Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Plogen: Informationen är varannan onsdag kl 18-19.30 och det är i vårdgymnasiets aula, ingång 21. Det är bara att gå dit utan föranmälan.
    Tidigare har man fått åka och besöka förlossnngsavdelningen och bb men sedan två år har de istället ett bildspel och så är det tre barnmorskor som informerar om hur det går till, hur det ser ut osv på förlossningen, bb och neonatalen (69:an). De vill inte ha spring på avdelningarna i onödan och har därför slutat med rundturer där.

• Bezilia

Åh vad underbart med helg! Känner mig stel i kroppen av bilkörningen. Framförallt i nedre delen av ryggen och i blygdbenet framtill... vilket verkar tyda på foglossning. Någon annan som kännt av det?
    Som tur är har jag nu pratat med mn chef om hur jag ska jobba sista tiden och jag kommer att jobba sista dagen den 16/4. Sen blir det HP för min del! Då kommer jag vara öppen för fika och annat varje dag ;)

Plogen: Min förldrautbildning började ju för tre veckor sedan och vi har fyra tillfellen på 2,5 timmar. Vi har BF näst sist av de som är med så det är kanske därför vi satte igång såpass tidigt. Jag är som sagt supernöjd och om man har en bra föräldrautbildning så är kursen om förlossningen inte så jättenödvändig. Vi gick dit ändå för det passade med tiden.

Är gräsänka ikväll så nu blir det lite fredagsmys med mig själv och Let´s dance.

Kram på er!

• Bezilia

Skuggspel: Galet... kanske men åh andra sidan så betalar ni ju inte för sånt ni egentligen inte skulle välja själva... Skulle vi köpa hus skulle vi antagligen göra detsamma, köpa ett riktigt renoveringsobjekt... eller köpa något som kräver ingen eller väldigt liten renovering! Hoppas att det inte går upp så mycket i pris så får ni mer över att renovera för! :)

lady of Baqueta: För mig passar det när som helst den 11:e.

happy73: Läskigt med sammandragningarna, gjorde det ont? Jag hade ju hemska sammandragningar för ett par veckor sedan. De höll på ca tre timmar men som tur är jag sedan dess har jag sluppit dem! Det enda är att magen blir stenhård ibland men då gör det inte ont. Hoppas att du också slipper de elaka fram över.

HippyGirl: Jag kommer garanterat hem och våldgästar dig! Trots att jag inte har barn sedan innan så är jag faktiskt världens bästa moster (enligt mina systerdöttrar) så dina sötnosar kan vi nog underhålla! Vi kan ju hoppas på att våren kommer med lite värme med så.

När kommer alla sluta jobba? Vi kanske blir ett litet gäng som kan fördriva lediga dagar i april-maj tillsammans! :) haha Vi gör väl en lista som vanligt! ;)

Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)

• Bezilia

Grattis på födelsedagen Mums! Hoppas att du haft en riktigt bra dag och att familjen passar upp på dig idag!

Plogen: Idag var jag hos barnmorskan och ligger under mitten på SF kurvan. 30 cm i v. 32+4. Och jag har gått upp ca 10 kg. Det känns ganska lagom.
    Vad kul ni är med hund förresten! Hoppas att det går bra!

• Bezilia

Skuggspel: Även jag kan varmt rekommendera Citypraktiken. Jag går hos Marie och hon är hur gullig som helst. Dessutom har vi haft en jättebra föräldragrupp. Vi hade fyra träffar på 2,5 timmar vardera och fick mycket tid för att prata och det var inte bara "utbildning".

• Bezilia

Skuggspel: Grattis till huset! Ska ni renovera rubbet direkt? Hur går det med försäljningen av huset i Stockholm?

lady of baqueta: Tack för inbjudan! Det ska verkligen bli jättetrevligt!

Plogen: Vad kul att det funkat bra med hunden! Tips när det gäller Border Collie är att fundera ett par gånger extra. Jag gillar också rasen men skulle nog aldrig ge mig på en själv. Har två kollegor som har BorderCollie och en av dem har tävlat med sin i SM i Lydnad. Av det jag hört från dem är att det krävs väldigt mycket mental stimulans.

Hur som helst står erbjudandet om utlåning av hund fast! Det är bara att säga till om ni får hundabstinens! :)

• Bezilia

Igår var jag hos en kund och en av deras anställda som nu ör mammaledig var där på besök. Hon hade ju med sin lilla tre månader gamla dotter som jag fick hålla en stund medan hon fixade iordning en flaska ersättning till henne. Vilken känsla. Tänk att jag snart kommer att ha en sån liten!!! Det kände helt overkligt att det är så kort tid kvar..!

Jag pratade lite med tjejen som var mammaledig och hon sa att det var mysigt men ganska långtråkigt. De bor på landet utanför Åkersberga och hon kände inte många med barn. Vilken tur att vi är ett så stort gäng blivande mammor så att vi slipper sitta hemma hela sommaren/hösten och vara sällskapssjuka!

Vikh: Grattis till havandeskapspenningen. Vad skönt att ha det klart!

• Bezilia

Hoppas att ni alla tittar på Solsidan på tv4. De är på förlossningen och och allt strular såklart! Hoppas att ni som har hemska svärmorsor slipper dem när det blir dags!!! Hahahaha!

Vad kul det skall bli att träffa alla på söndag! Kram på er!

• Bezilia

Tack för en jättetrevlig eftermiddag!

Ett litet tips till alla er som har hund eller tänker skaffa hund...

...lämna INTE hunden ensam hemma utan att slänga kompostpåsen som står innanför ytterdörren!!!

Hela hallgolvet var fullt med potatisskal äckligt hushållspapper och en massa annat kladd när min sambo kom hem!

Kram på er alla! :)

• Bezilia

Shia: Hoppas att dagen varit ok trots allt ledsamt! Tror säkert att du kommer fram till vad som känns rätt.

När det gäller smärtlindring så har även jag hört att epidural är bra. Syrran fick det och var supernöjd. Är det någon som hört om dåliga erfarenheter av det?

Shit vad den här veckan går fort. Nu har jag ju bara tre arbetsdagar kvar. Känns lite konstigt! Kommer antagligen bli smått rastlös av att vara hemma men är det sånt väder som det varit idag så kan det nog bli riktigt bra! Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och hitta på saker så kan vi nog få tiden att gå lite fortare! :)

När och var ska vi ha nästa fika förresten?

Vad sägs om 24 eller 25/4?

Svar på tråden bf-juni västerås