Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Den 25:e hos Mums, borde väl bli bra. Då är det ju många som kan! Vad ska vi ta med oss? Och att vi ses den 25:e behöver ju inte utesluta att vi även kan ses helgen därpå eller hur?! :) Jag har ju HP från och med imorgon så jag kommer vara sällskapssjuk som få!

Idag var vi på Gekås i Ullared. Handlade en del barnsaker, framföraäät sängkläder och så. Dessutom hittade jag lite födelsedagspresenter till systerdöttrarna och fiskedrag till sambon :) Köpte nästan ingenting till mig själv. Till sommaren blir det nog en sväng dit igen. Familjen har sommarhus i Halmstad så det är ju bara en timme att åka. Idag var det inte så  mycket folk där och då är det ju faktiskt helt ok att åka dit.

Shia: Beklagar sorgen! Hoppas att flygtrafiken ordnar upp sig och att du får flyga upp till Umeå för begravningen. Kram på dig!

• Bezilia

Efter att ha varit hemma i mindre än ett dygn blev det till att åka iväg igen. Är hos min syster nu (i Stockholm) och ska sova över för att vara barnvakt åt hennes tjejer på 2 och 4 år imorgon mellan 06.00 och 16... Idag har jag umgåtts med dem hela dagen och är helt slut nu. Tjejerna är ju helt underbara, men allt blir ju så mycket roligare när man kan göra det tillsammans med sin moster. Så jag har knappt haft en lugn stund på hela eftermiddagen... och då har syrran ändå varit med idag! Kan ju bara gissa hur det blir imorgon. Jag kommer däcka hemma imorgon kväll! Måste säga att jag är mäkta imponerade på alla er som har småbarn att ta hand om nu under graviditeten!

Jag ser verkligen fram emot fikan på söndag. Har inte riktigt kommit på vad jag ska ta med än...

Plogen: Jag håller nog med resten om din vurpa. Är du fortfarande orolig så prata med din barnmorska. Inte kul att oroa sig ju!

• Bezilia

Plogen: Även jag tycker att det verkar lite konstigt att en bra graviditet skulle göra att man går over i tid. Har inte hört något sådant tidigare och fremförallt hoppas jag verkligen att det inte stämmer för isåfall kommer jag ganterat gå över!

Skuggspel & HippY: Jag kan gå med i er Ischiasklubb. Jag har haft det till och från och tycker att det är värst på kvällen och morgonen.

• Bezilia

Mums: Jag tänkte bara kolla om du kan sätta på ugnen hos dig 10 min innan vi kommer, i 225 grader. Så ska jag värma på tilltugg när jag kommer :)

• Bezilia

Godmorgon på er allihopa!

HappY: Vad skönt att det var bra värden hos Spec och hoppas att akupunkturen gör lite skillnad nästa gång!

Själv har även jag ont av ischias men det är i omgångar. Kombinationer av soliga hundpromenader och promenader ner på stan gör inte saken så mycket bättre men samtidigt så är det ju skönt att ha en del att göra när man är ledig! Idag blir det dock lite lugnare med promenaderna. Tänkte passa på att deklarera istället.... Tråkigt!

Marafara: Har du kännt av mer av sammandragningarna/förvärkar? Vad spännande att det är så nära för flera nu!

När ses vi nästa gång?
    Nihao: det vore ju trevligt att se hur ni har det. Ska vi ta det nästa fika eller vänta till gången efter det? Vi vill ju inte tränga oss på mitt i allt byggande! Vi kanske kan ha en fika emellan... vad tror ni om följande datum? Jag börjar en ny lista!

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)

• Bezilia

Hej på er!

Inatt har jag sovit ovanligt bra, var bara uppe en gång...  Tyvärr vaknade jaghuvudvärk men fick en tablett av sambon innan han åkte till jobbet. Efter det sov jag till 10!!! Skönt! Snart är det dags för dagens första hundpromenad.

Angeni: Hoppas att det går bra med valpen. Det låter inte helt enkelt att ta hand om en ettåring, en valp och en nyfödd bebis på gång... Själv har jag ju en femårig hund som helst sover till efter 10 på morgonen och väcker hon en tidigare så är det inte för att gå ut utan för att få mat :) Men trots extra jobb så är det ju supermysigt med valpar!

Lady B: Åh vad spännande! Tänk att det kan sätta igång när som helst nu! Själv är jag nog ganska förberädd på att gå över tiden... Den här graviditeten har ju varit som skolexempel så då jag väl följa statistiken och gå över tiden som förstföderska. Lika bra att försöka tänka så så kan man ju hoppas på en trevlig överraskning istället! :)

Sippan80: Välkommen till vår tråd!

Det verkar ju som om det är flest som kan fika nästa helg så det blir nog bäst. Tänkte att vi som är lediga på måndag kanske kan ses då för en fika på stan? Kanske kl 14. Vad tror ni? Gränden blev det sist, vilket fik ska vi testa nu? ;)

• Bezilia

Marafara: Handlingskraftig barnmorska... Det är ju bra. Lycka till på Ultraljusdet!

Shia: Jag känner igen mig i det du skriver. Jag känns som ett nederlag att få ont och jag har svårt att vila. Har skrivit en lista på saker som behöver göras... städa klädkammare, gå igenom garderoben, deklarera, packa väska mm. Ganska bra att kunna bocka av för då känns det som om man gjort lite nytta trots att man har varit hemma och ändå tagit det i ganska lugnt tempo.  Tack detsamma för trevlig fika.

Är det någon som har bra tips på födelsedagspresent till en kille som fyller 7 år? Han gillar tydligen skateboards och fotboll. Alla tips är välkomna!

• Bezilia

Skuggspel: Stackars dig som inte fått sova, som tröst kan jag säga att även jag har varit vaken halva natten. Låg och tittade på klockradion som, trots att jag trodde att jag somnat om, inte ändrat sig mer än 10 minuter...
    Vilken ängel Jon är!oppas att du kunde sova när de gått. Sjölv somnade jag om när sambon åkte på golftävling och sedan sov jag två timmar till!

Igår var jag och hälsade på en av tjejerna i vår föräldragrupp. Hon fick sin dotter sex veckor för tidigt! Nu vägde lilltjejen ca 2600 g och var så himla söt. Känns overkligt att en sån liten sötis bor i magen på en och snart kommer ut!

• Bezilia

Jaha då är det dags för ytterligare en sömnlös natt... eller nästan iallafall eftersom jag varit vaken sedan 04.30 och gick och lade mig kl 01.20...

MAn kan ju hoppas att det är ett sätt att förbereda sig på när lillen kommit men just nu känns det rätt meningslöst att inte kunna somna om. Sen kommer jag ju iallafall ha ett barn att ta hand om!

Hoppas att ni andra sover bättre! Kram på er!

• Bezilia

Lady B: Grattis får man väl säga! Vad spännande, nu får vi hoppas på att det sätetr igång snart!

Jolinsfaster: Bredbar låter bra. Har aldrig varit där så det blir en ny upplevelse. Vi kommer nog hinna beta av en hel del caféer under sommaren...

Svar på tråden bf-juni västerås