BF Oktober
Mino skrev 2010-05-07 07:07:20 följande:
Jadu nu blev jag inte direkt mindre orolig. Som jag förstod det så är det ingen fara så länge bebis är i magen. Och att meningen med ett nytt UL är att vara förberedd efter förlossningen så att läkare snabbt kan kolla upp om ngt är fel. Gjordes detta med din bror? Hade man redan innan han föddes upptäckt att ngt var fel med njurarna?Vet inte om jag tidigare skrivit i tråden vad jag trodde det skulle bli för kön. Men jag är så klumpig och kommer säkert försäga mig när snart. BM var i alla fall väldigt säker på könet. Att de vågar, det är ju fler gången än en man hört folk som fått besked om ett kön och sedan har det visat sig varit ngt annat.
Alltså det som hände med min bror är vääääldigt ovanligt! Han hade en hinna längst ut på snoppen som gjorde att han inte kunde kissa. Cystorna upptäcktes först i vecka 36.
Det jag menade var att det har något med urinet, förstorade njurbäcken är ett tecken på att den lille kan ha svårt med kisseriet, men det behöver inte betyda problem när den tittat ut.
Så det som hände min bror är typ något som inte "kan" hända... och varför jag berättade om honom var för att jag själv är orolig och har frågat mycket. och bm på mitt rul berättade att förstorade njurbäcken är ett tecken på att det har något med urinet att göra.