Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Godmorgon Tjejer! Vilket underbart väder man vaknade till idag! Snart är det dags för mig att ta en långpromenad med hunden i solen.

Har haft två dagar i Stockholm med möten och Hotelvistelse. Vi brukar bo på Skåvsjöholm i vanliga fall och där är det jättebra men de hade stängt för att det är sportlov. Så det var inbokat på Scandic i Täby istället. Jag hade fått bokat ett hundrum eftersom hon alltid är med mig.  När jag kommer dig vid 23.30 på kvällen frågar killen i receptionen om jag visste att deras hundrum var samma som deras rökrum... Vilket jag såklart inte visste. Visste knsppt att rökrum existerade längre... När jag kom upp till rummet stank det rök så jag gickk ner och fick nyckel till ett annar rum som visade sig lukta precis lika illa.

Till slut ringde killen i receptionen sin chef som tycligen meddelade att de precis hade ordnat med ytterligare ett hundrum som inte var ett rökrum. Så det fick jag poch där var det bra.  Vilken tur. Jag var ju inte så sugen på att åka och leta hotelrum vid den tiden på dygnet. Jag är alltiid känslig för röklukt och skulle nog inte kunnat bo där innan jag blev gravid heller men nu kändes det vidrigt!

Annars kan jag tipsa er alla att ta det försiktigt med bowling nu. Vi var iväg med företaget och åt och bowlade och hela dagen igår och även idag känner jag mig stel i ryggen. Men det var kul så nu är det bara att hoppas att det går över.

Skuggspel: Välkommen till vår grupp!

Hoppas att ni alla som drabbats av kräksjukor och annat mår bättre nu. Själv har jag klarat mig ifrån det och får nöja mig med nästäppan som suttit i sedan nyår....

Om någon är sugen på en promenad i det fina vädret så är det bara att hojjta till!

Kram på er!

• Bezilia

God kväll tjejer!

Hoppas ni fått njuta av det fina vädret idag. Själv har jag jobbat hemma idag och på eftermiddagen var jag hos barnmorskan. Järnvärdenm var nere på 111 i v 22 har nu kommit upp till 122 vilket känns skönt! Även resten såg bra ut.

Efter besöket gick jag en sväng på stan för att sedan vara tillbaka en timme senare  att gå på föräldragrupp. Det var bra även denna veckan och vi gick igenom mer om förlossningen och en del om smärtlindring... Jag tycker att akupunktur och lustgas verkar bra men är inte heller främmande för epidural om det behövs. Har ni andra funderat på det? Vi pratade ju lite om det när vi fikade sist men vad har ni andra för funderingar/erfarenheter?

Tyvärr fick jag ganska jobbiga sammandragningar innan föräldragruppen och det höll på ända tills vi  kom hem och jag kunde lägga mig på soffan. Jag fick ordentligt ont i magen och kände mig till och med yr och nästan illamående under en stund... Hoppas att det bara var tillfälligt... Hittills har jag ju mått bra men om det ska hålla på så här när jag sitter i bilen på jobbet eller är hos kunder så kommer resterande tio veckor bli väldigt långa... Någon annan som kännt av det?

• Bezilia

Jolinsfaster: Hela magen spände sig och var stenhård och det släppte inte ordentligt på över tre timmar. När gruppen var slut pratade jag med Marie (barnmorskan) och hon sa att det var sammandragnngar och att det är vanligt och att just vila brukar hjälpa.

Idag skall jag skicka in omprövningspappren. Jag fick hjälp av min sambo att formulera mig och jag skickade med min chefs nummer ifall de vill prata med honom. Jag har dessutom förberett honom på vad det handlar om och han tyckte att det lät bra. Så nu är det bara att hålla tummarna.

• Bezilia

Lunch hos Perni80 20/3 kl 12

Angeni
    HippYgirl
    MumsMaräng
    Bezilia

• Bezilia

Idag har jag fått svar från försäkringskassan och fått min havandeskapspenning beviljad! Så skönt!!
    Det innebär att jag kommer att jobba till 23/4.

Åh vad trevligt det skall bli att ses på lördag! Tack Pernilla för mailet. Ska nog lyckas hitta dit.

När det gäller namn så tycker även jag att det är knepigt! Men det är ju 66 dagar kvar så det kanske kommer... ;)

• Bezilia

Tack för en jättetrevlig lunch idag! Jättegott var det dessutom. Jag tror nog att vår lilla grupp fått en favorit när det gäller kakor och efterrätter... Leila Lindholm. Idag fick vi  en jättesmarrig morotskaka till kaffet. Tack Pernilla!

Vi pratade lite om när vi skall ses nästa gång och kom fram till att vi var en del som kan den 10/4. Vilka kan då och var skall vi vara?

Fika 10/4
    Bezilia

• Bezilia

Marafara: Hur gick det för dig på ultraljudet idag? Måste ju vara jättehäftigt med 3D bilder.

• Bezilia

MaraFara:
    Vilka häftiga bilder! Grattis till pojken! Hoppas att du antingen får en lite tidigare förlossning eller att han inte rusar iväg i växten. Låter jobbigt att föda en bebis på nära 5 kg!

Jag kan både den 10 och 11:e så vi startar väl två listor... Det är bara att kopiera och lägga till namn.

Fika
    10/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)

11/4
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(sara)

• Bezilia

Jolinsfaster: Vilken skitdag du haft! Måste kännas jättetung! Jag fick också tanken om att de inte borde kunna göra så. Det verkar ju väldigt uppenbart att det beror på att du är gravid. Hoppas att det går att bestrida på något sätt samtidigt som det inte skulle vara så konstigt om du inte vill vara kvar där iallafall!

Kramar till dig!!! /Anna

• Bezilia

Idag har jag varit iväg till Hökåsen och handlat bebiskläder. Där fanns ju fortfarande hur mycket kläder som helst! Totalt blev det 20 plagg och det slutade på 200 kr. Inte illa! Det blev några plagg i strl 56 men mest i 62, hittade söta små jeans och andra byxor och det var ju svårt att inte handla när ett par kostade 10 kr! :)

Ikväll var vi även iväg på information om förlossningen och bb. Det var i en aula på sjukhuset och man fick ganska bra information. Dessutom träffade vi två par som är med i vår föräldragrupp så det blev en lång pratstund på parkeringen efteråt.

Vad kul att vi blir så många hos Annika den 11:e! Ser fram emot det!

Svar på tråden bf-juni västerås