kanske 4a skrev 2012-01-12 20:01:01 följande:
Men kära någon vilken skräckupplevelse!!! Varför ska det vara så svårt att få hjälp och varför tar de inte X på allvar?? Hur många av oss här inne kan väl vittna om hur vi inte blivit tagna på allvar och fått vänta till livet stod på spel. Inte ens när jag fick det andra gången nu fick jag komma in utan tjat och övertygelse. Första gången fick jag ligga på akuten i 2 timmar med fruktansvärda smärtor, när jag äntligen fick komma in och göra vul hade jag blod i hela buken. Jag tycker det är fruktansvärt att sjukvården är så nonchalant med detta.
Stor kram till dig!! Skönt att det är över. Nu får du krya på dig och sen är det bara att köra igen.
Mika1980 skrev 2012-01-12 20:23:38 följande:
Seriöst, kan inte vi författa ett brev, göra en namninsamling eller vad som helst..för att vi kvinnor som drabbas av detta ska få rätt hjälp, i tid och utan att bli ifrågasatta eller dåligt bemötta? Är det någon som har ngt förslag? Jag har som sagt gjort en anmälan till socialstyrelsen för min felbehandling - men de behöver höra från fler att vården inte funkar som den ska. Visst finns det många som blir väl bemötta, får hjälp i tid osv, men det räcker ju eg med att ett par st nästan får sätta livet till. När det finns brister inom äldreomsorgen pratas det ju om det på nyheterna i veckor - vi måste nog också kräva att bli lyssnade på.
acinna skrev 2012-01-12 21:41:57 följande:
tusa: Jag ryser av att läsa vad som hänt! Beklagar verkligen!!! *skickar ett helt gång med styrkekramar till dig (och din man så klart)*
Grip skrev 2012-01-12 21:42:48 följande:
Tusa: men fy vilken mardröm! Skönt att det ändå gick så bra som det kunde under omständigheterna! Kram o hoppas att du återhämtar dig snart!
Supers skrev 2012-01-13 07:14:18 följande:
Tusa: usch o fyy, jag ryser när jag läser det du fick gå igenom, påminner mkt om min story. Skönt att inget sprack som Mika sa så är blod i buken en smärta som inte går att beskriva. Jag fick inte ens nå smärtstillande i ambulansen för killen fick inte in nån nål ... Tyckte att dom hade kunnat skjuta en spruta i benet el skinkan men icke... Hoff vilken pärs...
Krya på dig nu gumman
Tack hörrni!
Ja, det var en mardröm och jag är otroligt glad att det gick så bra ändå! Nej, är inte på sjukhus, tackochlov, jag blev utskriven igår och var hemma vid 14-tiden igår..Öm i hela kroppen naturligtvis, som överkörd av ett tåg!!..men nu ÄR det ju över
Mika 1980; Jag tror jag vill vara med och skriva, men jag måste luska lite i varför jag blev först inlagd av en vikarie, ryssen som ville skära på en gång!..för att sen bli utskriven av en annan läkare på morgonen,trots att jag hade ett
konstaterat X och var redan i v.8?? Visst låter det konstigt? Jag undrade och spekulerade själv om det var så att hon, läkaren som skrev ut, grep efter ett sista halmstrå, det sjunkande HCGt, för min skull? Att hon så desperat gärna ville undvika op eftersom jag redan gjort en, OCH att mitt HCG var för högt(just under 3000) för cellgift. Men det känns ändå som att hon gjorde en felbedömning att inte behålla mig för observation, utan faktiskt skicka hem mig i 2dar i det läget, v.8 liksom???...Sköterskan på avd tyckte absolut att vi skulle göra en anmälan om SOS som inte funkade och jag har begärt att kirurgen ska ringa mig, så ska ta upp det med honom åxå då. Däremot när jag hade mitt 1a X gjorde de en massa fel, men det var ju -95..då sa de först
magsjuka, och jag fick inte ens komma in för koll,
för om man spyr och har ont i magen är det ju det!!?? Tillslut gjorde de iaf ett pos.gravtest och konstaterade MF, skrapade och skickade hem mig och 3dar senare kom jag in akut och opererades. Båda gångerna har ju faktiskt gått "bra", tillslut, men jag tycker nog de kunde gjort bättre..
Spännande med dina symptom
Mika1980!!
Hur länge sen är det ni hade era X allihop?? Är det nån som är gravid igen? Hur länge efter tog det?
Jag längtar tills jag "är på banan" igen, nu när jag vet att jag
kanske har en äggledare iaf...det var faktiskt nånting jag inte räknade med, trodde det var IVF nästa för oss!

, men det där med sex känns lååångt borta..hur länge efter op kom ni igång igen?
Nelliepop; Du måste ju fixa ett VUL pronto!!

Det vore ju helt underbart om du skulle vara gravid så här på en gång ju!!
Mmmbop; Jag tog också upp med en läkare nu efter op,(mycket otrevlig och nedlåtande polska) att jag vill kolla och få svartpå vitt om min äggledare faktiskt är "öppen", den såg ju ok ut utifrån, men helt säker kan man ju inte vara och jag vill ALDRIG mer råka ut för X igen!! Så är den mycket ärrad eller "stängd" på insidan vill jag ju inte ens försöka bli gravid utan IVF, men hon snäste att så gjorde man inte utan att ha försökt bli gravid naturligt genom den...hon nämnde att själva undersökningen med inspolning av vätskan kunde innebära en risk och i sig förstöra. Vad vet du om detta?