Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Lille Skrutten: Det var ju ingenting att hålla en Felix, det enda var att det skar i hjärtat när han var så förtvivlad! Dessutom skär det i hjärtat när jag tänker på hur ni har det hela dagarna. Tove hade ju en period då hon var jättegnällig och jag var tvungen att gå och bära runt på henne hela dagarna. Men det är ju ingenting i jämförelse med hur du har det! Säg till om det är något jag kan hjälpa till med. Tyvär har jag inga bra tips men om iinte annat så förjer jag gärnamed på promenader om du vill ha sällskap!

När det gäller vinkvällen så låter det ju helt perfekt! Nu var det ju ett tag sedan vi testade flaskan men då gick det inte alls... Vi får testa igen och se om det går bättre då... När det väl funkar så tror jag inte att det har någon betydelse om det är fredag eller lördag. Bara Daniel är hemma så!

Shia: Vad skönt att det gick bra att flyga. Hoppas att ni fårlite mysigt uppe hos dina föräldrar trots allt ledsamt! När det gäller tanden så känner jag inte av den alls än. Hon gör likadant när hon äter än sålänge och jag kan bara hoppas att det förblir så.

Angeni. Jag kommer gärna fikan nästa vecka. Jag har ju dock ingen bil så jag behöver åka med någon.

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia

• Bezilia

Välkommen till vår tråd Catzz! Vi är ju ganska många mammor nu och det är superskoj! Oavsett vad vi bokar in, öppna förskolan, fika eller annat så är det alltid några som kan.Dessutom är det underbart att få tips och även kunna gnälla av sig när man behöver det Det är verkligen guld värt att ha så många underbara vänner!

Tack för en trevlig dag på Vallby. Lika mysigt som alltid!  På eftermiddagen åkte vi till lasarettet och gjorde hjärtultraljud och läkaren var mycket nöjd. Tove tyckte däremot att det var lite tråkigt så hon ville äta på hans läkarbricka och försökte dra i sladden till själva mätinstrumentet. Men som tur är var läkaren tålmodig och jag skulle gissa att han tycker om att se henne så pigg med tanke på att han blev inringd (på sin lediga dag) för att hjälpa henne när hon blev sjuk!

Nu är har jag bakat cupcakes här hemma för jag har lovat svärfar att fixa lite till imorgon när han fyller 60. Det blir en modifierad variant av Leilas morotskaka. :)

Ikväll var tredje kvällen på rad som nattningen fuinkade utan problem! Ingen övertrött bebis här längre! Såå skönt!

• Bezilia

Här  hemma kommer vi inte heller någon vart med nappflaskan... Vi testade idag igen och det blev hysteriskt skrik istället. Det verkar kvitta vilken napp  och ifall det är ersättning eller bröstmjölk. Tidigare har hon ju ätit både och i flaska så det är ju lite frustrerande att det inte funkar alls nu.och Cissi jag håller med dig, det vore skönt att få en barnfri kväll så att man får vara bara Anna en stund.

Ikväll har vi dessutom lite läggningsstrul. Vi gjorde som vanligt och Tove sov kl 19.15... Men nu är hon vaken... Hon vaknade och var jätteledsen och trots att jag lyckades få henne att somna om genom att amma henne men sen vaknade hon igen fem minuter senare. Dessutom var middagen precis klar så jag tog upp henne och helt plötsligt är hon nöjd. Hon sitter i babysittern och biter på en leksak. Så nu blir det att göra om läggningsproseduren och hoppas att det går lite bättre...

• Bezilia

Åhh, jag rostar högljutt (stavas det så?!?!) för en annan kväll som vinkväll! Just den 13:e ska min sambo iväg med sin bror och gå på whiskyprovning. Det vore ju sååå kul att vara med på vinkvällen! Jag ska kolla om de kan boka om men jag tror att det var lite klurigt. Vi kanske kan skriva upp fler datum...? tex dagen innan?
    Lille skrutten kan inte du skriva upp fler så kan vi skriva upp oss på, det är ju trots allt du som måste kunna först och främst!

• Bezilia
    SkålFredag 12 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia

SkålLördag 13 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Perni
    Lady of Baqueta

SkålFredag 19 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma

SkålLördag 20 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
  • Bezilia

Plogen: Åh vad kul med fika hemma hos dig. Det gör inget att det är tätt inpå, bara kul!
    Jag bakar cupcakes.

