• tusa

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers skrev 2014-03-26 11:20:22 följande:
    Tusa: Tack.. ja det är ett under att man orkar. Hade gärna kört på direkt..men men..en dag i taget.
    Kramis
    Ja, en dag i taget...samma här även med babymage..Obestämd Tur vi kan det här vid det här laget!? Tungan ute
  • tusa
    Gråter Läser och gråter av din hemska berättelse Saffron!! Sån otrolig OTUR! Skrikandes

...men får väl vända på det och se det som bevis på att otroliga saker händer, alltså positiva med!!
    Stor kram till Er Hjärta
  • tusa
    Saturnus skrev 2014-03-29 22:12:03 följande:
    Tack för svar! Hur har det gått för dig? Hade du full framkomlighet vid spolning? Fick du några restriktioner på att försöka efter operationen?
    Nej, det var ju totalstopp... Obestämd, alltså inga restriktioner, men det brukar man väl heller inte få. Som jag uppfattat det så är det många som blir gravida just direkt efter spolningen, då ev. "skräp" ju rensats ut.

Vi gick vidare med IVF. Det tog 2 år och nu är jag gravid i v.10 Solig
  • tusa
    kanske 4a skrev 2014-03-30 20:59:40 följande:
    Hej tjejer jag har full panik!! Tror jag har fått ett nytt utomkveds Gråter Jag fick min mens som vanligt 20/3 blödde som vanligt 4-5 dagar, som jag brukar. Testade negativt 1,2 och 3 dagar före mens. Har haft molvärk hela tiden sedan mensen slutade och tyckt det känts annorlunda, fick finnar för två dagar sedan. Tog ett äl test i morse dag 11 och det är positivt. Jag brukar ha äl dag 16-18. Kände att något var fel, fick en liten brun flytning på kvällen vid 18 och tog ett gravtest och det är jättepositivt! Hjälp!!! Jag vet att man kan blöda och vara gravid men jag har aldrig gjort det under mina tre normala grav. Varje gång jag fått sena positiva test och blödningar har det varit utomkveds eller missfall. Shit varför händer detta mig. Jag hade hellre sett att vi inte lyckades denna gången heller än ett X till. Då ryker min sista äggledare och det blir inga fler barn här Gråter.
    Åh, så jobbigt!! Förstår att du hellre inte lyckats alls..Gråter Hoppas ju naturligtvis att du har fel, men misstänker att du vid det här laget känner din kropp ganska väl.. 

Hoppas allt får gå smidigt och utan smärta och komplikationer! {#emotions_dlg.flower}

...och du, jag blev faktiskt av med min sista ÄL för 2 år sedan och det ser ju ut som om vi får vår baby till vintern...det är inte över förrän det är över, faktiskt!...fast så kände jag med, att allt var över, och att jag var "ur funktion" osv, men så blev ju inte trots allt...

Stor kram till Er <3
  • tusa
    Saffron skrev 2014-03-31 10:21:38 följande:
    Igår kväll kom mina tvillingar ut. Helvete vad jag hade ont och vilket blodbad. Jag mår inte bra idag heller, men inte alls som igår. Igår fick man flashbacks om hur det var när X-et strulade och sprack. Denna smärta...

Nu slipper jag kanske cytotec imorgon. Hoppas på att kunna gå vidare nu. Känner mig bara tom...
    Saffron skrev 2014-03-31 11:12:27 följande:
    förr opererade de bort äggledarna som förebyggande inför ivf-behandling. Det är ju lite ökad risk för X vid ivf, och det är faktiskt fördelaktigt att inte ha kvar sina äggledare vid ivf-behandling. Men jag förstår känslan. Lycka till med graviditeten. Själv testar jag tydligen olika sätt för graviditeter att gå åt helvete. Men jag hoppas på tur snart, ett nytt mirakel och att det ska gå vägen.
    Jag beklagar och varken kan eller vill föreställa mig det du gått igenom de senaste dygnen...Gråter Skrev till dig i andra tråden  om att detta ju är bevis för att otroliga saker händer, mot alla odds, det verkade negativt nu, men det funkar ju åt andra hållet med!! Stor kram och många tankar itll dig... {#emotions_dlg.flower}

Mina operationer var inte förebyggande, utan akuta. Det fanns inget val, men så klart, nu i efterhand var det ju lika bra liksom..

• tusa
    Saturnus skrev 2014-04-01 22:06:06 följande:
    Åh stort grattis! Håller tummarna! :)
    Tack! Solig Vi hoppas med hela våra hjärtan och det är ju allt vi kan göra, men vi har sett hjärtat ticka inne i livmodern i slutet på v.7, så det bådar gott hittills, inget X iaf!

