• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hejhopp, jag har ju 2 ärr ser jag nu ett på sidan o en ovanför muffen el vad man nu ska säga,  Lemis jag har oxå som en "läpp" som hänger över otroligt irriterande :P blir som ett veck precis i troskanten som skär in...men men.

Äl flytningarna är här ,men jag tänker inte testa mig men enligt min kalender är det äl på lördag, vi har haft lite svårt o få till det denna vecka ;) hårträning på kvällarna & sambon som jobbar hårt på dagarna så vi har somnat tidigt...haha..men men. som sagt, vi kör på fast utan alla tester o dylikt.

BabyS : Grattis :) kul o höra.

Grip: jo det det känns bättre, mån & tis var lite låga, eftersom jag går hemma under dagarna så blir det lite tråkigt. Går nu på nån väglednings aktivitet på arbetsförmedlingen 4 dar , o det känns rätt inspirerande..så det kankse kommer nått gott över det hela :)) Nästa vecka firar vi 1 år Hjärta  och ska åka till gbg nästa lördag o strosa & äta gott :)) Yeah!
    Kör hårt med packande o ha en underbar semester.

Maximumtaste Grattis till pojken :) Myysigt.

Nu måste jag kila ner till tvättstugan!! Ha det gott allihopa :) 

• Supers

Mammzoy: Jag fick inte heller nån uppföljning på hcg efter op. iofs var min vistelse underlig...det kändes helt enkelt konstigt....

Det ärr som stör mig är det under naveln el det är mer ovanför muffen ....magen har som fått ett veck, o troskanten o för låga byxor skär in....iofs har jag ju lagt på mig lite sen jag träffade min sambo men i alla fall ;)

Äl ska jag ha haft idag men har gett fan i o testa, vi har myst lite grann så blir det så blir det.
    Ska till gyn o kolla cystan igen den 30 nov.

Nä nu ska jag mysa & dricka lite chokladglögg, ha en mysig lördag allihopa :) Kram 

• Supers

Välkommen Majbebbe:, tråkigt o höra om ditt X. Jag blev akutopererad i april detta år, vi har försökt i princip sen dess men ingenting händer, så nu har vi en liten paus...från alla tester o äl o bim, men händer det så händer det..men jag känner att jag behöver fokusera på nått annat , men det är ju klart tanken försvinner inte helt ...

Det går upp och ner så är det ju, känner mig stressad eftersom jag är lite äldre & har längtat efte rbarn såå länge o nu har jag hittat min dröm man & vi längtar efter barn..
    Men vi ger inte upp :)

Min mens är lite oregelbunden, cykeldagarna varierar men bara på mga dar hit o dit.
    Hoppas ni lyckas snart Solig

• Supers

Babys: Grattis!! gu vad roligt :)
    Min kvarvarande äggledare är oxå lite ärrad av en gammal klamydaiinfektion..har spolat den o det rann igenom fint..däremot har jag en cysta som sitter på äggstocken så jag vet inte om den "hindrar" , enligt läkaren ska en inte göra det..men men...vi fårla se
    härligt att höra det funkade naturligt...ger mig hopp :))

Ha det gott! 

• Supers

Hejsan,

Har precis kommit hem från gyn, har vart på återbesök ang skitcystan :/
    Den hade vuxit lite men inte så markant....men det kommer bli operation om 3 månader :(
    Risken finns att om den blir för stor, snurrar runt äggstocken och stryper all blodtillförsel & ev kan spricka...el så händer det ingenting.......
    Den är ofarlig, ovariecysta...men jag känner aatt jag inte riktigt orkar med en operation till...på så kort tid....andra alternativet är att börja äta p-piller i nga månader & att ägglossningen  "minskar" men det är ju ingen garanti & jag vill INTE äta p-piller.....vill ju försöka bli gravid.

Dom vill tömma cystan, och klart att jag oxå vill det, men ett ingrepp är ändå ett ingrepp...kommer säkert gå bra om inget händer innan det dvs.

Usch..känner mig bara så less....
    Mensen ska komma till helgen & o innerst inne hade jag ett litet hopp på att läkarn skulle säga att jag var gravid....haha..jaaa hoppet är ju det sista som överger en ;)
    Förhoppningsvis ökar mina chanser att bli gravid efter operationen....så det är bara att gilla läget.
    Klart att jag hellre opererar än att det spricker o allt pajjar där inne....men ni hajjar nog vad jag menar...

Grip: Härligt med semester :) Hade vi oxå behövt :)

Ha det bra allihopa & lycka tillSolig 

• Supers

Ja jag bestämde mig för det, för jag vill inte äta ppiller, just för att det tar ju lite längre tid att bli av med hormonerna efter att man slutat...jag vill inte vänta en evighet med att bli gravid... :(
    Jag är 35 och alla i min omgivning har barn el väntar,..vill inte vara en "gammal" mamma...inte för att det är nå fel med det...o jag vet att 35 är inte så gammalt men chanserna minskar ju.....

