• tusa

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag började småblöda 2dagar efter jag plussade (på BIM). Blödde av och till, växlade mellan färskt/gammalt, men kände ingenting, inte det minsta mol förrän några timmar innan vi fick åka till akuten, 3 1/2v senare. Var i v. 8-9 då.

• tusa
    Petra 334 skrev 2012-03-13 09:16:21 följande:
    De sa att det  var viktigt att höra av sig vid smärta men vilken typ av smärta? Om man har bara lite lite ont alltså ont överhuvudtaget eller vid svåra smärtor?
    Så ledsen att höra att du behöver vara med om detta!!!

Om du har ett konstaterat X ska du åka in på en gång, även om smärtan är hanterbar, tycker jag. Det kan gå mycket fort när det väl börjat, och det är ju inte som att det går över! Har det väl börjat blir det bara värre. Smärtan är obeskrivbar, det absolut värsta jag varit med om och du vill INTE att äggl ska hinna spricka!!!

Icke kirurgiska ingrepp är alltid bäst, har jag fått för mig, men jag har aldrig fått cellgift, blivit op båda gångerna.. Det viktiga är att de inte ger cellgift om ditt hcg är för högt, ska tydligen vara under 1000..

Hoppas så att det kommer gå "bra" för dig! {#emotions_dlg.flower}       
  • tusa
    Petra 334 skrev 2012-03-15 15:36:15 följande:
    Hur har det varit för er efter erat x? Har ni haft problem att bli gravida igen?
    Är det någon av er som haft flera x?

Förstår förstås att det är olika men ändå.

Jag blev gravid ca 4år efter mitt första X och har en son på 12år. Men jag använde säkra perioder under den tiden och största delen av tiden efter sonen, och försökte alltså inte, fram till för 1år sedan då vi istället började försöka pricka just de dagarna. Det tog 10 månader iaf innan plusset kom, som ju visade sig vara mitt andra X

Nellie och Ellajade, hoppas så att det ser bra ut för er båda!{#emotions_dlg.flower}

Lappgeten, ...jag vet inte heller vad man skulle kunna säga till dig som du inte redan hört/vet, men jag känner med dig, hoppas du kommer ur din svacka snart och att ni får den styrka ni behöver att fortsätta Hjärta

• tusa
    Mika; Gud så skönt det måste vara att komma framåt ändå! Efter all denna tid så tar du ju ett stort kliv i en riktning som ju har stora och konkreta chanser att ge dig din baby!! {#emotions_dlg.flower}

Hur länge kommer det ta dig att spara? Ska du köpa ett eller fler försök Hur läge kommer det ta till ditt (positiva) gravtest från det att du har pengarna?!

Mina ÄL tester ger fortfarande inget utslag...och ingen mens i sikte...65 dagar efter op nu. Jag har ju Apiforce som jag beställde, men inte hann få innan jag plussade och tänkte börja ta de nu, så kommer förhoppningsvis hormonerna igång!!!...men är det någon som tagit det och vet hur man skulle ta? Ska jag ta varje dag, eller var det bara under beräknad ÄL?     
  • tusa
    Mika1980 skrev 2012-03-17 09:30:18 följande:
    Tusa: jag har redan sparat lite, och så kommer jag ta ett litet lån nu. Men innan jag kan sätta igång måste jag hitta en läkare som översätter danska recept - har tid på Mama Mia i maj. Kommer börja med ett färskförsök, och får förhoppningsvis ett par st till frysen också. Blir väl i sommar någon gång som jag åker..

