Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Beklagar att du också fått gå igenom eländet med att få ett X, men välkommnar dig hit till en underbar tråd!
Jag fick mitt första X 2003 och åkte in varannan dag och gjorde vul (där man inte såg något) och tog hcg (som steg och sjönk om vartannat) i tre veckor, innan jag fick så ont så jag åkte in akut och opererades några timmar senare. Då hade det gått hål på min vänstra äggledare och man betämde sig för att spola ur den och sen låta den vara kvar. Jag vet inte varför jag fick ett X, jag hade gjort ett kejsarsnitt innan så det kan ha varit orsaken. Sen fick jag två barn efter det utan problem. I mars i år var det dags igen på samma sida. Den här gången behandlades jag med cellgifter två gånger med en veckas mellanrum, pga HCG inte sjönk som de ville. Två dagar efter andra sprutan fick jag plötsligt jätteont, åkte in akut och opererades direkt. Den här gången tog man beslutet att ta bort vänster äggledare.
Första gången fick vi rekommendation att vänta ca 6 veckor, men de sa också att de egentligen inte kan säga att man ska vänta. Jag fick mens 30 dagar efter operationen och sedan körde vi igång. Jag blev gravid på andra försöket. Den här gången var jag tvungen att vänta minst 3 månader pga cellgifterna, men vi valde att vänta längre eftersom jag ville läsa klart min utbildning. Vi ska snart påbörja försök fyra, fick mens igår tyvärr.
Kram och lycka till!!
PS. jag testar att lägga in en sidfot men vet inte hur jag ska skriva allting kortfattad men ändå tydligt :) DS.