• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hëllef skrev 2012-03-04 21:32:26 följande:
    Tack! Det verkar väldigt ovanligt att det sätter sig på äggstocken. Träffade flera olika läkare och blev skickad mellan gyn och "vanliga" akuten flera gånger eftersom man inte kunde se något på gyn och misstänkte att det kanske var blindtarmen. X konstaterades till sist med hjälp av blodprov men jag hade visst ovanligt höga värden av hcg. Inget klockrent fall alltså så det var nog därför de inte riktigt kunde ge besked om mina chanser att bli gravid. Eftersom de inte opererade bort något fick vi klartecken att börja försöka igen med en gång så det är bara att hålla tummarna för att det är som du skriver - att man lättare blir gravid efter ett mf.

Grattis till ditt plus!
    Ja jag har hört att det är ett av de ovanligaste x.en tillsammans med utanpå livmodern.
    Vi var på akuten först och fick ner en från gyn dit som sa "det finns inget i livmodern" men hittade inget någon annanstans så fick komma upp till kvinnokliniken efter stängning och kolla med deras lite bättre vul maskiner och då såg de helt säkert fostret som låg där med sitt lilla hjärta.

Åh jag hoppas att ni har lika tur som vi förmodligen har (om strecket håller i sig dvs!)
    Skönt att de inte behövde ta bort något också och jag hoppas att ni har lika stora chanser fortfarande! :)
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl bortop.
  • AlexandraViberg
    tusa skrev 2012-03-05 10:26:24 följande:
    alexandra; Aha, torsdag, nu läste jag igenom ordentligtGlad Hoppas, hoppas!
    Spääääänande värre! Beställde dock hem känsligare tester för 10 ml.. Får se om de visar mer, kändes värt ett försök. Testade idag igen men det var lika svagt som igår. Så OM det är något så verkar det vara väldigt tidigt.

Kan dock skengraviditet ge fysiskt större bröst så tänker jag fortsätta vara skengravid! Hahaha :D
  • AlexandraViberg
    Maximumtaste skrev 2012-03-06 07:55:10 följande:
    Hallo alla! Skriver inte så mycket men läser nästan dagligen.
    Välkommen alla nya, och beklagar det som hänt!

Jag kom på nu för några dagar sen att jag snart varit gravid konstant nu ett år med ett glapp på 6 veckor bara där efter x op och den nya graviditeten! Fattar inte hur kroppen orkar! Men snart är det klart. Går snart in i v 36 så nu räknar vi ner i dagar! Trodde aldrig vi skulle ha en bebis 10 månader efter xet! Kanske ger lite hopp till er som kämpar!
    Kram
    Ger absolut hopp! Kroppen klarar mer än vad man tror! Helt otroligt =)
  • AlexandraViberg
    Ella Jade skrev 2012-03-06 13:04:01 följande:
    Hej alla! Har vart i kontakt med sahlgrenska o barnmorskan där sa art det inte är nått dom gör sådäe utan endast om inget hittas vid ul. Men hon var jättego som tur va o försökte peppa mig o så. Måsde för illa för att starta en diskussion utan bara pratade med henne om allt o de var skönt. Berättade om mina trster som var starka redan innan BIM o hon tyckte de lät jättebra! Även om hon givetvis ej kunde va säker. Så bara o vänta ca 2 vexkor nu! Men de känns faktiskg som att de sitter rätt.. :).
    Hoppas så innerligt att det sitter rätt denna gång!

ÅÅÅH! Jag vill ha post nu, börjar bli otålig! :(
    Slänger in dagens test från testlagret otrixat och trixat!

Super mega svagt fortfarnde men jag tycker att det är bredare och det borde ju vara bra!
  • AlexandraViberg
    Ella Jade skrev 2012-03-07 21:36:58 följande:
    AlexandraViberg: Hur går det för dig? har du gjort nått digitalt test??
    Nej jag fick mens.. på dag 38! Är nu på dag 2, dvs jag fick mensen igår!
    Så då kör vi på försök nummer 8, den 10.de månaden.