Han sa inte rakt ut att det skulle öka chanserna, det är jag som tänkte så..eftersom han menade på att cystans placering kan påverka mina chanser...risken att den spricker o då kan jag ju förlora äggstock el ledare om det går illa.
    Som sagt kommer säkert gå bra, vill bara inte utsätta min kropp för det......2 operationer inom ett år liksom...suck! Det blir en titthålsoperation, men vi ska på undersökning nån vecka innan  o har den krympt så kan man ju avblåsa operationen.
    Ärligt talat så kom jag inte ens på att fråga vad som händer om jag blir gravid...hoff man har så mkt frågor men kommer inte ihåg alla, Min kille var inte med denna gång..men nu i efterhand kanske han skulle ha vart med...fröken glömsk ;) Får ringa och fråga igen..

Efter detta så får dom skicka oss på utredning, hade jag haft pengarna så hade jag gått till en privat men det funkar inte just nu med bara en inkomst...

Lemis: Skriik!! ;) själv tar jag ut det på träningen...men nu har jag haft ont  i ryggen så det får bli nästa vecka ;) boxning e det bästa haha.

Tack för erat stöd ni är bäst Hjärta 

• Supers

Isabellabergström: Tråkigt att höra :( Jag var oxå lite väck och chockad när jag pratade med min läkare...det var lite blurigt om man säger så...
    Fick inget brev hem, men fick tid att prata med läkarn 2 v efter el nått..
    Fick akutopereras i april detta år.

Stor kram till dig Hjärta .

Ja jag tog rätt beslut ang operation, även om det kändes jobbigt i onsdags.
    Tant röd kom på besök men det väntade jag ju mig..30 dagars cykel igen, mina har vart kortare som sagt. Måste köpa bidrottningsgelé kapslar igen..åt ju bara ca 1 månad..sen har jag glömt att köpa nya.
    Rosenrot kankse man skulle prova oxå :)

Ha det bra allihopa, här i BOrås har det kommit lite lite snö :) Myysigt.

Kram kram 

• Supers
    isabellabergström skrev 2011-12-05 11:29:03 följande:
    Tack för alla fina svar!
    Jag ska definitivt kontakta gyn i veckan för att börja kika på redan nu hur man går vidare så man inte "faller mellan stolarna" så att säga...

En annan sak, (Kanske lite för mycket info här för den känslige :) ) Jag har fått ganska mycket vattniga flytningar, rosa blodblandade de senaste två dagarna, är det normalt?
    Det är normalt, vet inte om du har börjat blöda än? Jag blödde i ca 5 dar tror jag , blödningen kom efter nga dar 1 vecka kanske. Men det är normalt, det har dom säkert berättat för dig. 
    Krya på dig & vila upp dig ordentligt.

Kram kram 
  • Supers
    kanske 4a skrev 2011-12-06 12:48:32 följande:
    Men vad skumt, skrev ett meddelande här för några dagar sedan men nu är det borta. Jaja, jag ville säga välkommen hit till isabellabergström och jag beklagar ditt X och tråkiga besked om kvarvarande äggledare. Jag hoppas du får den hjälp du behöver. Du har kommit till världens bästa tråd iaf!

Galet vad fort det går för er som är gravida, snart har ni era goseknytten här!

Sjäv väntar jag på äl som aldrig vill komma den här gången. Dag 16 idag och känner molvärk nu, negativt äl test igår får se vad det visar i kväll. Har haft min mor här på besök en vecka plus att jag vairt sjuk så vi har inte fått till det en enda gång. Vi får väl se hur det går, vore ju en trevlig julklapp annars. Jag skulle haft en 4 veckors bebis här och snusa på nu om jag inte fått mitt andra X :(

kram på er!         
    Åhh förstår din känsla...jag skulle typ föda till helgen om jag inte fått mitt X....känns skumt att tänka på...att jag skulle vart höggravid nu...det har vart lite jobbigt senaste veckan då 2 av mina bekanta fick bebis..då blir man som påmind igen :(

Kram på dig! 
  • Supers

Lemis: När jag blev gravid sist, så hade vi sex varje dag..iofs hade vi distansförhållande, vi planerade inte barn ,men visste om att jag hade äl. som det har sett ut nu så blir det typ varannan dag, men ett tag blev det varje dag men nu har jag släppt lite  på den pressen ..eftersom vi ska ta det lite "lugnt". 
    Man ska ju inte känna att man måste ha sex, det ska ju va mysigt samtidigt . Det behövs ju kankse bara 1 gång, på rätt dag osv :) 
    Lycka till :)

Tänk att jag skulle ha haft en liten o snooza på nu...konstigt det känns att tänka på det, el ja jag  vet inte, undras hur livet i sig hade sett ut då...inte bara med en nyfödis utan även våran relation...
    Jag tror att jag bearbetat det mesta, men ibland dyker tankarna upp....jag blir inte ledsen så att jag gråter...mera lite sorgsen.
    Jaaa ni...blir det så blir det, nu koncentrerar jag mig på att bli av me cystan, sen kanske vi kan börja på allvar igen ;)

Ha en bra allihopa kram kram

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3