• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Filbunke
    lilltiger skrev 2010-02-16 09:57:00 följande:
    Jag har ju sparat mina gravtester från dom andra två,tom skrivit klockslag o datum;) Ska gjöra det med denna med Jaa.. heelt utruligt underbart juh=) Tack sälv
    Haha, jag har slängt mina. Det digitala syntes det ändå inget på efter två dagar .
  • unwritten

Hejsan, en till som gärna hoppas in här. Har också bf i oktober.

är i v9 nu och mår så grymt illa varje dag, har varken lust
    eller ork att göra någonting. Hur mår ni?
  • Pumsig

trött och fryser konstant:D mår lite illa på mornarna med annars e allt bra. har haft lite ömmage och ömma bröst.

• 2små2stora
    unwritten skrev 2010-02-16 12:15:49 följande:
    Hejsan, en till som gärna hoppas in här. Har också bf i oktober. är i v9 nu och mår så grymt illa varje dag, har varken lust eller ork att göra någonting. Hur mår ni?
    Trött och har ingen ork, men har fått lite gjort här hemma genom att bli sur och arg på chefen.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Monki

Jag kom och tänka på en sak. Jag lämnade blod för första gången rätt nyligen (14 dagar sen ungefär). Järnvärdet sänks ju något enormt då. Kan det kanske vara orsaken till att jag har extremt huvudvärk, tom migrän? Jag visste inte att jag var gravid.

• anja1661
    Monki skrev 2010-02-15 12:24:38 följande:
    Jag läser på NKC i Nynäshamn. Jag ska praktisera på något som heter Ösmohemmet. Jag pratade precis med min kontaktperson där och det lät som att jag ska få praktisera med barn som har autism, men hon återkommer imorgon till mig. Vilken skola går du i och vart ska du praktisera?
    ska du va på ösmohemmet? nära o bra!   se till att du inte hamnar på det huset där det är utåtagerande tonåringar bara....de e våldsamma!!
  • anja1661
    MariaOMarkus skrev 2010-02-15 13:38:41 följande:
    ooh de låte rju hur roligt som helst jag ska praktisera på huddinge sjukhus på Urologen.
    pluggar du på KI? jag pluggar på södertörn!
  • Zappa1

Det känns som att man får vara försiktig med vad man önskar sig, t ex fler graviditetssymtom. Jag började må illa idag och det är inte lattjo. Jag har jobbat hela dagen och är heeeeelt slut redan. 

Jag är också supertrött och kan inte sova. Jag är uppe och kissar typ 7 gånger/natt. Heeelt galet. Någon som har något tips?
    BF 6 Oktober can't wait
  • Monki
    anja1661 skrev 2010-02-16 14:14:16 följande:
    ska du va på ösmohemmet? nära o bra!   se till att du inte hamnar på det huset där det är utåtagerande tonåringar bara....de e våldsamma!!
    Tyvärr har min kontaktperson därifrån inte hört av sig. Hör hon inte av sig imorgon, så får jag ringa henne igen så jag vet vart jag ska ta vägen på måndag...

Nej, det kanske inte är det ultimataste när man är nygravid.
  • Taryn
    Strumpan08 skrev 2010-02-15 22:00:33 följande:
    Taryn - Hoppas du förlåter mig men jag måste dra lite på smilbanden! Vilken hemsk dag du verkar ha haft! Usch för allt som luktar och smakar konstigt säger jag bara.... Ibland kan man inte annat än skratta åt eländet. Hoppas att du blir kvitt krabbsmaken och hundsvettsstanken snart!
    Tack idag verkar vara lite battre, markligt nog.

Var daremot dum nog o kanna mig frasig o ta mig mina senaste skinny jeans (som inte gick o knappa over magen  och en stor oversize topp med rander.
    Mina brost o magen har vaxt ordentligt pa 2 manader och chefens 5 ariga dotter sager "Du ser ut som ett paraply" Chefen skrattade och sa "Nej, hon ser ju ut som en ompa lompa mer" Jag undrar varfor jag jobbar dar egentligen.
    Nagon varmer tonfiskgratang till lunch nu o genast gor sig natten med "krabban" pamind i magen.
Svar på tråden BF Oktober