• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Sessan1985

Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =)

Hur mår ni annars idag?

Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda.

En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)

• Åttan
    Sessan1985 skrev 2010-02-14 08:47:32 följande:
    Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =) Hur mår ni annars idag? Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda. En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)
    Ja stämmer med din räkning..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • 2små2stora
    Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =) Hur mår ni annars idag? Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda. En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)
    Barnmorskor räknar alltid på fullgångna veckor.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Strumpan08

Blääää. Vaknade inatt och kände mig jätteyr, hela rummet snurrade och sen fick jag gå upp och kräkas. Graviditetskräk eller magsjukakräk, ingen aning. Trevligt var det inte.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • ÄlsklingsAdam

Jag har haft riktig molvärk och oxå varit rädd för missfall. Hade i början på veckan lite lite lite  ljustrosa på pappret och kände då på tappen som va lite blodig. Det kan bli så ibörjan när det växer. Plus att jag har känslig tapp,men gud va orolig man blir!

Då tror man molvärken är att missfallet ska starta vilken sekund som helst...
    Haft några få ljust bruna spottings efter det men det är nog gammalt blod från tappen..
    Inte så kraftiga symptom än annars förutom stark molvärk, lite spända bröst(ömma vårtor), lätt illamående ibland,fryser mkt (varm ibland) och trött (fast har lite svårt att sova på natten,märkligt)
    V 5+0 idag,nu börjar kritiska veckor när hjärtat ska börja slå. Lite skrämmande!
    Ska på vul imorgon för att se om graviditeten sitter i livmodern,pga mitt  utomkvedes i höstas.
    Men det är jag säker på den gör,för det känns annorlunda denna gång. Med molvärk och allt.
    Men man kan ju inte graderas sig mot "vanliga" mf.
    De flesta brukar säga att symptomen får en skjuts runt v 7,jag har gärna lite mer symptom än så här faktiskt. Fast det kan ju gå lika bra även fast man är symptom fri!
    Hoppas ni mår bra alla!
  • Åttan

Jag gick in i V 7 i onsdags. å mina symtom är samma lika som de har varit...

• ÄlsklingsAdam
    Åttan skrev 2010-02-14 11:42:28 följande:
    Jag gick in i V 7 i onsdags. å mina symtom är samma lika som de har varit...
    Men det är ju väldigt olika för alla..
    En del får tidigt,andra sent och några inga alls. Så det är inget att vara orolig för egentligen!
    Bara för min del så skulle det kännas tryggare likdom,jag vet inte...
  • Pumsig
    förra graviditeten hade jag graviditetsklåda enligt läkaren så jag fick äta tavegyl mot klådan det var riktigt jobbigt då det kliade konstant hela tiden. men om det fortsätter så prata med in bm så du kan få hjälp emot det för annars blir det outhärdligt.
  • Åttan
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-02-14 11:54:18 följande:
    Men det är ju väldigt olika för alla.. En del får tidigt,andra sent och några inga alls. Så det är inget att vara orolig för egentligen! Bara för min del så skulle det kännas tryggare likdom,jag vet inte...
    jag har vissa symtom.. men jag skulle inte gråta om jag fick bli lite.. bara lite illamående så att jag känner att kroppen reagerar.. dum man är va.. kanske man ska vara glad att man inte har det..
Svar på tråden BF Oktober