Jag sökte MASSOR om detta när jag försökte bli gravid, jag sökte på typ "bli gravid med bara en äggledare" på google och fick en del vettiga svar, faktiskt
Vad jag har förstått så tar det dock eventuellt lite längre tid att bli gravid, kanske ända upp till ett år. (fast det är ju nästan genomsnitt ändå, förutom för de som blir gravida efter ett par, tre månader..) 
Min "mens" och ägglossning strulade rätt så rejält under sommaren, jag hade dessutom en cysta som ställde till med problem, så jag vet när jag hade äl men inte när jag blev gravid, riktigt. Enligt de ulj som gjorts så blev jag gravid typ 1 aug, men jag vet inte ens om vi hade sex då, liksom... Två veckor innan det hade jag en stötblödning i två dagar, sen inget mer. därefter kom "glada gubben" (äl-testet) bara hipp som happ.
Jag kände av lite i kroppen och på vänster sida dagarna innan, så jag misstänkte att det skulle var äl på "fel" sida igen. (hade haft länningar av det hela tiden månaderna innan) Men vi körde på eftersom det var sista tillfället innan vi skulle till Sophiahemmet för IVF-utredning. Jag hade verkligen inget hopp om att det skulle funka, kände inga som helst graviditetssymtom heller, som jag alltid har gjort innan. Fram till den dagen jag testade plus så var jag helt säker på (av kroppsliga symtom) att mensen skulle komma, det kändes EXAKT så.
Sen stod jag där, tvärförvånad, med ett plus på stickan..hur nu det gick till...