Inlägg från: hallonbåt |Visa alla inlägg
  • hallonbåt

    TjatterMAJorna 2005, del 20

    Godmorgon... min tur att gå upp med barnen och vi kollar lite morgon-tv innan vi orkar gå till köket för frukost. Matilda är superförkyld med tillhörande ögoninflammation så hon är lite loj faktiskt. Anton har varit förbannad mest hela natten känns det som så jag är inte ett dugg utvilad faktiskt. Nåja... det är min sovmorgon imorgon så jag får ta igen det då.

    Idag kommer en av barnens fastrar på besök. Vi ska baka semlor och åka pulka. En riktigt rolig dag blir det!

    Jag hade bestämt mig för att sluta blogga p.g.a att jag har för lite tid men fick så många fina kommentarer så jag blev tveksam över mitt beslut. Jag ska fundera över helgen hur jag gör... jag saknar bloggandet förstås även om det tar lite tid att pyssla med.

    Sky: Vad roligt att se dig! Det var ett tag sedan (härinne i alla fall)!

  • hallonbåt

    Edwina: Hmm... jobbig sits med Vilmer... I det här läget skulle nog jag ha sett över möjligheten att ha honom hemma mer faktiskt. Det låter som om varken ni eller han är redo för det där... kanske ni kan ställa honom i kö från mars-maj på Elvins dagis och hoppas på det bästa men kanske räkna med en plats från augusti... kärvt med ekonomin kan jag tänka mig förstås men Vilmer känner säkert av er osäkerhet och frustration över situationen också... samtidigt som han inte verkar redo för nästa steg...
    Hoppas det löser sig!!

  • hallonbåt

    Godmorgon!

    Äntligen fredag! Jag älskar fredagar och dessa timmar med förväntasfull längtan till att få gå hem! Den här helgen kommer att vara så himla rolig! Imorgon är det bara hemmamys med god mat och att ta det lugnt tillsammans men på söndag är det både ett födelsedagskalas för en 75-åring och sedan bär det av till Globen för min del... jag ska ju se Depeche Mode! Jag har längtat i så många år men alltid missat att köpa biljetter men nu så! Jag och en tjejkompis har bokat bord på en restaurang precis bredvid så det blir en supermysig kväll! Härlig sista helg i januari med andra ord!

    Jag tappade bort mina glasögon förra veckan och jag har letat mig gråhårig efter dem... eftersom jag inte hittat dem, varken hemma eller på jobbet, så trodde jag att jag måste ha tappat dem. I onsdags träffade jag optikern för ny synundersökning och beställde nya bågar.... IDAG hittade jag dem på jobbet, nerkilade mellan säte och rygg på arbetsstolen. Eftersom fodralet är svart och stolen svart så var det ren slump som gjorde att jag såg dem! Knasigt... men jag behövde nya glasögon ändå så det var väl det enda sättet för ödet att få mig att gå iväg och fixa nya glasögon helt enkelt.

    Edwina: Vad skönt att situationer med Vilmer och dagis verkar ordna sig! Ni tog rätt beslut som tog hem honom från det andra dagiset... man känner ju själv i magen när ngt inte är helt rätt. Vi håller tummarna för mars-april för honom helt enkelt! Anton börjar på Matildas dagis (men inte samma avdelning) den 24/5 och de kör också på tre intensiv-dagar. Skillnaden med Anton är att hans inskolningsfröken redan nu är på honom vid hämtning och lämning så att han ska kunna knyta an till henne litegrann. Helt super!

    JennyL o Dalis: Jag läste någonstans att de inte vill att Robinson och Melodifestivalen ska krocka (TV4 fattar väl att de förlorar tittarsiffror på att inte ändra i tablån.).

  • hallonbåt

    Hej hej!

    Idag är jag faktiskt mammaledig! Båda barnen är hemma för jag ville det och tog ledig från dagis för Matilda. Jag har hunnit med att få sovmorgon, städa hela huset, tvätta, vika tvätt och tillbringa bra med tid med barnen. En riktig pangdag helt enkelt! Maken är på introduktion av det nya företaget (de blev outsorcade nu 1 februari) och det är därför jag är hemma.

    Aannaa: Uj, stackars Nora! Hoppas hon kryar på sig snabbt! Med erfarenhet av dålig sömn och stökiga nätter så tycker jag att du ska ta det lugnt ikväll. Vila när du kan så du orkar finnas där när Nora behöver dig. Med andra ord, åk inte och jobba.

    vist: Men varför tar de bort tåg nu? Är det inte nog med tågelände?

    jenny: hur är det med tandvärken nu?

  • hallonbåt

    Godmorgon!

    Matilda är hemma med magsjuka nu... hon klagade på magont igårkväll men det var först efter att hon lagt sig som de första kräkningarna kom. Hon kräktes tre gånger till på med ngn timmes sömn emellan. Maken satt uppe och väntade ut henne och vid 1 tror jag han kunde gå och lägga sig. Mycket sängklädesbyten blev det även om hon sade till innan... inte lätt att alltid hinna till hinken. Vi får hoppas att det där har lagt sig nu.

