Lappgeten skrev 2012-02-13 13:50:00 följande:
Nu har vi varit på första besöket på den privata klinken för utredning. Men oj vilken skillnad, för det första tyckte läkaren att vi har problem med att bli gravida, det är inte normalt att försöka i tre år vilket vi gjort nu. På sjukhust här har vi bara blivit bortvifftade med att vi faktiskt blivit gravid med X och missfall så det är inget problem.
På ultraljudet såg han många ägg på bägge sidorna, fler än vad som är normalt och det kan vara att jag inte har ägglossning som det ska vara. Ev en cysta också men han var osäker.
Två hormonprover ska tas nu efter ägglossning och vid mens + spermaprov. Efter svaren blir det spolning och funkar det inte efter några månader så blir det IVF.
Han gav oss inte så jätte stora chanser att lyckas själva som det är nu så IVF tyckte han var det rätta men eftersom jag är ung så är det bra att ge spolning en chans först.
Det känns jätte skönt att äntligen bli tagen på allvar och komma framåt, nu är det två år sedan X.
Killingarna växer så det knakar och är så mysiga nu. Tackorna är så tjocka och lammen kommer om nån vecka, det rör sig så mycket i mitt liv och på gården att jag nästan glömmer bort barnlösheten ibland=)
Kan knappt föreställa mig er lättnad, att det nu börjar hända nåt, efter så lång tid...Jag fick ju vänta 1mån på´besked om hur vi skulle ta oss vidare, och det var lång väntan, tyckte jag... Jättelycka till och hoppas spolningen hjälper
Nockanpockan; Hur mår du nu? Vilka jättepuckon ni råkade ut för!!?

SEMEL FIKA? Vad är det för svammel? Tycker absolut du ska påtala detta, det är INTE OK.
Själv väntar/inte väntar jag på mens nu idagarna, om inte cykeln blivit helt störd..Har inga symptom alls ännu. Jag har kommit på att jag nog faktiskt räknar med att min äggledare är ok. Det är nu liksom ditåt känslan och tankarna rör sig.
Jag kan helt enkelt inte riktigt föreställa mig att den
inte skulle vara det, och att vi skulle hamna i ivf-snurren! Tanken på oss där känns så overklig bara..och jag har kommit på mig själv att oftare tänka som om allt var ok ändå..så jag tänkte förlita mig på min intuition, den brukar faktiskt oftast visa sig ha rätt! Men frågan är ju om menscykeln är i ur synk..