bf-juni västerås
Nihao skrev 2010-04-22 13:57:29 följande:
Plogen: Ingen fara att ramla. Jag har också gjort det, får panik och känner inte barnet! Men bäbis mår fint. Det är mycket den klarar där inne med stötdämpande vattenballong runt sig. Men den blir förmodligen chockad av en smäll. Får man däremot ett hårt slag på magen, typ ramlar in i ett bordshörn eller nåt, så har jag hört att man ska kolla upp det om man är orolig. Framåt han ju barnet inte samma skydd.Känner du att barnet rör sig så lever det. :)Mara: Oj oj, här växer det så det knakar. Härligt att han växer på sig, tror du han kommer komma tidigt? Fina värden du har.Jag tror min bäbis fortfarande snurrar runt (v33+0), han låg med huvudet neråt sist på kontroll fast nu har jag en känsla av att det snurras hej vilt. Jag måste ha en väldans uttöjd mage för den verkar ha gott om plats! O idag fick jag en njurspark som verkligen gjorde ONT.Jolinsfaster: Våra små hade ingen kudde alls i början. De låg på rygg eller sidan (skedade med varann). Nu säger man att barnen ska ligga på rygg igen, det där har gått i vågor genom åren med spekulationer om t ex plötslig spädbarnsdöd (PSD). En del lägger barnen på mage nu också (det var tex rekommendationerna när vi var spädbarn), en del barn VILL verkligen det, men det bestämmer väl ni?! Det är bevisat att PSD minskat när man började lägga barnen på rygg, men däremot blir huvudena mer platta där bak. Prata och rådfråga din BM. :)HippY: Hur går det med kroppen?När jag gjorde mitt 3D-ultra i v 28 så fick dom ju fram 29 maj som beräknad dag efter hur stor han var då, medans rutinultraljudet i v 18 sa 10 juni.. Så det ska bli väldigt intressant att se när han kommer och hur mycket han väger.. Är ju inställd på 4,5-5 kg då det var den fullgångna vikten dom kom fram till i samband med 3D.. Men att han är större än "normalt" det vet jag..