• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Hjärtat78

Mika: Nu sist jag var på Vul hade dom en italiensk läkare där som tittade och hade sen pratat vidare med sina kolleger där nere vad man ska göra, för dom vill inte att jag ska gå på någon behandling för då blir det ingen bebisverkstan. Och jag vill ju få + igen...  Känns jätte skönt att det händer något nu och hoppas det lyckas denna månaden.

Acinna: Känns mycket positivare nu och jag har haft ett leende på läpparna hela dagen att nu går det framåt..

Mmmbop: Trodde aldrig att jag skulle få det stödet från läkaren efter ha läst här inne hur många måste kämpa hela tiden att antingen få tid för återbesök, vul, hcgprovtagning mm. Men som tur fick jag hon som opererade mig och vet hur det såg ut i min mage. Och även att det går rätt håll för dig med. KRAM

• Minkärlek09
    hej alla!

jag hoppas ni alla har det bra. idag fick jag utomkveds uteslutet och därmed funkar min äggledare hade inte missfall i äggledaren utan det hade suttit i livmodern.så skönt att veta trots att de känns tråkigt.

kan berätta något upppiggande för er som förlorat vänster äggledare enligt min gynekolog så ägglossar man mer från höger sida och endast var3:e- 4e månad på vänster sida.
  • Mika1980

Jag ägglossar nästan uteslutande från vänster, en gång på ett år har jag fått på höger sida. Men det där kan säkert vara olika från person till person, och för de flesta kan det kanske stämma att man oftare får från höger.
    Nu hoppas jag som sagt på hormonerna, ska börja på lördag..

Hoppas att ni alla mår bra och får en trevlig helg.

• lia27
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 22:10:37 följande:
    TACK... ja jag kommer ihåg dig. Hur går det för dig? När ska du föda?
    jag har bf 17mars, när ska du på  vul? Hur känns det några symptom?
  • Mmmbop
    Minkärlek09 skrev 2010-12-09 20:07:05 följande:
    hej alla!

jag hoppas ni alla har det bra. idag fick jag utomkveds uteslutet och därmed funkar min äggledare hade inte missfall i äggledaren utan det hade suttit i livmodern.så skönt att veta trots att de känns tråkigt.

kan berätta något upppiggande för er som förlorat vänster äggledare enligt min gynekolog så ägglossar man mer från höger sida och endast var3:e- 4e månad på vänster sida.
    Vad skönt ändå! Hoppas du snart är i form för att försöka igen!
  • Virrpirr
    Minkärlek09 skrev 2010-12-09 20:07:05 följande:
    hej alla!

Det låter ju inte som nån bra fakta för mitt fall iaf, hehe.
    Är det nåt generellt att det är så? Vad beror det på isånafall. Jag trodde liksom att det var slumpmässigt, men anatomi är ju inte min grej..
  • Emmeliozol

hej. Kika in och läste lite. Jag hade ett X -08 och har efter det haft svårt att bli gravid men NU äntligen är jag gravid och fostret sitter rätt. =) Jag är jätteglad! Är nu i v11+3. Hoppas bara att det går hela vägen! =)

Hoppas att alla ni andra oxå får positiva besked och att för er som redan fått plus, att det går hela vägen! =)

• lia27
    Emmeliozol skrev 2010-12-10 10:41:57 följande:
    hej. Kika in och läste lite. Jag hade ett X -08 och har efter det haft svårt att bli gravid men NU äntligen är jag gravid och fostret sitter rätt. =) Jag är jätteglad! Är nu i v11+3. Hoppas bara att det går hela vägen! =)

Hoppas att alla ni andra oxå får positiva besked och att för er som redan fått plus, att det går hela vägen! =)
    Grattis!!!!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3