Stort lycka till till Er med {#emotions_dlg.flower} Har ni fått någon tid ännu?
  • tusa

Kanske 4a, jag håller tummar, hoppas och skickar alla goda tankar jag kan till Er {#emotions_dlg.flower} Bara 2 dagar nu till ni får veta! Håll ut!...men jag måste säga att jag trots allt tycker det låter mer positivt än negativt när jag läser här!! Solig
    Det är inte över förrän det är över och hoppas ska man göra tills det inte finns hopp längre Hjärta

• tusa
    Saffron skrev 2014-04-04 11:00:12 följande:
    Tack seline. Ja, det är riktigt tufft. Den här graviditeten var så efterlängtad. Det var tvillingar, och det var väl därför det inte gick vägen- när den ena dog, dog den andra också då de låg i samma fosterhinnor. På tisdag ska vi träffa läkaren på Carlanderska, så får vi lägga upp en plan för att gå vidare med ivf. Tror inte att vi hinner innan sommaren, och på nåt sätt känns det som att vi kanske kan bli gravida utan ivf? Vi lyckades ju faktiskt på 3:e ägglossningen efter utomkvedet, så varför inte? Hoppas bara att min ägglossning kommer igång efter det här, har ju haft problem med ägglossningar tidigare. Om 1,5 v har vi ett möte inbokad till psykologen som är knuten till repro-medicin. Första gången jag går i terapi, men känner att vi behöver hjälp att gå vidare och "ladda om"... 

Alla här inne i tråden kämpar ju, och vi sitter lite i samma båt. Önskar inget hellre än små parvlar åt oss allihop!  Kramar allihop och njut av våren! Ska ta mig en liten promenad snart... blöder fortfarande ganska mycket och mitt blodvärde är kass, så det bli en lugn liten runda...
    Ni har faktiskt väldigt goda chanser chanser Saffron!...bara haft väldigt otur, men inget är ju FEL på er!? Du har ju minst en fungerande äl, det är ju bevisat, så fortsätt själva i väntan på ev. ivf, ni har ju faktiskt en ny chans varje månad!! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Saffron skrev 2014-04-05 15:22:00 följande:
    Anledningen till ivf var ju att vi inte blev gravida på 3 år innan utomkvedet. Jag fyller 38 till hösten, så min ålder börjar också bli en "försvårande" faktor. Om det tar sig som sist, efter ett par försök är det ju inga problem. Men vi kan liksom inte vänta i 3 år till... Hoppas bara inte det blir ägglossningsstrul nu. I början av våra gravidförsök hade jag bara 1 ägglossning på 4-5 månader... Efter pergotime gick det som en klocka. Nåt annat "diskvalificerande" för fertiliteten har vi ju inte enligt utredning. Lite pco, min ålder, övervikt, nu en äggledare mindre... Nu senast hade jag inte ens pergotime när jag blev gravid med tvilling-graviditeten... Går framåt. Men vi får väl se vad vi kommer upp med för plan med läkaren på Carlanderska. 
    Nä, det är klart ni ska göra ivf, så snart som möjligt, men jag menar att ni har ju chans att bli gravida varje månad själva också, vilket ju är fantastiskt! {#emotions_dlg.flower}

Jag var visserligen 3 år yngre än dig, men vi fick ju beskedet att ingen av mina äggl. fungerade längre och vi blev ju då HELT beroende av ivf, det fanns ingen chans att bli gravid så där plötsligt och överraskande, mot alla odds efter en massa års försökande, solskenshistorier som man hör om ibland. Den möjligheten har ni ännu! Solig
  • tusa
    kanske 4a skrev 2014-04-08 13:48:14 följande:
    Det sket sig totalt. Akut op i söndags och nu är höger äggledare också borta. Känns väldigt tufft men nu tar vi en tag i taget. Skitförsäkring har man med så jag lär inte få ett öre.
    GråterGråterGråter...åh så ledsen jag blir! Jag vet PRECIS hur det känns, vi var ju där för 2 år sedan och det var nog bland det värsta jag gått igenom!! Ja, en dag i taget är det man måste, och ha tålamod, för det BLIR bra, även om det känns som att det aldrig någonsin kan det igen, så med tiden så hittar man ändå vägar.. Skickar stor kram och många lyckönskningar till er {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • tusa
    lilsis skrev 2014-04-11 16:00:15 följande:

Plus!!! Om drygt två veckor ska jag till gyn och kolla att det sitter där det ska :D
    Hurra! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa

Kikar in och säger hej Glad

Här möts man som vanligt av en blandning av glada och sorgliga nyheter.. 

Pepp till er som går igenom svåra tider nu... Jag vet var ni är och hur otroligt tungt och hopplöst det känns. Hoppas ni inte behöver vänta för länge på era små {#emotions_dlg.flower}

Kanske 4a: Oj..ni har ett svårt beslut! Ta hand om er Hjärta

Supers: Hurra!! Är ni i gång igen redan?? Så roligt att ni hann innan sommaren Solig När har ni ÄP planerat? Är det ett nytt 3-pack ni köpt? v. 18+0 här idag och varit på RUL där allt såg ok ut, förutom att Liten är ganska liten och vi ska dit igen om 2,5v. Hur mår du nu? Taggad, orolig, lycklig?

