• Mabaja

BF Oktober

Mino skrev 2010-05-07 07:07:20 följande:
    Jadu nu blev jag inte direkt mindre orolig. Som jag förstod det så är det ingen fara så länge bebis är i magen. Och att meningen med ett nytt UL är att vara förberedd efter förlossningen så att läkare snabbt kan kolla upp om ngt är fel. Gjordes detta med din bror? Hade man redan innan han föddes upptäckt att ngt var fel med njurarna?Vet inte om jag tidigare skrivit i tråden vad jag trodde det skulle bli för kön. Men jag är så klumpig och kommer säkert försäga mig när snart. BM var i alla fall väldigt säker på könet. Att de vågar, det är ju fler gången än en man hört folk som fått besked om ett kön och sedan har det visat sig varit ngt annat.
    Alltså det som hände med min bror är vääääldigt ovanligt! Han hade en hinna längst ut på snoppen som gjorde att han inte kunde kissa. Cystorna upptäcktes först i vecka 36.

Det jag menade var att det har något med urinet, förstorade njurbäcken är ett tecken på att den lille kan ha svårt med kisseriet, men det behöver inte betyda problem när den tittat ut.

Så det som hände min bror är typ något som inte "kan" hända... och varför jag berättade om honom var för att jag själv är orolig och har frågat mycket. och bm på mitt rul berättade att förstorade njurbäcken är ett tecken på att det har något med urinet att göra.
  • Mabaja

Sen kan jag ju tillägga att förstorade njurbäcken brukar man ju bota med hjälp av antibiotika...

och sen är det ju inte jätteovanligt att t.ex. en "vanlig" uvi går upp till njurarna om man väntar för länge och även där blir det antibiotika för att få ordning på det.

Så jag tror inte att du behöver oroa dig, jag kanske är lite klumpig i mitt uttalande bara!

• Mabaja

Jag har känt min lilla parvel sen i slutet av vecka 13. Trodde att jag var i vecka 14, men blev flyttad på rul. Jag tror att moderkaka i framvägg bara ska "påverka" känseln när det gäller att känna utanpå magen... Inte rörelserna i magen. Men det är inget konstigt att du inte känner, det kan ju vara så enkelt att den sparkar mot ryggen!

Imorgon ska jag till bm och prata om min foglossning. Kan knappt gå längre. Gör så himla ont! Vill gärna vara någorlunda smärtfri på lördag då jag ska bli FRU! =)

• Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-11 16:56:45 följande:
    Ella1986 : Jag känner massor i magen Fast jag har moderkakan i bakvägg och bm sa att då kan man känna tidigare. Mabaja : oj vilken söt mage du fått!
    Tack Lurven! =)
  • Mabaja

Vi kommer också göra 3D-ul! Kostar visserligen en halv förmögenhet, men det är det nog värt! De tipsar mellan 27-32 att genomföra det, för att det sedan kan bli svårt då bebisen är så stor. Så vi har planer på typ vecka 28-29, det ligger ju ganska i mitten av deras rekommendationer! =)

• Mabaja
    BF LISTA  Oktober {#lang_emotions_gravid}

30 sep: Mabaja

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986
    4:
    5: - Idaar, Soffi83, Jeskan
    6: - Jamtland4ever - CarroW86
    7: - Pumsig - LJ87
    8:MariaOMarkus
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön,Annumen
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5, Evve02
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20: LitenpåG
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29: Lena 74
    30:
    31:
  • Mabaja

Sitter i Leksand! Två dagar kvar till bröllop! Sååå roligt.

Var till bm igår och diskuterade mina fogar och fick ett nummer som jag ska ringa för att beställa ett bälte. Däremot har jag nu fått låna ett av min granne och det är sååån skillnad, rumpan är visserligen inte snygg eftersom bältet sitter där, men vad gör det! =)

Fick låna det för att klara av bröllopet, kan ju inte annars röra mig, ännu mindre ställa mig upp eller gå första 10 m, måste hålla i mig när jag ska gå nånstans innan jag kommit igång!

• Mabaja
    LurvensFrö skrev 2010-05-13 16:19:02 följande:
    åh vad spännade!! hoppas du får det underbart!
    _Det hoppas jag med! Snart fru på meritlistan! HAHA.
  • Mabaja

Tack tjejer!
    Nu är det nära! Har stressat runt en massa hela dagen, men nu sitter jag på hotellet och har det bra! Ska bara slappa och ta det lugnt för att orka med morgondagen! =)

Hoppas era magar mår bra och alla krämpor är under någorlunda kontroll!

• Mabaja

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter ett fantastiskt bröllop! Enda negativa av vår dag är att mina fötter svullnade upp igår och har varit någon storlek större även idag!

Är det någon av er som känt av något sånt? Kom inte i mina skor idag så lite problematiskt har det varit och aj aj aj vad ont det gjort! =) Men det är det värt! Efter den dag vi hade igår!

Är i vecka 21 nu så halvvägs är passerat, dvs kortare tid kvar än jag gått här och räknat!! =) Det känns bra! =)

Svar på tråden BF Oktober