    Själv sitter jag på jobbet och är jätteledsen över min relation till mina föräldrar... den har varit minst sagt knepig i snart 10 år men igår fick jag spader på min pappa, skällde ut honom i telefonen och la på i örat på honom. Skickade honom även ett par sanningens ord per mail och har därefter inte hört av honom. Mamma ligger på sjukhus just nu så tillfället var kanske inte det bästa att bryta ihop. De har så mycket krav och tycken på hur jag ska vara och jag orkar inte med det... eftersom de själva inte lever efter sina egna krav. Jag ska försöka bita ihop och göra mitt bästa på jobbet idag ändå även om tankarna snurrar runt för fullt.

    Hoppas ni andra får en toppendag!

  • hallonbåt

    Vi har också haft mera magsjuka... Anton har spytt hela natten plus den lilla frukost han fick tidigt imorse. Efter en extra sovstund så är han jättepigg och glad samt fått behålla både vatten och pyttefrukost så nu håller vi tummarna. Matilda spydde ju natten till torsdagen hela natten, frisk i två dagar och spydde igen natten till lördag men verkar nu vara OK... även om hon petar i maten så man blir gråhårig... Så vi är faktiskt helt slut här hemma nu....

    Edwina: Hur är det med Vilmder?

    vist: Vi kollade också Melodifestivalen men tyckte nog det var rätt låtar som gick vidare till final... till andra chansen vet jag inte... tyckte också "hot hot hot-låten" men den gick ju inte vidare tyvärr.

    JennyL29: Kan du inte kolla upp din mage och doktorn? Vet att vi pratar om det förut... läs lite om IBS och magkatarr så kanske du känner igen dig.

    Nu ska jag byta sängkläder... igen! (suck)

  • hallonbåt

    Edwina: Anton spydde också mer nu innan middagsdags och somnade nästan sittandes, så han sover redan för natten.... vi får se hur den här natten blir men man tycker ju att det borde avta någongång?? Vi har i alla fall tvättmaskin så den har verkligen gått konstant nu under de här dagarna...

    vist: sicken karlslok... tur att man monterade ihop lite möbler i alla fall! Mums med lasagne... här blev det stek o potatis (minsann).

  • hallonbåt

    Godmorgon!

    Jag är helt lost i vilken dag det är känner jag... jag tycker att det kanske "borde" vara torsdag men så är det bara onsdag..! Konstigt när dagarna blir knasiga...

    Anton har fått startdatum till dagis nu! Han börjar inskolningen 24 maj och har då också tredagars inskolning. Det blir spännande! Så fr o m 28 maj går jag ner i arbetstid igen. Det ska bli skönt att slippa de här hysteriskt tidiga mornarna.

    Barnen är fortfarande halvdåliga hemma. Först kraftig magsjuka på båda och så nu jätteförkylda. Matilda har otäck hosta och har varit hemma sedan igår. Båda barnen har dock kommit igång med ätandet någorlunda och det känns bra.

    Vi längtar till sommaren hemma också! Den här vintern tog tid på sig innan den kom men sedan satt den i ordentligt! Våren skulle sitta bra fint nu!

    Jag har nu gått ner 9,3 kg!! Jag har nu målvikten inom räckhåll!! Det har tagit tid att komma hit men snart är jag i hamn. Nu är jag dock lite splittrad om jag ska fortsätta lite till eller om jag ska stabilisera.... Krodan: Vad jobbar du med? JennyL29: Skönt att jobb trillar in!

    Dalis: Anton mår bättre nu men har fått förkylning istället. Skönt ändå att han får behålla både mat och dryck! Både jag och maken har hittills klarat oss från både magsjuka och förkylning, hoppas det fortsätter så!

  • hallonbåt

    Godmorgon!

    Är på jobbet igen, skönt med ny vecka! Vår Alla Hjärtans Dag var verkligen en helmysig dag som avslutades med att jag och maken satt i soffan tillsammans, kollade halvdant på ngn film samtidigt som vi hade varsin bärbar som vi knappade på. Vanligtvis brukar maken vara i sitt rum på kvällarna och pyssla med sina grejer men igår pysslade vi med vårt, tillsammans. Det finns bilder och recept på bloggen (http://livatmedbarn.blogspot.com/)

    Helgen har för övrigt helt suverän! Anton har sovit jättebra (kors i taket) och jag och Matilda var på bio i lördags, för att inte tala om Melodifestivalen! Vi såg Prinsessan och Grodan, men den kanske var liiite på gränsen av vad hon skulle klara av. Lite läskig var den samt att de visade reklam för Tim Burtons nya film "Alice i Underlandet". Jag och maken har fått förklara många gånger varför farbrorn (Johnny Depp) såg så konstig ut och varför Alice ramlade ner i hålet. Vi ska försöka leta reda på Disneys version så kanske hon slutar fundera på den. Prinsessan och Grodan är ju från 7 år så det var lite på egen risk som vi gick och såg den.

    Aannaa: Vad gulligt med Emilia och hennes pojkar! Matilda är likadan, hon har många killkompisar på dagis (eftersom hon i princip är den enda tjejen i hennes ålder, förutom en tjej till). Hon har en bästis på dagis, Axel, och honom tycker hon jättemycket om. Men det är grannpojken som hon ska gifta sig med. Som tur är (kanske) så säger grannpojken samma sak. {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 20