Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hëllef skrev 2012-03-04 21:32:26 följande:
Tack! Det verkar väldigt ovanligt att det sätter sig på äggstocken. Träffade flera olika läkare och blev skickad mellan gyn och "vanliga" akuten flera gånger eftersom man inte kunde se något på gyn och misstänkte att det kanske var blindtarmen. X konstaterades till sist med hjälp av blodprov men jag hade visst ovanligt höga värden av hcg. Inget klockrent fall alltså så det var nog därför de inte riktigt kunde ge besked om mina chanser att bli gravid. Eftersom de inte opererade bort något fick vi klartecken att börja försöka igen med en gång så det är bara att hålla tummarna för att det är som du skriver - att man lättare blir gravid efter ett mf. Grattis till ditt plus!

Vi var på akuten först och fick ner en från gyn dit som sa "det finns inget i livmodern" men hittade inget någon annanstans så fick komma upp till kvinnokliniken efter stängning och kolla med deras lite bättre vul maskiner och då såg de helt säkert fostret som låg där med sitt lilla hjärta.
Åh jag hoppas att ni har lika tur som vi förmodligen har (om strecket håller i sig dvs!)
Skönt att de inte behövde ta bort något också och jag hoppas att ni har lika stora chanser fortfarande! :)