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13
    Plogen
    Bezilia, Cupcakes

• Bezilia

Jag har inte heller missat listan och att det är knytis... Har bara lite svårt att komma på vad jag ska ta med. Hade tänkt mig bröd men det är upptaget... så jag tar helt enkelt med något söttså får vi se vad det blir ;)

Angeni: det räcker ju med ganska lite utrymme... bara man har tillräcligt med täcken eller madrasser så att golvet blir mjukt och mysigt!

HippYgirl
    med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia
    Sussi
    Lady of Baqueta
    Jolinsfaster

HipppY:
    Jag tar med sallad, tomat, gurka och majs på fredag så kan vi göra en sallad.
    Vikh: Jag tar med mig nått gott bröd.
    Lady of Baqueta:
    Jag tar med bubbelvatten! (ja, jag har dålig fantasi Flört)
    Bezilia:
    Nägot sött...

• Bezilia

Jag kommer också till Odensvi och även Maria och Alice kommer med.

Jolins: Haha vilken kul beskrivning med ubåten! Ser set framför mig!

• Bezilia

Tack för en trevlig dag på Odensvi idag! När vi kom hem blev det en sunds snarkande på soffan för både mig och Tove och sen provade vi broccolipure för första gången tillsammans med favoriten palstrernacka. Det gick ner och verkade gott.
    Lite senare bestämde jag mig för att testa lite ersättning i nappflaska och gissa om jag blev förvånad när det slank ner drygt en halv dl till skillnad från senaste gångerna då hon tvärvägrat. Tyvärr råkade vi ut för samma sak som Frank gjorde häromdagen. Det blev tydligen lite förmycket i magen så efter sista amningen kom det en jättespya när jag skulle lägga henne. Så nu ligger sängkläderna, pyjamasen och täcket i tvättmaskinen men Tove sover iallafall.  Ska förtsätta att testa flaskan (nappflaskan då, Mums!) för jag har bestämt mig för attdet ska funka tills vinkvällen!

Skuggspel: Vad trist att grabbarna fortfarande är sjuka. Säg till om du vill promenera en sväng någon dag.

Marafara: Vad tråkigt att du inte kommer imorgon. Har ju inte träffat dig sedan 9:e juni på Hälla! Förstår att du har jobbigt och håller tummarna för att det blir bättre snart!

Vi ses i Hallsta imorgon!

• Bezilia

Skuggspel: Vad underbart att höra om din sovmorgon. Att råka somna på soffan eller sängen kan vara guld värt! och vilken kille Loke är!!! Så underbart att han tog hand om Birk när det väl behövdes! Hoppas att det där humöret fortsätter och hoppas att vi får träffa dig snart!

Jag ska ju iväg till Thailand i mars och idag satt jag och mamma och pratade om att det kommer att vara svårt att hitta passande kläder till bröllopet eftersom det är vinter här och vi behöver sommarkläder. Då kom jag på att jag ju har en väldig massa underbara vänner och någoin av er kanske har lite mer modesinne än jag... Vad jag tänkte är om någon har en klänning (eller annat passande) som jag skulle kunna låna i mars och som passar på bröllop i Thailand? Jag är 162 cm lång och 65 kg (60 i mars! :).

Nu ska jag sova... Varförgår jag inte och lägger mig i tid så att jag får lite sömn?!?!?!? Pucko!!!!

• Bezilia

Marafara: Tack för erbjudandet men det är nog som du säger... är klänningen redan lång på dig så kommer jag antagligen trampa på den... och nej vi ska inte gifta oss ( än iallafall). Det är min syster som ska gifta sig nere i Thailand.

Skuggspel: Jag kommer gärna och kollar på lite kläder! När grabbarna är friska kommer jag gärna förbi någon dag! Själv tycker jag inte att jag har någonting alls som skulle kunna passa på ett bröllop...

• Bezilia
    Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00 Kaffe

Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
    Plankan frukt
    Jolinsfaster
    HippYgirl - drickbart
    Angeni - har inte bestämt mig ännu... Ska fundera lite till.
    Bezilia - tar med något gott... :)
Svar på tråden bf-juni västerås