• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-12 13:32:36 följande:
    Jag har känt att det ilar lite i vänster ljumske ja, är ju bara på dag 6 i cykeln så det är ju tidigt men hormonerna kanske sätter igång allt tidigare, att det börjar växa redan nu. Har inte så bra koll på det där.

Jag har redan fyllt 30 :/
    Jag med... 30 alltså
  • Hjärtat78

Jag fyllde 32 i somras och väntar vad på om det blir en glad julklapp eller tant röd jul  istället.
    Denna gången vet jag inte vilken sida som släppte ägget, hade ont i båda sidorna i fredags...

• Minkärlek09

vad jag hört av läkare kan man känna på ena sidan fast man släpper från andra har med nervbandet nere i magen som gör det svårt att avgöra. däremot har jag kollat upp på vul när jag lossat då jag lossar från vänster har jag alltid ont men inte på höger. kanske för att jag opererad på vänster.

• RaraS

Oj...det var inte meningen att ge er åldersnoja. F*låt...men har i många år fått för mig att jag skulle ha barn när jag fyllde 30. Sedan bytte jag jobb förra året och då tänkte jag att man får vänta ett tag...så jag ändrade mig till att bli gravid innan 30. Sedan hände allt det här och då har jag ju insett att detta är en del som inte går att planera...

Men det finns ju hopp i alla fall och det är det ju sista som överger oss. Har en bekant som har gjort 3 försök på IVF, men misslyckats...så ja, nog är man lyckligt lottat. Stora chanser finns ju aboslut!

Magdalena, jag tror det är lovande om båda sidor gjorde ont! Då känns det nog både från den opererade sidan och från ägglossningen på "rätt" sida. Håller tummarna till en rolig julklapp!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Hjärtat78

RaraS: Ifjor  tog vi beslutet att se vad som händer efter semester resan och sa att nu har vi varit ihopa i 6,5 år och gjort mycket tillsammans och nu vill vi utöka oss. Det kändes bra och jag vill ha barn innan 35...

Sist jag hade ÄL från "rätt" sida hade jag inte ont alls, i fredags kändes som bara den.. Har åkt på förkylning nu så behöver jag bara göra allt för bli frisk igen och orka med julförsäljningen, ihelgen har det varit många griniga kunder..Rynkar på näsan

• Mmmbop

Ingen fara med åldersnojan =) Vi är ju på g allihopa, jag hoppas på en hel del fina (rättplacerade) plus de kommande månaderna!

• Mika1980

I dag har jag börjat känna av hormonerna mer, jag mår illa & magen är i uppror, jag är nedstämd och har haft molande känningar både på vänster och höger sida!

• Sunflower Sthlm

Hej brudar! Hur har ni det?

Idag har jag spolat äggledarna. Fy helvete vad det gjorde ont. Ska kanske tilläggas att jag är väldigt smärtkänslig men herregud. (Ursäkta Mmmbop, men då är du iaf förberedd. Förhoppningsvis är du mindre känslig än vad jag är iaf.) De kom fram till att jag har perfekt passage på vänster och försämrad passage på höger (där jag hade mitt X) men det gick inte att säga om höger funkar eller inte. Med andra ord kan det vara helt stopp eller så är det passage, gick inte att se tyvärr. Så jag är både glad och ledsen. Skönt att vänster funkar perfekt men samtidigt är jag livrädd för att få ett nytt X i höger... Men jag försöker vara positiv, jag har ju iaf en som funkar! :)

• Sunflower Sthlm
    Mika1980 skrev 2010-12-13 17:17:14 följande:
    I dag har jag börjat känna av hormonerna mer, jag mår illa & magen är i uppror, jag är nedstämd och har haft molande känningar både på vänster och höger sida!
    Åh, hoppas det betyder att andra äggstocken också har börjat jobba!! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3