• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Johanna: Man får sörja! Och när man tror att man är klar, så blir det lite till. Sen återgår vardagen smått till det vanliga och sen finner man orken och modet att försöka igen! Det känns olidligt nu men det kommer att bli bättre. Hur klyschigt det än låter! Kramar!

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl bortop.
  • AlexandraViberg

Jag tog bort min äggledare för en månad sedan ungefär. Får ibland stickningar, som att någon trycker med ett finger. Men det kan nog även vara för att det var så nyligen. Annars trodde jag att det var för att äggledaren försökte röra på sig men det går ju inte eftersom den inte finns. Typ fantomsmärtor :P

Återkom med vad de sa till dig sen!

• AlexandraViberg
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-02 19:14:36 följande:
    Absolut! Jag meddelar! Låter ju lika...
  • AlexandraViberg
    Ella Jade skrev 2012-03-03 22:18:58 följande:
    Kan man plussa tidigt som BIM-5 och ändå ha utomkveds? Någon som kanske vet?
    Jag plussade på vad jag trodde var bim-5 kanske -3. Var lite osäker. Det var super svagt men jag hade jätte mycket hormoner också enligt läkaren för att vara ett utomkveds också.

Hoppas verkligen att ditt inte är det!
  • AlexandraViberg
    Ella Jade skrev 2012-03-04 12:10:44 följande:
    Okej! åå jag hoppas verkligen inte det sitter fel denna gång också. Hade fruktansvärd ryggvärk vet jag en vecka innan jag plussade sist (plussade på BIM eller dagen efter, ej säker) och jättesvullen magen. Nu pluss jag på BIM-5 och har bara lite ryggvärk, men det kan va helt normalt, bara att jag tyvärr förkippar ryggvärk med nått dåligt :/-

Men va fan, chansen att få två utomkveds på raken, med den skadade äggledaren borttagen och den andra som är "jättefin" enl läkaren kan väl inte alls va stor? :(
    Vi har samma sits! Jag tror jag är gravid nu, har testat jätte svagt vet dock inte när jag har bim.. är på dag 35 nu och har inte haft mens efter operationen. Har också en borttagen och har också lite ont i ryggen nu som förut, det kan ju vara normalt som sagt.

Känner likadant jag med med ryggvärken men ingen mening att ta ut något innan man varit och fått det kollat på, vilket brukar vara när man tror att man är i vecka 6 har jag för mig? :)

Hoppas det går bra för oss, du hade i november väl? Jag hoppas våra äggledare som är kvar är bra ;D
  • AlexandraViberg
    Ella Jade skrev 2012-03-04 12:48:47 följande:
    Oj!! Testade du precis nu eller?? :D GRATTIS! Skönt o inte vara ensam om det.. Jag testade också svagt på 1 mars, men det blir lite starkare för varje dag.. Ja, svägerskan min hade fruktansvärt ont i både rygg/mage en vecka innan hon plussa, och hon har BF snart så det är säkert normalt.

Vad sa de om din andra äggledare efter operationen då? Jag väntar på min journal som är på väg till mig.
    Ja precis, jag har tid om ca 3 veckor då är jag i vecka 6+3 tror jag (v 7 så som jag räknar). Ring o boka direkt imorrn. :)

Ja precis, november, men jag väntade ut en mens först och två mån efter plussa jag. Ja, känns som chansen för två x i raken är miiiiinimalt!
    Ja fast det jag skrev om var när jag plussade med X.et, har jätte svaga streck nu också, knappt så man ser! Men vi tror att jag är gravid, ska vänta några dagar och testa igen!

Fick aldrig prata med min kirurg men läkaren sa och det stod i mina journalen att den var utan anmärkningar, men de vet ju inte hur de ser ut inuti, så det vet man inte riktigt.