Ska utomlands om en månad och sen är det bara ett försök kvar innan vi får ringa och få hjälp!
    Så det känns ju bra iallafall. I övrigt, mjaa är väl bra att kroppen kommit igång efter operationen men fattar inte varför jag fick streck på stickan, svaga men de var ju där. Kanske ägget inte ville fästa som vanligt.
    Har börjat med kosttillskott som ska göra slemhinnan tjockare. Min var ju bara 3 mm vid utomkveds, så den är nog för liten för att kunna fästa i. :/
    Fru Galas skrev 2012-03-07 21:43:15 följande:
    Idag fick jag hem fullmakten från Trygg Hansa så dom kan ta del av min journal, bara att hålls tummarna nu för att dom bedömer det som organförlust. Någon som vet hur lång tid bedömningen brukar ta?
    Min tog en vecka, knappt. Men är nog olika! :)
  • AlexandraViberg
    Fru Galas skrev 2012-03-07 21:43:15 följande:
    Idag fick jag hem fullmakten från Trygg Hansa så dom kan ta del av min journal, bara att hålls tummarna nu för att dom bedömer det som organförlust. Någon som vet hur lång tid bedömningen brukar ta?
    Eller vänta nu! Det var från att de fick min fullmakt så kanske 1½-2 v från att jag skickade den!
  • AlexandraViberg
    Fru Galas skrev 2012-03-08 15:59:15 följande:
    Tack för svaret! Håller tummarna, man vet ju aldrig...
    Håller tummarna för dig jag med! Mina pengar gav mig en ny bil så! :)
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-08 21:31:44 följande:
    AlexandraViberg, vad tråkigt att mensen kom Hoppas det tar sig snart. Vi gjorde en utredning i januari och det var befriande att äntligen bli ordentligt undersökt. Det stillade all oro något även om de inte hittade någon förklaring till varför jag inte blivit gravid.
    Tack! Ja det var riktigt tråkigt iom de svaga strecken! Ska aldrig mer testa tidigt.. någonsin!
    Nu kör vi på som aldrig förr detta försök med grapefruktjuice och borago samt rosenrot för honom och allt vad det heter!

Verkar ju bara gå att bli gravid för oss när ägget inte behöver fästa i slemhinnan.. (iom att den satt så himlarns fint i äggledaren..)

Fick ni en "diagnos"  typ "oförklarligt barnlösa" då eller? ? Vad är nästa steg för er? :)
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-08 22:03:45 följande:
    Ja, oförklarligt sekundärt barnlösa iom att vi har ett barn sedan tidigare (07:a, du också?). Nästa steg är att ligga i Eftersom vi får bekosta ett eventuellt IVF själva så valde vi att försöka på det gamla hederliga sättet ett tag till. Har det inte tagit sig inom ett halvår blir det att öppna plånboken. Hoppas verkligen vi slipper. Känns dock positivt att allt såg fint ut när de gjorde operationen förra veckan.
    Ja men precis! 07.a här med!
    Ahaaa.. ni får ingen hjälp eftersom ni har en tillsammans sen tidigare.. tusan!
    Vi har turen med oss här ändå för i vårat län så räcker det att man inte har GEMENSAMMA barn. Man får alltså ha barn på annat håll. Vissa län har ju att man absolut inte får ha barn, varken åt ena eller andra hållet!
    Maken har inga barn sen innan men jag har ju som sagt ett!

Jag håller tummarna att ni klarar det ändå! Annars kan det ju vara värt att göra något försök iallafall även om det inte är super mega kul att betala för det.
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-03-09 09:35:17 följande:
    Då förstår jag, ur den aspekten är det ju en fördel att ha en ny man Skulle det inte gå är det väl bara att bita i det sura äpplet och betala men hua vad mycket pengar, 60 000 för ett trepack. Det går upp och ner, vissa dagar är jag helt säker på att jag blir gravid igen inom kort, andra känns det mer hopplöst. Ska man försöka se positivt på saken så vet vi ju nu att jag faktiskt KAN bli gravid. ÄL-test är inhandlade och jag är väldigt redo  
    Haha ja! Jag var 16 år när jag blev gravid med dottern, känner mig lite yngre och mer vital och fertil på den tiden. Mycket kan hända på de 6 åren som gått sen den spermien nådde fram till ägget..

Man får hoppas att om ni "bara" behöver ett försök då om ni skulle behöva ivf. Men jag hejar på er! =D
    Ja att ni vet det lär ju hjälpa lite mentalt, det skulle det för mig iallafall, det enda jag kan tänka på är att jag KAN bli gravid.. i äggledaren. Haha.. <3!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3