bf-juni västerås
Shia: Jag tänkte på cafet närmare pråmen. på väg ut mot lillåudden. Vi kan ju ses vid pråmen så bestämmer vi då.
Shia: Jag tänkte på cafet närmare pråmen. på väg ut mot lillåudden. Vi kan ju ses vid pråmen så bestämmer vi då.
Jag kan bara instämma med föregående talare. Tove gillar inte heller det här vädret! Nyss gick vi en promenad längs ån och det var populärt. Enbart blöja på i vagnen och lite svalkande vindar, mycket bra! Annars blir det mycket amning här med. Jag förstår henne. Jag bälgar ju i mig vatten jag med så jag förstår att hon är törstig!
Shia och Perni: Tack för en trevlig och varm i fredags! Supertrevligt! Jag ska försöka ha med mig en socialare tjej nästa gång. Hon sov ju exakt hela lunchen, två och en halv timme!
Plogen: Usch vad du har det jobbigt! Tycker så synd om dig men förstår inte att du orkar! Jag skulle inte palla med det! Jag skulle antagligen lagt ner amningen vid det här laget. Hoppas att det håller i sig nu när du verkar fått lite ordning på det! Förresten, vad ska lilla tjejen heta?
Mums: När jag har pumpat ur har jag använt små nappflaskor och på intensiven hade de plastmuggar med lock att frysa in mjölken med. Dessutom finns det plastpåsar som är till för det, går att köpa på babyproffsen.
Annars går det framåt här hemma. Igår fick vi deffinitivt riktiga leenden från lilltjejen! Helt underbart!
Tisdag 6/7:
vikh(Sara) & Filip
MaraFara & Melvin
Onsdag 7/7:
vikh(Sara) & Filip
MaraFara & Melvin
Bezilia & Tove
Torsdag 8/7:
vikh(Sara) & Filip
MaraFara & Melvin
Fredag 9/7: (PowerMeet)
vikh(Sara)& Filip
MaraFara & Melvin
Bezilia & Tove (
Lady: Tove har ganska mycket klegg i ögonen och det sa barnmorskan berodde på tårkanalerna och att det försvinner efterhand. Så länge ögonvitorna inte är röda så är det ingen fara utan det är bara att vänta ut. Är det rött så kunde man få ögondroppar. Jag torkar bara med vatten.
Vallby på fredag låter bra. Och jag tycker att det vore bra att ses tidigt, kanske 10 så hinner man med lite Powermeet också den dagen... Vad tror ni?
Vallby kl 11 blir superbra för mig!
Mums: Jag skulle gärna följa med både på stranden eller till din stuga. Vore supertrevligt!
Tack även för idag, det var jättemysigt!
Angeni: Grattis till lilla pojken! Vad skönt att han äntligen kommit men det lät väldigt jobbigt för dig efter snittet!
Skuggspel: Hoppas du varit på akuten nu och att det gått bra. Det lät läskigt! Jag kunde inte stödja på mitt ena ben under förlossningen efter att jag fått epiduralen men då var det ju pga det. Måste vara otäckt att vakna med det! Håller tummarna för dig! Hoppas att det börjar ordna sig med huset med.
Imorgon ska vi iväg till Stockholm så jag tror inte att jag hinner följa med till badet. Men jag tycker att det vore trevligt att fika hos Mums någon dag? Det kanske vi kan hinna med den här veckan med?
Hej på er allihopa!
Det märks ju att de flesta på tråden har annat att göra just nu, bebisar och semester, Underbart! Här hemma tar vi dagarna som de kommer. Just nu är mina föräldrar uppe och hälsar på min och syrrans familjer, i kombination med födelsedagar. Igår firade vi min systers äldsta dotter som fyllde fyra. Hennes yngsta dotter är totalt förtjust i min sambo och han blir så stolt. Igår när hon satt och åt av hans pasta så tittade hon på Tove som låg i sin vagn och sa " Jag tycker som Tove". Gissa om han blev lite tårögd! Söta lilla tjejen är två år gammal.
Tove växer och frodas, hon har tagit igen den lilla viktdipp hon fick i och med operationen och nu ligger hon över sin kurva, både på vikt och längd.
Jolins: Vi har väl inte direkt börjat planera barn två än, bara att vi vill ha en till. Men visst kommer tankarna ibland... Hur tänker ni? Vill du ha barnen tätt?
Det vore absolut trevlig att ses snart igen. Tyvärr åker vi till Halmstad i början av nästa vecka och stannar en- två veckor men när vi kommer hem följer jag med igen!
Är det någon som ska gå på babysim i höst? Jag och tove har anmält oss på Kristiansborg på måndagar kl 11. Det ska bli jättekul!
Nu är det nog dags att sova...
Skuggspel: Grattis än en gång till grabbarna! Hoppas att Loke inte tycker att det är alltför jobbigt med nya syskonen. Inte konstigt om han blir lite svartsjuk när han får två nya konkurrenter... Svårt att inte få dåligt samvete men så mycket kul de kommer ha när tvillingarna blir lite äldre!
Jolins: Jag tror att platserna på babysimmet är fullbokade men testa att ringa. Det börjar v. 34 och sen en ny omgång v. 42 (tror jag). Den senare finns det säkert platser kvar på.
Jag brukar amma Tove någon gång vid 22-23 och sen byter vi på henne. Verkar hon trött då så brukar jag lägga henne i hennes säng och hon somnar själv. Om hon inte kommer till ro direkt lägger jag mig på vår säng med en hand på hennes mage så att hon känner att jag är där men utan att hon ser mig. Om hon inte är så trött gosar vi med henne en stund till så att hon blir lite tröttare innan vi lägger henne. Tidigare brukade hon ofta somna medans jag ammade och så lyfte vi över henne till hennes säng när hon somnat men nu när hon är lite äldre tycker jag att det fungerar bra att låta henne somna i sängen istället för vid bröstet. På natten brukar hon sova till 4-tiden och sen somna om ganska lätt. Sen vaknar hon vid 7-8 igen. Någon natt har Tove sovit ända till 5-6 men än så länge har det varit undantag, tyvärr... :)
När det gäller gravidkilona så går det ganska sakta neråt här... Jag gick upp nästan 19 kg och gick ner 12 av dem väldigt snabbt... men nu är det lite svårare! Hade som idé att hålla mig ifrån glass och annat sött men hur lätt är det på sommaren?!? Har dessutom tänkt börja springa men kroppen har varit för seg för det. Kanske dags att testa snart och hoppas att ryggen håller för det!