Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Det där med väntan är det värsta jag vet. Jag känner nog en inre stress med angående att kanske vilja ha mer än 1 barn. Jag blir 34 i år och kände i nove,ber när vi började att löser det sig snabbt kan jag nog hinna med 2 st men nu börjar det kännas som att man nog får vara glad om man lyckas 1 gång.
Johanna5, MCT79 - Fy låter inte kul på minsta sätt vad någon av er varit med om och sätter perspektiv på ens egna problem man "gnäller" över.
Skönt att höra att du mår bättre och inte ligger inne igen!
Vet precis hur du känner med stressen! Jag blir 35 till hösten och hade åxå tänkt hinna med 2 till...dessutom hade jag inte tänkt föda barn efter 35

I maj 2010 träffade jag min man (fast vi kände varann väl, vi var tillsammans under 2-3år i tonåren

I februari 2011 ville vi inte vänta längre och började vi aktivt satsa på att bli gravida. Vi flyttade ihop i april. Xet kom i december.
Det känns otroligt surt och våra planer har blivit helt omkullkastade redan som det är, och då vet vi ju ännu inte vad resultatet på spolningen kommer ge...
Önskar såå, i efterhand, både att jag sökt upp honom tidigare, för vi cirklad lite runt varann i några år...OCH att vi börjat försöka från allra första början! Nu ser det ut som att vi bara kastade ett år i sjön, då vi kanske kunde fått vårt barn!!!....men jag vet ju att det hjälper föga att tänka så heller...Nu vill vi bara ha barn,PUNKT!
Om bara 6 dagar kommer vi kanske att behöva ta ett aktivt beslut; Acceptera vår familj som den är eller betala stora pengar för, kanske ännu mer besvikelse, fysisk och psykisk stress...men med chansen till det barn vi alltid tänkt oss...från 18års ålder...