• tusa

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2012-03-01 08:37:32 följande:
    Var på ultraljud i dag på dag 10, tyvärr hade inte min högra äggstock vaknat till liv trots pergo, hade däremot flera blåsor upp till 10 mm på vänster sida. Antar att äl kommer om ca 5 dgr? Men det är nog ingen ide att försöka eftersom jag saknar äggledare på vänster sida..:(
    Alltid idé så länge det finns minsta chans ju!!! och det verkar ju hända titt som tätt att andra ledaren ju plockar uppGlad Tycker definitivt att du ska köra!!
  • tusa
    Mika1980 skrev 2012-03-01 08:58:50 följande:
    Jo visst.. Men jag borde nog inse att jag inte kommer bli gravid utan ivf. Saknar en äggledare och har förmodligen pco i den andra äggstocken.. Är dessutom singel och kan inte försöka hur mkt som helst. Jag längtar till dn dagen det blir lagligt med assisterad befruktning för singlar - då blir jag den första att ställa mig i kö!
    Jo, förstår hur du känner/tänker...MEN du Har en fungerande äggl, så hoppet/möjligheten finns juSolig, även om den är liten....betalar du per insemination, eller hur gör du? Vad har du för donator?
    Är det på G med lagändring?
  • tusa
    Mika1980 skrev 2012-03-01 12:16:18 följande:
    Vill helst inte diskutera på nätet hur jag gör med insemination/donator, hoppas att ni förstår :) Jo, Alliansen har ju kört över Kd när det gäller den här frågan och vill göra en lagändring snarast. Hoppas..:) Men sen lär man ju få stå i kö i 1 1/2 år också :/
    Det är ok, jag var bara nyfikenGlad

Det låter ju hoppfullt med politiken då!!!.....ja, det där med kötid blir ju surt, men tror du inte tiden skulle gå rätt snabbt om du bara fick en tidsram, ett slutdatum på all väntan? Istället som nu har det nu, menar jag, när väntan går i etapper, ovisshet och förhoppningarna stegras varje månad. Visste du däremot att det kommer ta te.x 2år, då tror jag du skulle kunna släppa det och slappna av på ett helt annat sätt tiden fram till dess, tror du inte?

Så är det  verkligen för mig nu. Tiden från jag fick min spolning beviljad och nu fram till spolningen, är väldigt lugn, liksom stressfri, för jag vet ju att bollen är i rullning och att jag inget kan göra...bara vänta, MEN jag vet ju att väntan kommer ta slut! Nu vet jag ju inte exakt när, efter 2a mensen är det och jag väntar ju ännu på 1a, men det är ju ändå en tidsram på under 6månader, och bara den vetskapen räcker...men självklart vill jag ju ha det gjort. Just nu känns det som att även om den skulle vara blockerad så är det ändå ett svar!
  • tusa
    Ella Jade skrev 2012-03-02 10:21:19 följande:
    Plussade igår. Bim-5.

Hoppas det sitter rätt nu. :)
    Åh, grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Hoppas så att det går vägen för Er! Glad Har du ringt och fixat VUL ännu?
  • tusa
    AlexandraViberg skrev 2012-03-04 12:18:49 följande:
    Vi har samma sits! Jag tror jag är gravid nu, har testat jätte svagt vet dock inte när jag har bim.. är på dag 35 nu och har inte haft mens efter operationen. Har också en borttagen och har också lite ont i ryggen nu som förut, det kan ju vara normalt som sagt.

Känner likadant jag med med ryggvärken men ingen mening att ta ut något innan man varit och fått det kollat på, vilket brukar vara när man tror att man är i vecka 6 har jag för mig? :)

Hoppas det går bra för oss, du hade i november väl? Jag hoppas våra äggledare som är kvar är bra ;D
    Men Alexandra! Guud så spännandeSkrattande När ska du testa igen???
  • tusa

alexandra; Aha, torsdag, nu läste jag igenom ordentligtGlad Hoppas, hoppas!

Hëllef; Beklagar verkligen ert missöde{#emotions_dlg.flower} men välkommen hit och lycka till!! Vilken ovanlig tur du haft ändå som inte behövt skada eller ta bort nån äggledare ändå! Hoppas du plussar nu på en gång nu Flört Det finns ju några här som gjort det.

Jag tog bort hö äggl i januari, har inte fått mens ännu och gravtestade negativt för ett tag sen (förra eller förrförra veckan?...har nog alzheimers) men har börjat kolla med ÄL stickor i förhoppningen att få nån koll på var i cykeln jag är iaf. Jag får väldigt svaga teststreck, men synliga. Tror de blivit lite starkare sen igår, men mycket svårt att avgöra...denna eviga väntan! Är det inte på det ena så är det det andra! *morr*

• tusa
    Ella Jade skrev 2012-03-05 11:59:21 följande:
    Nää ingen verkar göra.. :/ skall prova ringa sahlgrenska kanske.. Suck..
    Åh, vad jobbigt när man blilr motarbetad! Stå på dig tycker jag! Telefon trakassera, argumentera och gråt!!! Skrikandes

Vilket svammel att inte ta blodprov ens! Klart det ger värdefull info om man tar 2-3st med några dagars mellanrum så får man ju en bild av hur det ser ut! Vårdens uppgift är att se efter din fysiska OCH psykiska/känslomässiga hälsa och när någon som varit med om X finns ett absolut värde i enkla blodprover..

