Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Petra 334 skrev 2012-03-29 10:24:38 följande:
Nej operades inte utan fick Metotrexat. Tydligen är det vanligt att det blir en blödning när hinnsäcken skrumpnat ihop och släpper från äggledaren. Sen har blödningen läckt ut i buken istället för in i livmodern. Åkte hem igår kväll iaf och det känns mycket bättre nu. Lite öm fortfarande men inget lite vila och alvedon inte hjälper mot =)Skönt att du fått komma hem

AlexandraViberg skrev 2012-03-28 22:28:43 följande:
Tusa: pratat med Gyn om detta? Över två mån borde det ju inte ta! Du kanske behöver hjälp på traven. För mig tog det 42 dagar och jag tog också bort min äggledare med allt som hör till (graviditeten).. :SNej, har inte tagit kontakt med dem ännu...brukar inte ha kontakt med vården om det inte är absolut nödvändigt. Det är bara jobbigt att sitta i telekö...få höra att ingen är anträffbar...vänta på att de ringer upp i flera timmar, kanske nästa dag, och till slut, när jag väl fått nån på tråden få höra att de inget vet, den kommer nog snart osv... Vilken hjälp skulle det finnas för att få igång mensen menar du? Säkert måste det ändå gått minst 6mån eller så innan de överväger nåt recept, eller?
Känner mig SÅ less, så less...sen har jag en mycket bestämd känsla i kroppen av att jag inte får fler barn...försöker verkligen ignorera, bibehålla hoppet och vara positiv...men känner igen känslan av att bara "veta", och när jag känt så tidigare i flera situationer så har jag alltid haft rätt...känner mig bara så uppgiven OCH inte heller får jag nåt jobb!!!