Mmmbop skrev 2010-12-10 21:07:16 följande:
Idag är det en lite tung dag. Jag tror iof det är hormonerna som spökar, det känna nästan så. Har börjat blöda mer ordentligt sista två dagarna, så förhoppningsvis är allt på väg ut nu!
Men jag sitter här och läser om alla som får MF, MA och X... Eller inte blir gravida alls trots att de äter bidrottninggelé, Glandin, rosenrot och gud vet vad, mäter ägglossningar, har regelbunden mens och framför allt en kille som de kan ligga med regelbundet... Och ändå går det inte eller går år skogen
Nu känns det helt hopplöst =( Jag inseminerar ju, EN gång varje cykel, Med frusna, trötta spermier, har hypothyreos, PCO och fått ett X... Idag är en dag då det känns som det här aldrig kommer fungera
Jag vet att det bara känns så, Men ville gnälla av mig lite
Ha en bra helg allihopa!
Gnäll på du, och jag kan ju mkt väl känna igen mig i dina tankar och oro - är ju i samma sits. Men utan PCO och hypotyreos - vad jag vet i alla fall, har inte blivit utredd.
Men om du inseminerar en gång varje cykel borde det finnas en ganska bra chans så länge du prickar rätt tidpunkt. Tar du ägglossningsspruta innan insem? Jag tänkte höra om jag kan få det, det är ju viktigt att det blir rätt tid med tanke på att psermierna är upptinade och lever kortare tid. Men slöare är de nog inte :) Och vi har ju faktiskt fördelen att vi får det in i livmodern på en gång, vilket gör vägen till ägget betydligt enklare :) Jag lyckades (X:et) på första försöket på Storkkliniken, utan hormoner eller ägglossningsspruta och vet flera som lyckats på första och andra försöket. Så det funkar ju, ge inte upp..snart så! :)