• Mabaja

BF Oktober

Hej.
    Jag tänkte fråga om det är ok att hoppa in fastän alla kommit en bra bit på väg?

Har varit på ett första rul idag, där det enligt lårmåtten visar bf 1 oktober och enligt huvudmåttet 30 september. Ska tillbaka på tisdag för vidare kontroll, bebisen låg med huvudet mot min ryggrad ihoprullad till en boll, så det kunde inte göras alla kontroller.

• Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-04-29 16:06:36 följande:
    Det är klart! Välkommen :)
    Tack! =)

Har kollat lite i den här tråden tidigare då jag enligt äl har gått i tron om "septemberbebis", men nu blir det nog oktober ändå, och vissa namn i tråden är bekanta! =)
  • Mabaja
    anja1661 skrev 2010-04-29 18:41:10 följande:
    välkommen!!vet du vad du väntar för en liten eller vill ni ha det hemligt? vad mysigt att få göra fler rul.... speciellt nu när du vet att det ser bra ut!jag längtar till mitt rul men det är inte förens 24 maj så det e sent...kommer vara i vecka 20då...vilken veckavar/kommer ni vara då ni gör rul??känns som mitt e supersent. har fått göra i v18 med de andra barnen...jobbig väntan..
    Det de inte såg idag var ju hur hjärnan och hjärta ser ut så vi vet ju inte ännu riktigt att det ser bra ut!

Ska även be de mäta om min bebis, för enligt mina tidigare vul/ul ska jag ligga två dagar före dagens nya datum.

Jag är i vecka 19... Så 20 är väl inte jättesent, är det?

Är även i vecka 19 på tisdag, fast då ska jag enligt tidigare ul/vul gå in i vecka 20. a ja, två dagar hit och dit gör ju inte så mycket!

Jag tycker om att jag har en bråkstake i magen som vägrade flytta på sig även om jag fick skutta runt i ul-rummet och bm tryckte och hade sig, stramar jättemycket fortfarande sen hon tryckt på min mage! Det är bra att bebis inte flyttade på sig när de var så oförskämda som de var, sa att jag är för fet för att kunna få bra bilder på ul, bara att det är ju många andra som är större än mig som det blir jättebra bilder för!
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-04-29 18:50:17 följande:
    Sa dem att du var för fet?! Men vad är det för fel på vissa människor?Så säger man inte, kan man vara för fet för ett ul? Fy det var dåligt!
    Jo jag är för fet för ul! Men mina tre tidigare ul/vul har de inte sagt ett ljud om min vikt och kvaliteten av det man ser på skärmen... men idag var jag för fet för ul! och trots att jag är i vecka 19 har jag itne gått upp någonting ännu i vikt så jag tyckte att det var väldigt konstigt att få höra!
  • Mabaja
    MariaOMarkus skrev 2010-04-30 08:35:34 följande:
    För fet för UL ? det är de dummaste jag har hört
    jepp för fet för ul! Det är jag det.. och ja jag är överviktig, men nej enligt mig själv inte fet! Hörde häromdagen att ökar man 1 cm i midjan har man gått upp 1 kg.... Jag står kvar på samma vikt så jag lär ha "gått ner" i vikt istället... fast magen växer så det knakar!

Ja ja, nytt rul på tisdag! och då är jag i vecka 20 enligt tidigare ul/vul och vecka 19 enligt gårdagens. Ska be nya bm om att mäta en gång till!
  • Mabaja

Jag ska få en annan bm på tisdag! =) Det känns bra!

Så hur mår alla? Har ni gått upp mycket i vikt? Känner ni bebisen mycket? Jag har känt rörelser sen vecka 13, men först i morse fick jag mina första sparkar!

• Mabaja

Jag kände första två sparkarna igår. sen fick jag en idag! Så här är det livat! Sen har jag känt rörelser sen v 13 lär det bli nu eftersom mitt bf blev senarelagt två dagar!

Klart man inte ska oroa sig över att man inte känner, det kommer så småningom! =)

• Mabaja
    drömmaromsmått skrev 2010-05-02 10:04:41 följande:
    jag längtar också till rul, ska in den 17 maj det känns som en hel evighet kvart tills dess, men jag har en snäll bm som drog fram dopplern sist jag var där så jag fick höra lilla hjärtat så att vi kan slappna av lite och våga slå till på barnvagnsrean =)
    vad härligt! Själv har jag fått förlita mig på alla ul/vul jag gjort, gör mitt femte på tisdag! Här får man ju inte komma till bm förrän i vecka 26.. så innan man känner sparkar och så dagligen kan man ju bara hoppas!
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-02 18:08:05 följande:
    Fy jag är lite orolig, har haft bruna flytningar idag, men jag har inte ont..
    Slappna av. Det är ofarligt om det är brunt! Då är det gammalt blod.

Jag blödde mycket i vecka 4-8 och sen i vecka 14... inkl. bruna flytningar, men mitt liv lever! Så slappna av!
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-02 20:45:05 följande:
    Okej, tack.. jag tror det beror på att vi hade sex igår, (kanske?) Man blöder väl mycket lättare ifrån slemhinnor och sådant?Ska på UL på tisdag så då får jag ju det bekräftat på att allt är ok. :)
    där har du orsaken! =) Ni får ha lugnare sex helt enkelt! =)
Svar på tråden BF Oktober