• Mabaja

BF Oktober

Lindsey skrev 2010-05-16 22:10:53 följande:
    Jag har haft ont i hälarna i flera veckor, alltså inte delen av hälen där man trampar, utan baksidan av foten om du förstår :P Det gör jätteont att gå så fort jag har ett par skor som har en kant över hälen, som typ alla skor har ju :P Vet inte vfr, det gör inte ont när jag trycker där men så fort jag har skor på mig! Det är båda hälarna och i alla mina skor och har aldrig haft så innan så är säker på att det har med graviditeten att göra.
    Skönt att jag inte är helt ensam med krämpor i fötterna! Du får flytta in i tofflor! =) På mig är det ovansidan som svullnat upp.. Ser ut som en pensionär när jag kollar mina fötter! =) men lite har gått ned sen inatt!
  • Mabaja

min svullnad har gått ner nu! Nu ser jag ådrorna och det som inte syntes när det var svullet... Nu är jag bara lite öm på ovansidan! Var nog bara lite överansträngning.. Höll ju igång 05-01 på vår bröllopsdag!

• Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-17 10:41:50 följande:
    oj oj hihi, jag hoppas annars att jag slipper det ett bra tag, men det är väl nu det brukar börjar. Hoppas på att ha förlovningsringen ett tag till hhihi. På tal om det, =/ har glömt min hemma. Snacka om naket det känns.
    haha, det känns inte naket så länge man inte upptäckt det, sen är det bara det som finns i tankarna! HAHA. Själv har jag en cm blingbling på fingret nu! eftersom det är två ringar! =)

Det är så skönt att ha fått tillbaka sin normala fotstorlek. Idag kanske jag kommer i mina skor! HAHA.
  • Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-17 11:26:07 följande:
    haha, ja hade jag inte upptäckt det så haha..vad skönt att du kan ha dina skor, jag är lite rädd för att vakna upp en dag och inte hitta skor en morgon som passar! Hur tar man sig till jobb då? =/
    jag har köpt sandaler jag ska ha när mina fötter börjar jäsa. Lika bra att inhandla redan nu. haha.
  • Mabaja

Måste bara berätta en liten anekdot från vårt bröllop i lördags..

Vi stod och diskuterade namn till vår kommande bebis. Det var jag, Daniels farbror och faster, min kusin och Daniels farfar. Vi har tänkt döpa vårt barn till samma namn som hans farfar om det blir en kille och det ska likna hans även om det blir en flicka. När jag berättar det så först tappar han hakan och sen säger han "då får det bli en tjej, vi kan ju inte ha två som heter som mig"!!! Dvs han själv och vår bebis. haha.. Han är så söt Daniels farfar!

• Mabaja

Går in i vecka 22 imorgon! Så roligt att det "bara" är 18 veckor kvar.. haha.. Eller är ju egentligen 19, men ni fattar! =) Nu kan man ju nästan börja räkna ner!

• Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-19 19:58:17 följande:
    Ja, det är helt sjukt vad tiden går fort. Då är du nästan en hel vecka före mig, känner du bebisen något? Jag känner min varje dag mer eller mindre. Köpt något än?
    Ja det sparkar och buffar hela tiden... går även att känna utanpå! Så det känns fantastiskt! Nu önskar jag bara att Daniel ska få känna! han har inte tålamod att vänta på att det börjar röra på sig för så fort man lägger handen på så blir det ju självklart lugnt där inne!

Nej vi har inte köpt en enda sak ännu! Hela vår budget har gått till vårt bröllop som gick av stapeln i lördags! så nu är det dags att fokusera på bebisen! =)
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-19 20:30:07 följande:
    Okej, vad roligt med bröllop! Blev dagen fin? Klart den blev, men du förstår vad jag menar, blev den som planerat? Jag har handlat lite grann bara, men har beställt vagn som ska hämtas i slutet av juni. Många utgifter blir det..
    Dagen blev helt fantastisk! Finns bilder i galleriet om nån är nyfiken! =) Finns ingenting att klaga på! Ingenting kunde ha blivit bättre!

Vi ska beställa vagn i juni-juli! Tror att jag går över tiden så då är det ju ingen brådska! =)
  • Mabaja
    2små2stora skrev 2010-05-19 21:06:29 följande:
    Vi fick höra när vi var och skulle köpa vagn att de som beställde nu från Emmaljunga skulle kunna hämta sina vagnar i slutet av september.
    vi ska oxå ha en emmaljunga, men att det är 12 veckors leveranstid.. så det ska inte vara nån fara.. men kanske måste ut och leta ändå... Jag som tänkt köpa hem allt/det mesta i september, så det drar igång nån gång! haha.
Svar på tråden BF Oktober