Ja! Jag ska vänta och plussa lite starkare först så jag är helt säker på att det är något, det är svårt att vara säker innan man ser ett starkt plus! :)

Okej! Gick ju snabbt ändå, kommer se detta som ett mirakel om vi blev gravida utan mens emellan, såhär ser mitt streck ut på kvällskiss (lite trixat, så svårt att fota så svaga streck) efter massa toabesök på bröllopet jag var på efter för stort cola intag:

Så vi håller tummarna nu!
  • AlexandraViberg

Ella Jade:

"Jag plussade på vad jag trodde var bim-5 kanske -3. Var lite osäker. Det var super svagt men jag hade jätte mycket hormoner också enligt läkaren för att vara ett utomkveds också."

men som sagt, verkar ha plussat nu också! Men vet ju inte bim eftersom jag opererades nyss och inte fått mens mellan. Så hoppas det blir starkare nu! :)

Ja jag har testat helt negativt mellan! Följde mitt hcg på väg ner efter operationen och var helt blankt på alla sätt och vis cirka 2½ vecka efteråt och nu är jag på dag 38 från operation och dag 35 från post-op blödningen.
    Så vid dag 18 testade jag helt negativt :)

Åh ja det låter som ett bra tips! Kanske får göra det sen när/om jag fått starkare test :)

• AlexandraViberg

Ja jag ska testa igen på torsdag för då borde det ökat tillräckligt. Har haft fyra sånna här testerna nu, idag syntes det aningen mer. Men fortfarande inte så mycket som man vill för att vara säkert.

Kan ju ha ett befruktat ägg i mig men som jag fattat av journaler så har jag tunn slemhinna så det kanske inte fastnar :S

Ja det får jag göra! Du får säga vad den heter sen när jag är helt säker på om jag är eller inte är gravid! :)

Jaaa! Det får vi verkligen hoppas! Jag kände att det var något fel på förra graviditeten på en gång, kändes inte som med min dotter. Minns inte exakt eftersom hon är 5 år nu, men hade inte samma "känsla" så jag hoppas kunna känna om det är rätt eller fel :)

• AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-03-04 17:15:22 följande:
    Ett år sedan jag upptäckte mitt andra X, äl nu idagarna och jag vill så fruktansvärt gärna bli gravid igen. Hur ska man orka vänta?

Usch, vill inte vara deppig nu, vill vara glad att äl är här igen och en ny chans har kommit, men jag orkar ite bli besviken igen. 

Kram och grattis Ella Jade!! Alexandra jag håller tummarna för starkare plus.      
    Tack för tummarna! Kommer behöva alla som finns och är inte över ån ens vid plus. Är ju jätte nervös för ett till X såklart! Vid varje försök är du ett försök närmre att lyckas! :)
    acinna skrev 2012-03-04 15:54:04 följande:
    Ella Jade: Jag tog provet via landstinget, men jag har för mig att sambon tog det via telefon med KK eller gynmottagningen på "stora" lasarettet i vårt landsting. Sedan åkte jag till vc vid jobbet och tog det första blodprovet och sedan till vårt sjukhus och tog det andra två dagar senare. Vi hade tjurigare att få tid för VUL istället...
    Hade ni svårt att få tid för vul? eller missuppfattar jag? Innan jag skrevs ut på KK så sa dom att vi skulle ringa så fort vi plussat och få tid för att kolla i v.6. Verkar ju väldigt dumt att det var svårare att få tid för vul, viktigt ju! =)
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-04 17:42:12 följande:
    Hej, undrar om det är någon här som har råkat ut för X på äggstocken? Blev opererad i tisdags p.g.a. vad man trodde var ett X i ena äggledaren men fick dagen efter operationen veta att de inte hade behövt ta bort något mer än embryot (som alltså hade fäst på ena äggstocken) och allt blod som runnit ut i buken. De tyckte att äggledarna såg fina ut och kunde inte riktigt säga hur stor chans jag har att bli gravid igen. Har försökt bli gravid i 1,5 år så om det finns någon här med en solskenshistoria skulle jag bli riktigt glad
    Beklagar det som hänt!

Tyvärr inte haft i äggstocken utan min satt precis längst upp i äggledaren och de tog äggledaren. Vet dock inte hur det är med äggstocken, om allt är kvar och om embryot inte skadade äggstocken borde du ha ungefär samma chans som innan. De borde ju sagt något om det tycker jag!

Jag tog bort mitt i äggledaren i januari iallafall, har inte haft mens än och har ett svaaaaaaagt, svagt, svagt plus just nu! Och vet andra som lyckats snabbt här i tråden!

Kroppen är van att vara gravid efter mf och x så den vill gärna vara det och det sägs då att man har liiiite lättare att bli gravid. Men tror inte det är medicinskt bekräftat!

Lycka till! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3