Inlägg från: perni80 |Visa alla inlägg
  • perni80

bf-juni västerås

Hallå!

Bezilia: Vad skönt det måste ha kännts när läkaren sa att hon är helt frisk!! Vilken kämpe! Tråkigt att inte få träffa er idag. Men det lär ju bli fler fikor framöver.

Plogen: Skönt att mjölkstockningen har börjat ge med sig. Jag ammar ca var 3de timme och på natten ca var 4-5 timme. Det verkar funka bra, fast jag har ganska ont och har börjat använda nappar som Lady tipsade om. Hon har iaf gått upp i vikt och väger nu 4500 g!!

Happy: Vad hemskt! Hoppas att din lilla bäbis kommer snart så att du kan stötta din vän mer.

Jolins & Mums: Nu borde era små liv ha kommit tll världen. Hoppas att allt har gått bra!

Skuggspel: Jobbit med hantverkare som inte kommer, massa samandragningar och mammig son.

Det ska bli jätte roligt att ses i emSkrattande

• perni80

Hej tjejer!

Grattis mums, jolins och sussi till era små knyten. Roligt med en till tjej i tråden :) Vi här i slutet verkar ha fått modell större på våra barn, förutom mums. Skönt att det inte bara var Lexie som vägde över 4 kg!!

Elin: Tack för fikat senast. Det var som alltid kul att träffa er alla!

Sen i onsdags har vi bott ute på Björnön hos mina föräldrar. Åhhh, vad skönt det har varit! Uppassad till 1000, lagad mat, barnvakt, och mysigt sällskap. Skulle kunna bo där hela sommaren. Vi kommer nog att bo där några veckor till sen.

Min amning går ganska bra. Hon äter mycket och går upp i vikt. Men jag har ont i brösten, använder bröstnapp och det funkar brfa. Fast jag är väldigt öm. Är ni det?? Jag ammar ca var 3 timme.

Hoppas att allt är bra med er!

Fika
    Onsdag 30/6
    Bezilia & Tove

Torsdag 1/7
    Bezilia & Tove
    Pernilla & Lexie

Kram på er

• perni80
    Fika
    Onsdag 30/6
    Bezilia & Tove (efter 12)

Torsdag 1/7 
    Bezilia & Tove
    Pernilla & Lexie
    Shia & V

Fredag 2/7
    Bezilia & Tove (innan 15)
    Shia & V
    MaraFara & Melvin (efter kl 12)
    Pernilla & Lexie

Lördag 3/7
    Bezilia & Tove

Söndag 4/7
    Bezilia & Tove
  • perni80

Grattis Happy!!!

Ses nere vid kajens fik vid 12 då tjejer!! Vad söt tove är!

sov så gott
    kram

• perni80

Hej alla mammor!

Grattis till polken angeni!!!

Här är allt bara bra. Vi håller på att svettas ihjäl bara. Är ute hos mamma & pappa på Björnö och vill bara bada, men vågar inte riktigt än. Har nån av er badat? Hur länge väntade ni? Lexie fyller 5 veckor imorron. Lexie har iaf badat i både Mälaren och i Åmänningen vid Engelsberg där vi var i helgen. Om nån ska till Björnön och bada så säg till så tar vi oss en promenad till standen och hänger. Vi kommer nog att bo kvar här tills på fredag.

Har fortfarande probelm med mitt ena bröst när jag ammar. Det kommer ganska mycket blod. Nån som har haft samma probelm??

måste gå nu, Lexie är lessen!

Kram P

• perni80

Hej hej!

Åhh vad skönt det är idag, inte stekande varmt! Har legat i feber i några dar och är lite röd på bröstet. Undrar om det kanske är en infektion. Ska nog ringa till läkaren och kolla. Men jag har inte ont när jag ammar, men är lite öm. I lördags var jag i Stockholm på möhippa så Fredrik fick ta hand om Lexie. De var oxå i sthlm så lämnade mina älsklingar från 11-15.30. Det gick jätte bra faktiskt. L tog flaska bra och hade varit jätte snäll. Så jag fick ta ett glas vin :)) Härligt!!!

Vore kul att ses snart igen. Nästa vecka kanske???
    Skuggspel: Skönt att ni äntligen har flyttat in! Förlossningen kommer att gå jätte bra!!!

Ha det så bra!
    kram

• perni80

Hej tjejer!

Visst är det ganska skönt att det inte är 30 grader. Om man nu ska vara riktigt svensk så ska jag även klaga på att det inte är tillräkligt varmt Glad

Hur mår era små knyten? Hur mår ni? Hoppas att det är bra. Nu ska jag packa i bilen o dra till golfbanan.
    Vi ses väl snart, hoppas jag!!
    kram

• perni80

Hej tjejer!

Inatt somnade lexie i soffan vid 21, sen vid 22 gick vi och la oss och la henne i vår säng som alltid, sen sov hon till 6. Åt somnade om och vaknade 9.30!!! Inte helt fel. Men vanligtvis så brukar jag amma henne vid 22 sen lägger vi henne och oss då brukar hon somna ganska snabbt. Hon kan ligga och vara vaken ett tag men ligger tyst och snäll, så då somnar vi och hon. Sover inte era små knyten i era sängar??

Apropå gravidkilona, jag gick upp 22 kg och har gått ner 17kg. Men det är väl de sista 5 som kommer att vara svåra. Har satt som mål att gå ner dem till jul.

Blir babysimmen fulla så snabbt! Shit, jag har inte bokat någon plats. Vi ska gå på babysim här vid oss på Eriksborg. Det ska tydligen vara lite dyrare, men då kan vi gå dit på 2 minuter!!!

Nu ska det ammas!
    kram på er

• perni80

Fika nästa vecka:

Mån 2/8
    Jolinsfaster
    MaraFara
    Perni

Tis 3/8
    Jolinsfaster
    MaraFara efter kl 12
    Perni

Ons 4/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara (med reservation för fint väder då jag åker till Leksand)
    Perni

Tors 5/8
    Jolinsfaster
    vikh
    Perni

Fre 6/8
    Jolinsfaster
    vikh
    MaraFara
    Perni

• perni80

Hej!
    Mer sömn: har ni några rutiner på sovande på dan??? Hos oss så får L styra helt och hållet. Hon sover när hon vill. Ska man ha rutiner när de är så små?? Hmm, det är svårt det här.

Har sorg idag. En av mina föräldrars bästa vänners dotter som jag har känt hela mitt liv, hennes man dog idag. Hon är 25 år och han 26. De fick sin dotter den 7 juni i år, vi hängde ganska mycket på BB. Så han fick inte ens uppleva sin dotters 2 månaders dag! Han har under 3 år varit sjuk i cancer och inatt klarade inte kroppen längre. Usch...  

Ta hand om er så hoppas jag att vi ses i veckan :)

Kram

Svar på tråden bf-juni västerås