåg när min brorsdotter skulle döpas och jag skulle vara fadder och hålla henne och hon skrek igenom  HELA ceremonin, snacka om jag hade panik, det va 4 år sen och då visste jag inte riktigt va jag skulle göra med en ledsen bebis...
    Jag har sagt 11.30 imorgon (vi ska till BVC vid kl 10), så ni är välkomna då. Jag har typ ingen koll längre på hur många vi blir, typ 15 eller?? Då är vi ju nästan alla....vore kul att ta kort på alla då!

Jolins
    Svärfar var nöjd! Cool  Och imponerad!

Vi ses imorgon alla mammor och barn!

• Addisen

Oj, hade jag missat att ge er adressen. Jag inboxar den lite senare till er, skriver på iphone just nu...
    Vi har lite plats för några vagnar precis vid trappan när man kommer in men jag kan även öppna till vagnförrådet så kan några stå där. Men alla kommer väl inte med vagn hoppas jag för då kan det bli svårt...

• Addisen

Så nu har jag inboxat adressen till HippY, Mums och Happy

Är det någon mer som behöver den så hojta!

Ses imorgon!

• Addisen

Va trist Skuggspel... jag hoppas verkligen Loke mår bättre snart! Det blir ju garanterat fler fikor med mamma-maffian så det kommer nya chanser att träffas! Hoppas det går bra att vara hemma själv med en sjukling och två små.

Svar på tråden bf-juni västerås