• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Virrpirr
    Emmeliozol skrev 2010-12-10 10:41:57 följande:
    hej. Kika in och läste lite. Jag hade ett X -08 och har efter det haft svårt att bli gravid men NU äntligen är jag gravid och fostret sitter rätt. =) Jag är jätteglad! Är nu i v11+3. Hoppas bara att det går hela vägen! =)

Hoppas att alla ni andra oxå får positiva besked och att för er som redan fått plus, att det går hela vägen! =)
    Grattis! Vad roligt!

Fick du operera bort nån äggledare?
  • Mmmbop

Idag är det en lite tung dag. Jag tror iof det är hormonerna som spökar, det känna nästan så. Har börjat blöda mer ordentligt sista två dagarna, så förhoppningsvis är allt på väg ut nu!

Men jag sitter här och läser om alla som får MF, MA och X... Eller inte blir gravida alls trots att de äter bidrottninggelé, Glandin, rosenrot och gud vet vad, mäter ägglossningar, har regelbunden mens och framför allt en kille som de kan ligga med regelbundet... Och ändå går det inte eller går år skogen

Nu känns det helt hopplöst =( Jag inseminerar ju, EN gång varje cykel, Med frusna, trötta spermier, har hypothyreos, PCO och fått ett X... Idag är en dag då det känns som det här aldrig kommer fungera

Jag vet att det bara känns så, Men ville gnälla av mig lite

Ha en bra helg allihopa!

• acinna

Mmmbop: Skönt att höra att det går åt rätt håll, och ja man har rätt att klaga när de tär tungt! Jag vet att du också kommer att sitta med ditt plus snart igen!!!

Mina kollegor skrattade åt mig. Vi pratade statistik och pratade om att det varit mycket älgar på vägen till jobbet, och att rent statistiskt så borde det snart vara vår tur - något vi verkligen inte vill! Då svarade jag att ska man ha statistiken mot sig så har man. Om en av 150 graviditeter blir X, ja då är det ju klart att den en var jag! Men jag log för mig själv och tänkte det är 80% chans att det inte händer igen, och den statistiken hade jag också på min sida!

Lycka till!!! 

• Mmmbop
    acinna skrev 2010-12-10 21:38:00 följande:
    Mmmbop: Skönt att höra att det går åt rätt håll, och ja man har rätt att klaga när de tär tungt! Jag vet att du också kommer att sitta med ditt plus snart igen!!!

Mina kollegor skrattade åt mig. Vi pratade statistik och pratade om att det varit mycket älgar på vägen till jobbet, och att rent statistiskt så borde det snart vara vår tur - något vi verkligen inte vill! Då svarade jag att ska man ha statistiken mot sig så har man. Om en av 150 graviditeter blir X, ja då är det ju klart att den en var jag! Men jag log för mig själv och tänkte det är 80% chans att det inte händer igen, och den statistiken hade jag också på min sida!

Lycka till!!! 
    Tack acinna, jag är en sån ingenjör (det ÄR ju mitt jobb men ni förstår vad jag menar =)) jag blir ltie manisk med att kolla upp allt och läser om alla steg i befruktningen och kollar statistik. Då tänker man; hur tusan blir det några barn alls??

Men tack för din lite mer positiva statistiksyn =) Det behövs!
  • Mika1980
    Mmmbop skrev 2010-12-10 21:07:16 följande:
    Idag är det en lite tung dag. Jag tror iof det är hormonerna som spökar, det känna nästan så. Har börjat blöda mer ordentligt sista två dagarna, så förhoppningsvis är allt på väg ut nu!

Men jag sitter här och läser om alla som får MF, MA och X... Eller inte blir gravida alls trots att de äter bidrottninggelé, Glandin, rosenrot och gud vet vad, mäter ägglossningar, har regelbunden mens och framför allt en kille som de kan ligga med regelbundet... Och ändå går det inte eller går år skogen

Nu känns det helt hopplöst =( Jag inseminerar ju, EN gång varje cykel, Med frusna, trötta spermier, har hypothyreos, PCO och fått ett X... Idag är en dag då det känns som det här aldrig kommer fungera

