Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Tänkte bara tipsa alla som fått tagit bort sin äggledare om att anmäla detta till sitt försäkringsbolag.
Jag får beslut inom en vecka nu om jag får pengar för "organförlust" eller inte. Borde få det eftersom det faktiskt är borta! Man brukar få cirka 15.000 beroende på vilket försäkringsbelopp man har.
Ska bli spännande att få beslut. (man brukar ju inte tänka på detta och det gjorde inte jag heller utan fick även jag tips om det!)
Räknas som medicinsk invaliditet tror jag! :)
Fick precis 64.000 i ersättning för min förlorade äggledare av mitt försäkringsbolag!
Trygga barn hos trygg hansa eftersom jag är under 25 år!
Det är ju pga sjukdom tror jag. Har inte fått papperna där det står exakt specificering än.
När jag anmälde mitt så förklarade jag vad som hänt och de sa "det anmäler vi som skada och organförlust".
Du! Det vet jag faktiskt inte! Är min mamma som tecknat den när jag föddes och hon som fortfarande betalar. Men det är mycket möjligt. Hon påstår dock att hon inte har några tillägg på den.
Tror dock mycket att det har med åldern att göra. Att räknas man som barn när man tappar fertilitet så kanske man får mer. Så fort jag fått brevet med specifikationerna kring beslutet så kommer jag skriva det här så alla kan se!
Har tidigare uppmuntrat folk att anmäla skada/medicinsk invaliditet eftersom jag själv inte visste att man kunde utan fick veta via tips! Är ju faktiskt lite tröst, iallafall när man har en äggledare kvar som faktiskt kanske kan göra sitt jobb.