• tusa
    Supers skrev 2014-05-29 06:37:11 följande:

Hej Tusa kul o höra ifrån dig. Vi har ÄP imorgon :) Vi är på 2:a gratisförsöket så vi hoppas på mga befruktade ägg även om detta ska lyckad :)
    Mysigt att ha en liten i magen...hoppas lillen börjar växa mer el så är det bara en liten en helt enkelt. Jag mår bara bra, lite nervös är man ju men allmänt är det ok. Inte så stressad jag jobbar inte nu så vi ska se om det gör någon skillnad med tanke på stressen.
    All lycka till o kika gärna in igen. Kram
    Lycka till idag!! Så spännande Förvånad Hoppas på massor av högsta klassens ägg och lika många befruktningar!! {#emotions_dlg.flower} Klart man är lite spänd en sån här dag...den är ju ganska viktig och avgörande på ett sätt.. Kram, tänker på dig Hjärta

Ja. är fortfarande lite otroligt att JAG har en baby därinne och inte bara är fet!?Flört Blev ganska verkligt igår när vi fick se hen, men annars så känner jag ju inga rörelser knappt, bara magen växer Obestämd
  • tusa
    Supers skrev 2014-06-02 18:56:34 följande:
    Då la vi in ett ägg igår nu är det bara hålla tummarna igen. ..
    ler alla tummar och tår för Er!! Solig{#emotions_dlg.flower}

Hur mår du och när tänker du testa? I min IVF-grupp började folk plussa på embryodag 10 och fram till 14e..

KRAM!
  • tusa
    Supers skrev 2014-06-13 06:31:13 följande:
    Två dar kvar till testdag, tog ett extra känsligt test idag ifrån rfsu o det visade som jag anat MINUS!!!!! O det kommer lite blod när jag för upp lutinuset. Tröttsamt det här. ..man hoppas så innerligt och sen får man en käftsmäll igen som heter duga :(
    Arg, ledsen o besviken.....orka liksom :(((
    Supers skrev 2014-06-14 07:46:45 följande:

Usch..vvi hinner inte heller med ngt nytt innan sommarn..och mensen blir lite knasig efter en behandling. ..vi vill även diskutera lite med läkarn innan nästa insättning. Tiden går och åren. .åldern är inte ens fördel precis :(
    Åååhhh....nej! Gråter Hoppades så för er. Har du testat fler än den gången? Blödning behöver inte betyda att det är kört heller, även om det ofta gör det, man kan åxå plussa ganska sent...?

• tusa

Stort GRATTIS Pemberly och Majbebbe!! Solig{#emotions_dlg.flower}

v.37+1 idag, så fr.o.m igår så är vårt lill-Hjärta officiellt färdigbakad och redo för världen här ute Skrattande BF är 29/10, så tror, och hoppas ändå på ngra veckor till..

Vi gjorde IVF och det gick vägen på 1a försöket!

Jag tyckte inte att det var en väldigt jobbig process ändå. Inte i jämförelse med att få X eller att vänta i ovisshet i 4år iaf...

Jag fick huvudvärk av sprayen och gick totalt upp 5-6kg av hormonerna på 1 mån, och det var ju jobbigt så klart. Huvudvärken höll i sig in i graviditeten och hade alltså ont konstant jan-april...Äggplocket gjorde fruktansvärt ont, trots morfin och de långa resorna till kliniken med övernattning osv gjorde ju det hela till ett större projekt. 

Vänteperioderna, först på om behandlingen verkade, sen på om/när/hur många ägg som skulle mogna, till om ngra blev befruktade och skulle överleva och om/när det skulle bli ngn återföring, var så klart jobbiga, men inte så långa ju!

Ruvarperioden var värst, men inte heller den väldigt lång. Nu blev det ju plus på en gång, annars hade det säkert varit tyngre med flera behandlingar på varann liksom..

..sedan började ju stressen och väntan på v.12...RUL...v.32 osv Tungan ute

Supers, hur går det med vikten?

• tusa
    Supers skrev 2014-10-09 21:52:22 följande:
    Mysigt för er <3

Jag kämpar på, det går bra. Om jag går efter sahlgrenskas våg så har jag snart gått ner 8 kg ;)

Når jag mitt mål i nov så vill vi göra ett försök i december tror vi.

Lycka till :) kramis
    Guuu va' duktig du är!!! Hur mycket har du kvar? Hoppas på Julklapp för er då HjärtaSolig
  • tusa

Härligt Majbebbe, v.12 nästa då Cool

Kingston, har du testat mer sedan sist, eller har mensen kommit??

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3