Mika1980 skrev 2012-03-01 12:16:18 följande:
Vill helst inte diskutera på nätet hur jag gör med insemination/donator, hoppas att ni förstår :) Jo, Alliansen har ju kört över Kd när det gäller den här frågan och vill göra en lagändring snarast. Hoppas..:) Men sen lär man ju få stå i kö i 1 1/2 år också :/
Det är ok, jag var bara nyfiken
Det låter ju hoppfullt med politiken då!!!.....ja, det där med kötid blir ju surt, men tror du inte tiden skulle gå rätt snabbt om du bara fick en tidsram, ett slutdatum på all väntan? Istället som nu har det nu, menar jag, när väntan går i etapper, ovisshet och förhoppningarna stegras varje månad.
Visste du däremot att det
kommer ta te.x 2år, då tror jag du skulle kunna släppa det och slappna av på ett helt annat sätt tiden fram till dess, tror du inte?
Så är det verkligen för mig nu. Tiden från jag fick min spolning beviljad och nu fram till spolningen, är väldigt lugn, liksom stressfri, för jag vet ju att bollen är i rullning och att jag inget kan göra...bara vänta, MEN jag vet ju att väntan kommer ta slut! Nu vet jag ju inte
exakt när, efter 2a mensen är det och jag väntar ju ännu på 1a, men det är ju ändå en tidsram på under 6månader, och bara den vetskapen räcker...men självklart vill jag ju ha det gjort. Just nu känns det som att även om den skulle vara blockerad så är det ändå ett svar!