Jag vet att det bara känns så, Men ville gnälla av mig lite

Ha en bra helg allihopa!
    Gnäll på du, och jag kan ju mkt väl känna igen mig i dina tankar och oro - är ju i samma sits. Men utan PCO och hypotyreos - vad jag vet i alla fall, har inte blivit utredd.
    Men om du inseminerar en gång varje cykel borde det finnas en ganska bra chans så länge du prickar rätt tidpunkt. Tar du ägglossningsspruta innan insem? Jag tänkte höra om jag kan få det, det är ju viktigt att det blir rätt tid med tanke på att psermierna är upptinade och lever kortare tid. Men slöare är de nog inte :) Och vi har ju faktiskt fördelen att vi får det in i livmodern på en gång, vilket gör vägen till ägget betydligt enklare :) Jag lyckades (X:et) på första försöket på Storkkliniken, utan hormoner eller ägglossningsspruta och vet flera som lyckats på första och andra försöket. Så det funkar ju, ge inte upp..snart så! :)
  • Mmmbop
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-11 13:56:37 följande:
    Det gör jag oxå!
    90 % är alltid från vänster men vet du vad det skumma är.
    I onsdags hade jag ÄL, det kändes rejält på vänster sida och ÄL testet gav fullt utslag.
    Igår fick jag samma känsla fast på höger sida och riktiga ÄL flytningar och tog ett ÄL test och den gav fullt utslag.
    Vad sjutton?
    Hur länge kan ÄL testet visa full styrka vid ÄL eller kan man ägglossa två ggr?
    Min läkare skulle ju ha ringt mig igår angående det här med ilningarna jag känner i magen men han ringde aldrig =(, ringer dit igen på mångad och ska fråga honom.
    Man kan säkert ha två gånger i en cykel =) Hoppas!

Mika: Ja, mitt X var också på första försöket på stork, utan sprutor, hormoner eller naturläkemedel. Så jag vet egentligen att det fungerar bra =) Det var bara en sån där dag då allt är tungt. Idag känns det bättre. Har du börjat med hormonerna nu? Hur är det med humöret?
  • Mika1980

Lillarugan: vad konstigt, eller eg inte kanske..du har kanske anlag för tvillingar och kan ägglossa från båda äggstockar under samma cykel? Det har ju jag..kanske hänger ihop med att ena äggstocken är dominant på något vis..? För de enda gångerna jag får äl från höger verkar ju vara när jag släpper från båda samtidigt.
    Nu kommer jag ju inte kunna få tvillingar eftersom ena ledaren är borta, men det gör inget så länge jag åtminstone kan få barn.

Jag har börjat med hormonerna nu ja, är lite illamående och har lite känningar på vänstra sidan..såklart. Ska göra vul om ca en vecka

• RaraS

Så har du redan känningar i vänster sida Mika?

Jag har haft lite känningar i höger sida idag och igår...tänkte att jag hoppas på att det är höger äggstock börjat jobba, men efter förra perioden mellan ÄL och mens, med alla skengraviditetstecken, så litar jag inte alls på min kropp längre. Jag verkar ju känna det som jag vill känna! Glad

Och ja, jag undrar också hur barn egentligen lyckas komma till världen...ibland känns det helt hopplöst! Och då har jag egentligen inga kända problem alls...förrutom att jag saknar vänster äggledare...

Barn verkar mest komma till världen hos folk som inte planerar dem Glad, känns det som just nu. Har ett par kompisar som träffat sina killar och blivit oplanerat gravida efter bara 3-4 månader. Och jag och en annan kompis, vi som pluggat i flera år, som träffat våra män för många års sedan, förlovat oss, gift oss och köpt hus, skaffat kombi och hund och verkligen redo för nästa steg. Vi får utomkveds och missfall....ibland känns det är orättvisst. Fyller 30 år i vår....börjar få min 30 årskris tror jag....skulle gärna vilja vara gravid innan jag fyller 30! Och så får man ju absolut inte tänka egentligen...sätter ju bara onödig press på mig själv!

Och barn verkar bli till när man inte planerar dem....det är bara svårt att inte planera....

Men, mensen verkar ha varit någon dag kortare än normalt denna månad så nu är det bara att sätta igång! Glad

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Mika1980

Jag har känt att det ilar lite i vänster ljumske ja, är ju bara på dag 6 i cykeln så det är ju tidigt men hormonerna kanske sätter igång allt tidigare, att det börjar växa redan nu. Har inte så bra koll på det där.

Jag har redan fyllt 30 :/

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3