Hoppas du orkar driva igenom detta{#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Ella Jade skrev 2012-03-07 21:05:59 följande:
    Jag vet inte vad jag skall säga förutom att jag vet din känsla. Och allt jag skriver nedan kanske låter klyschigt, men det hjälpte mig..  Jag vet hur ont det gör och jag vet hur hopplöst det känns. Jag vet verkligen, Vi alla här inne vet! MEN.. dagen som jag faktiskt aldrig skulle komma, eller aldrig nu, utan någon gång, kom nu.. så mycket tidigare än jag trodde. Den dagen KOMMER komma för dig med, oavsett när, den kommer, det tror jag på.. Under tiden som ni försöker igen, se det som att nu, under denna tid, har du chansen att försöka må så bra som möjligt, ta hand om dig själv så mycket som möjligt, njuta av egen tid med din partner eller av dig själv för den delen och blicka framåt o tro på att den dagen kommer.. Du måste bara ge det tid. Ge dig själva och din kropp lite tid..

Jag kom igång med träningen jättebra under tiden, och jag försökte äta bra och verkligen ta hand om mig själv och min kropp in och ut. Och jag mådde bra igen. Jag trodde faktiskt aldrig jag skulle kunna vara glad igen... jag hade ju förlorat det jag ville ha mest? Men vi människor är sådan. Vi tar oss upp igen och vi kämpar vidare, vi hittar nytt mod och ny styrka och leendet spricker fram på läpparna till slut. Så hur jobbigt det är är, sörj, gör det, men försök även att se denna tid som något positivt, för den dagen kommer ju, när du plussar igen. Och glöm inte att vi finns här för dig, närsom.. Du klarar detta..  ;)
    Ella Jade skrev 2012-03-07 21:36:24 följande:
    Det var så lite så.. Stöd gör allt i dessa situationer.. Flört{#emotions_dlg.flower} Jag fick mer hopp och blev lugnare efter att jag hört så många historier av så underbara tjejer i denna tråd. Tröst, hopp och Pepp. Min längtan efter ett barn har vart såå stor i väldigt många år. Men jag ville aldrig helhjärtat ha det i någon av mina tidigare förhållande. Bara med min nuvarande sambo. Så blev jag gravid så hände detta. Ja, sjukt orättvist. Så känner vi alla. Det är inte lätt. Men man får någonstans börja och plocka upp sig själv och försöka att inte se det som hopplöst utan kämpa igen. Det är värt det! Ni har ett liten hemma som ger er kärleken och styrkan. Haha, bra, då har du ännu mer anledning att verkligen ligga i och se detta som en tid för o ta igen och kämpa mot ett underbart mål. Att verkligen sätta upp mål för träning och kost gjorde sådan skillnad för mig, iallfall en stund om dagen så hade jag annat att tänka på och faktiskt se fram emot..  Solig
    Träffade rakt in i mig med...Tack Ella Jade! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Mika1980 skrev 2012-03-10 22:11:35 följande:
    Och jag blir 32 i år och har bara ett x i bagaget och ingen unge..

...och jag är 34. Gjorde abort när jag var 16, första Xet när jag var 18, fick min son vid 22, en ofostrig grav för 3år sedan och så då nu i jan. andra Xet. Bara den senaste grav har varit planerad.
    8 1/2 vecka sen op nu och fortfarande ingen mens i sikte!Skrikandes Har kollat dagligen med ÄL test sen förra torsdagen, men inget utslag ens på det ännu...kan ju hoppas att det var veckan innan, så då kommer ju mensen nästa vecka  
  • tusa
    Manelma skrev 2012-03-12 08:49:12 följande:
    Tänka sig så fort tiden går, det är nu 3 mån sen jag fick veta jag var gravid och ännu vet jag inte om allt är ur världen med min X. Sitter på sjukhuset och väntar på att få lämna blod. För två veckor sedan hade jag fortfarande hcg på 27, alltså ville dom att jag skulle komma tbx ännu en gång.

Men jag tror allt kommer att vara grönt denna gång. Graviditeten är borta helt nu tror jag och jag har till och med haft mens förra veckan. Kändes bra trots att jag hellre skulle varit gravid och sluppit mensen men det var lite av ett kvitto att kroppen har kommit igång igen.

Att vänta ut en X grav är inte nådigt 3 mån har det tagit av oro och undran. Men förhoppningsvis är det bakom oss nu och vi vågar försöka igen om en måndag, då man fått grepp om vad det är för cykel jag fått nu.

Får också besöka gyn idag, hoppas han inte ser något på höger sidan. För två veckor sedan var det 1,3 cm kvar på högra äggledaren.
    Så skönt att du snart är igenom!! Att du redan haft mens åxå är ju helt suveränt, då är det ju bara att köra då!!Solig
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3