Det är ju jättesnart ju!! Skrattande Ah, just det, lån, det sa du ju. Mitt arbetsminne är ganska kasst, så du får ursäkta att jag är lite trög Flört...det är förövrigt en av graviditetens sviter, sen sonen. Du vet det där med "ammningsträsket"? Ja, det gick liksom aldrig över för mig och jag är sedan dess mer eller mindre konstant lite förvirrad och oorganiseradObestämd

Du har ju nämt det där med översättning av recept tidigare, men jag förstår inte riktigt..är det ett problem? Förstår inte danskarna svenska ganska bra, eller?
    Hëllef skrev 2012-03-17 09:18:48 följande:
    tusa: Samma här, har också en burk apiforce hemma men vet inte om jag vågar mig på att äta dem. Du tar dem från mensens första dag till ÄL.
    Ok, men då skulle jag ju kunna börja nu då? Har ju visserligen inte fått mens, men verkar ju vara i perioden innan ÄL iaf?
    Petra 334 skrev 2012-03-17 10:10:38 följande:
    Jag åt apiforce nu när jag fick mitt x så är lite nojjig att det var det som ställde till det. Men fick en jättetydlig stegring på ÄL-testerna och kände tom när ägget släppte.
    Vi använder även pree-seed som ska göra det lättare för simmarna att ta sig igenom och get lite extra glid.
    Jag använder menskoll deluxe på iPhone där man kan ligga alla symptom och massa annat. Man loggar mens ÄL och sex och kan se hur lång cykel man har och när nästa fertila period är :)
    Jo, har ju hört att de som provat fått ett tydligt resultatGlad...men jag har mycket svårt att tro att det skulle kunna påverka ett ev X. Det var nog bara en väldigt olycklig tillfällighet för dig. Det har ju ingenting med hormoner att göra, X handlar ju enbart om rent fysiska hinder i ledarna, typ ärrvävnad, cystor osv, det är så jag förstått det iaf.

• tusa
    Johanna5 skrev 2012-03-18 02:22:53 följande:
    Det tar aldrig slut. Blev Gynakuten och inläggning. Det är 2.5 vecka sedan min skrapning. Imorgon ska vi åka på en välbehövd semester hela familjen. Men så idag fick jag ont i magen och började blöda. Åkte till slut in och ultraljudet visade att jag har rester kvar i livmodern. Så nu får jag äta Cytotec och ligga kvar över natten för att försöka stöta ut det sista. Annars får vi se vad som händer. Men någon semester imorgon blir det ju inte. Vet inte hur mycket mer jag orkar. Det tar aldrig slut och jag får aldrig vila. Jag är så trött nu. Och orolig. Och känner mig så ensam.

Gråter!!! Ja, man är verkligen ensammast när man är mitt i det värsta...och jag önskar så att det fanns något jag kunde göra, men du har min empati och mina tankar {#emotions_dlg.flower}
  • tusa

Lycka till Supers! Hoppas dessa 2 veckor kommer svicha förbi i vårsolen! Solig

• tusa
    Petra 334 skrev 2012-03-28 09:47:19 följande:
    Hcgt har sjunkit ända till 160 från över 1000 på bara 2 veckor så det var jättebra och ingen op behövdes. Antagligen har jinnsäcken släppt nu och den och blödningen hamnat i buken sa läkaren. Får se om jag blir kvar eller får åka hem. Det känns skapligt på tabletterna iaf.

Skönt att det sjunker iaf, men Såå tungt att duligger där igen och behöver ha ont!...jag känner med dig!...det är det jag tycker är det värsta när det blir knas, just att det ska ta sån jävla tid!!!, och det känns ibland som att aldrig kan nåt bara flyta på smidigt, nä,som på rad ligger djävulskapen uppradade!!! Skrikandes  

Håller tummarna och hoppas detta var din sista sväng nu {#emotions_dlg.flower}

Ella Jade; Så underbara nyheter Grattis!Glad..känns skönt att höra att det faktiskt blir bra ibland! 

Supers; Du FÅR spy galla, men du får INTE ge upp!! Solig   
  • tusa

...gravtestade blankt idag...VAR ÄR MIN MENS??? 

76 dagar nu sen op Rynkar på näsan Är det nån som vet/har nån teori om varför det dröjer så? Äggledaren togs ju bort, så graviditeten avbröts ju på en gång, inget skulle ju "fasas ut", vad är problemet om det inte finns nåt att återställa sig från, mer än möjligen under 1, men MAX  2månader???

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3