Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Marafara: Vad skönt att det var bra med dig och bebisen. Vad var det söm gjorde att du misstänkte havandeskapsförgiftning?

Plogen: Vad kul med sjalen. det verkar mysigt med en sådan bara det går att knyta den, det verkar ju inte jättelätt. Spännande att se hur det funkar med en riktig bebis i den.

Lady B: Vad underbart att höra om lilla Frank. Jag hoppas på att få en lekkamrat till honom snart! Idag är det 5 dagar kvar... Jag kommer absolut vara med på en massa promenader och fikor!

Igår var jag och sambon och hälsade på en kompis och hennes sambo i Stockholm. Jättemysigt och så blev det en "lagom" lång promenad i hagaparken. Man kan fortfarande gå förbi Haga slott genom slottsparken så nu har min hund kissat i blivande drottningens trädgård! Haha!

• Bezilia

MArafara: OK, vad skönt att det inte var havandeskapsförgiftning! Vad sa de om blodtrycket då? Var det väldigt mycket för högt och vad tyder det på om det inte går tillbaka? Vi kan ju alltid hoppas på att Melvin vill komma ut lite tidigare än tänkt! 29:e var det väl han ska komma, eller hur!? ;)

• Bezilia

Åh, vad trött jag blir! Hade skrivit ett meddelande som jag råkade klicka bort! jaja...

Skuggspel: Shit vilket helvete du verkar ha! Jag känner att jag inte har så mycket att klaga på alls i jämförelse med dig! Hoppas att det blir lite bättre och som Nihao skrev, att grabbarna kommer ut litet tidigare! Hoppas även att huset blir bra iallafall och att ni hittar en bättre rörmockare!

Nihao: Det där med vvändning låter ju allt annat än trevligt! Jag håller tummarna för att krabaten håller sig på rätt köl fram tills det är dags att komma ut!

Idag var jag hos barnmorskan och allt såg bra ut. 4 dagar kvar nu... Fick förresten veta att besöksförbudet på BB är borttaget från idag! Så för er med barn sedan tidigare så är det ju skönt!

• Bezilia

Perni80: Det blir ju superbra att vi kan vara hos dig! Jag hoppas såklart på att jag inte kommer men ärligt talat räknar jag med att komma. Ska bara klura ut vad jag ska baka... Vad skönt att du är ledig nu förresten! Det är ju nu man ska passa på att ta det lugnt har jag hört... ;)

MaraFara: Min lilla bebis är ännu inte fixerad (och barnmorskan tror inte att den kommer att bli det) så den ligger lite olika. Mest med ryggen åt höger sida. Jag har inte funderat så mycket på det och den får nog ligga som den vill känns det som.

Nu ska jag glo på en film... Filmer och bakning har blivit mitt "hemmafrunöje"!

• Bezilia

Angeni: Jag förstår inte riktigt vad grannarna klagar på? Tycker de inte att ni ska ha hunden på tomten alls eller lämnar ni den där helt ensam? Ensamhetsträningen kan ni väl träna inne så slipper ni gnälliga grannar! Det känns ju som ett väldigt drastiskt steg att sälja honom, för att inte  tala om att det blir en ganska tråkig start i livet för valpen om demn måste flytta så snart... Hoppas att det löser sig!
    Hur länge lämnar ni honom åt gången? När min hund var valp lämnade jag henne jättekorta (5 minuter) stunder i början och trappade upp det under ganska lång tid. Så nu när hon är vuxen är det inga problem alls att lämna henne ensam. Förutom om man råkar lämna bröd framme på köksbänken... Då är hon där och tar det... Igår hade vi brödsmulor i hela vår säng... Men jag vet ju om det så jag får skylla mig själv!

• Bezilia

Mums: Haha, vad du är rolig! Jag ser mig dig framför mig! Vilken underbar syn! Men, visst är det en rätt man har som höggravid, alltså att gå omkring halvnaken i värmen och sunka, och äta vad och hur mycket man känner för!
    En sak är säker iallafall, jag börjar lessna ordentligt ha typ tre bekväma ombyten att ha på mig...  När bebisen kommit ska jag shoppa sommarkläder!

Och appropå bebisen så ska ju den komma idag är det sagt men det tror jag inte på! Har inte haft några direkta känningar, förutom lite harmlösa sammandragningar. Så jag räknar med att få vänta ett tag till... och jag räknar med att fika med er imorgon med! Ser verkligen fram emot det eftersom jag håller på att dö av tristess...
    Så jag möter upp er vid Maxi kl 12.30. Är jag inte där så är jag förhoppningsvis på förlossningen :)

Är det någon som har bra koll på barnförsäkringar. Vilken är bäst och täcker upp mest? Vad ska man tänka på och vilka har ni? Tänkte att min kära sambo kan få kolla det där men ni har ju säkert erfarenhet att dela med er av?!

Nu är det frukostdags...

• Bezilia

Marafara: Tråkigt att du inte kommer men vi får istället hoppas att det är så  att Melvin vill komma ut! Hoppas, hoppas, hoppas! Själv har jag inga känningar alls... Gick ner till hamnen igår, och idag är det lite städning på gång innan fikat... Ingenting verkar sätta igång värkar... Den lille krabaten verkar trivas där den är!

• Bezilia

Perni80: Inga känningar alls ännu! Sover verkligen asdåligt på nätterna men det verkar inte vara ett tecken för på dagarna är allt bra. Min lilla bebis verkar trivas där inne så än så länge får jag nog vänta ett tag till.

Tack för ren supertrevlig fika igår och tack för receptet. De där muffinsarna var verkligen supergoda!!! Perfekta att bjuda på när man får "hälsa-på-bebis-försök"!

Nihao: Jag känner igen den där rastlösheten... Har ju varit ledig sedan den 19/4... Och jag är ständigt rastlös. Slötittande på tv och fulsurfande blir det mycket av och så gjorde även jag en lista på saker att göra. Superbra, för då kan man beta av saker allt eftersom och få allt klart till det blir tillökning.

Ett tips är att baka, det är ganska kul tidsfördriv. Tyvärr har jag ju ingen stor frys att fylla så det blir lite i taget och mest surdegsbröd som är kul att göra. Skulle jag baka kakor så skulle jag ju bli tvungen att äta upp demm med ! ;)

Jag fikar gärna någon dag, och igår pratade vi ju just om det. Kanske Vallby där även barn kan följa med och springa runt ganska obehindrat. Blir det inte tillräckligt fint väder så kan ju an vanlig fika på stan eller lunch funka bra det med. Jag kan vilken dag som helst med reservation för eventuell förlossning :)

• Bezilia

MArafara: Nu får du nog berätta mer om vad de berättade på förlossningen...! Hade de fullt just nu eller har det varit väldigt mycket hela tiden? Måste man åka någon annanstans annars?

• Bezilia

Mums: Såklart att du ska beklaga sig! Det är ju en av anledningen till att vi är här eller hur! Prata graviditet, förlossningar och bebisar, Äta en massa godsaker, skratta och beklaga oss! Vilket supergäng vi blivit! Kram på dig och kram på alla er andra med!!!

Ps... Ingen bebis än och inga känningar...

Svar på tråden bf-juni västerås