BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
36 dagar kvar!!! men jag tror att det kommer bli lite tidigare.....
Idag har jag 36 dagar kvar till BF.
Hela grav. har jag haft en känsla av att han kommer födas tidigare, men nu när det börjar närma sig vetteu sjutton alltså... Vågar inte tro på att han gör det utan räknar just nu kallt med att gå över tiden mååånga dagar, lika som jag gjorde med dottern. Han får gärna komma ut om 2 veckor för mig!!
Idag blir William 1 vecka ![]()
Oj, här inne var det längesedan jag var. Jag var ganska aktiv i detta forumet i början men sedan har det inte blivit något skrivande. Grattis till alla er som redan har klämt ut era små hjärtegull =) själv har jag 26 dagar kvar till BF. Hur mår ni tjejer? Är ni oroliga inför förlossningen? Själv har jag inte tänkt så jättemycket på det ännu, kanske låter konstigt men så är det.Visst har jag tänkt på det men känner mig iaf inte särskilt orolig, eller så försöker jag bara intala mig själv att jag är lugn. Hade varit kul att höra lite om era tankar kring förlossning, vad har ni tänkt för smärtlindring? har ni skrivit ett personligt förlossningsbrev? tips på vad man bör ta med sig till förlossning m.m.
Sessan: Sist hade jag inte skrivit något förlossningsbrev och tur var väl det. För jag gjorde inget som vi hade pratat om innan. Före förlossningen ville jag ta akupunktur och lustgas. Men eftersom jag hade varit vaken så länge, kräkts mycket och mådde illa så kände jag varken för nålar i kroppen eller en mask för munnen. Så det slutade med EDA. Den här gången bestämmer jag mig inte för något i förväg känner jag
Ska försöka utan EDA för mitt värkarbete avtog i samband med den, plus att jag fick feber och så. Men vi får se, det kanske blir EDA till slut ändå
3Busfrön: Grattis i efterskott! Hur gick förlossningen för dig då? Hur stor var William när han föddes? ![]()
Sessan: Sist hade jag inte skrivit något förlossningsbrev och tur var väl det. För jag gjorde inget som vi hade pratat om innan. Före förlossningen ville jag ta akupunktur och lustgas. Men eftersom jag hade varit vaken så länge, kräkts mycket och mådde illa så kände jag varken för nålar i kroppen eller en mask för munnen. Så det slutade med EDA. Den här gången bestämmer jag mig inte för något i förväg känner jag
Ska försöka utan EDA för mitt värkarbete avtog i samband med den, plus att jag fick feber och så. Men vi får se, det kanske blir EDA till slut ändå
3Busfrön: Grattis i efterskott! Hur gick förlossningen för dig då? Hur stor var William när han föddes? ![]()
3Busfrön: Vad skönt att allt gick bra. Jag beställer en likadan förlossning, tack! ![]()
3Busfrön: Låter iofs lite jobbigt. Men jag vill iaf ha en kortare variant än sist ![]()
Jag hoppas iaf slippa vara uppe och spy hela natten innan förlossningen drog igång, för det var verkligen ingen bra uppladdning för 12 timmar på förlossningen sen
Tjena vilka sammandragningar jag har idag! Kanske beror på att jag plockat svamp och rört mig mycket??
Hejsan. Skulle meddela att jag fick en liten dotter igår klockan 20:48. Hon var beräknad den 8:oktober
Jamtland: Åh vad mysigt! Grattis till en fin dotter och ett häftigt födelsedatum!
Jag vill också ha bebis nu! Så trött på detta! Bah!!