ÄrtaMärta skrev 2010-12-13 19:41:56 följande:
Trist att höra att det var dålig passage i den högra!
Ibland kan de "krampa" när vätskan kommer som gör att passagen blir sämre sen kan kroppen även ta hand om blockeringarna själv.
Jag har gjort kontraströntgen tre ggr, de två första gångerna visade blockering i den ena och väldigt dålig passage i den andra men trotts dt blev jag gravid och den graviditeten satt rätt.
Och nu sist de kollade så hade båda fri passage, hur det är möjligt är en gåta.
Tack fina du för solskenshistorien! :) Precis sådant som jag behöver höra nu. Det är nackdelen med att ha äggledaren i behåll, har ingen aning om hur vi ska göra nu. Chansa och ta risken att få ett nytt X i samma äggledare eller se om jag kan få vul för att se vilken sida jag släpper ägget på (och då enbart försöka när jag har ägglossning på vänster. ) *suck* Vet inte alls eftersom det inte gick att avgöra hur dålig passage det var i höger och att man därför inte vet, höger trots allt kanske funkar.
Plus att läkaren ville inte riktigt rekommendera mig att bara försöka när det är ägglossning på vänster heller eftersom man, enl. honom, aldrig kan veta hundra om ägget kommer att tas upp av samma äggledare alt. att det går ner i vänster äggledare och sedan "klättrar" upp i höger ändå.
Ångest!